A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (2001-2007)

Laguna 1.8 16V Privilege 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

1.8 16V Privilege, ahogy szeretem

Szöveges ítélet

Elöljáróban szeretném leszögezni, hogy még nincs meg egy éve, és ha valaki tavaly ilyenkor azt mondja nekem, hogy Haver, te Lagunát fogsz venni, akkor szerzek neki egy beutalót egy elmeorvosi vizsgálatra.
Viszont úgy alakult az élet, hogy jött a gyerek, nagyobb, biztonságosabb, erősebb autóra volt szükségünk. Világ életemben német autóim voltak, sőt még a családban sincs senkinek más (ja, egy Suzuki, de van mellette egy Jetta is). Értelem szerűen VW Passatot nézegettem, de hamar rájöttem, hogy annyi pénzből, amennyi nekem van, csak egy 1 millió km-t futott, 3-szor lebiztosítózott roncshalmazt tudnék venni, így fájó szívvel, de lemondtam róla. Másik nagy kedvencem a B Vectra volt, azt nagyjából ismertem is, mivel volt munkatársamnak olyanja van a mai napig, és nagyon meg van vele elégedve, minden tekintetben. A Laguna véletlenül került bele a képbe, eleinte el sem hittem, hogy egy ilyen vásárlásán gondolkodom. Egyre jobban szorított az idő, és nem találtam a hirdetések között "nekem való" autót, pedig már tágítottam a kört Mondeóra, Avensisre, S40-re, meg még ki tudja mire, talán már a Primerákon is gondolkodtam, végül végső elkeseredésemben megnéztem egy kereskedésben egy Lagunát.
Hihetetlen élmény, mikor az ember magára zárja az ajtót, a külvilág megszűnik létezni, és elfog a nyugalom. Ez példány konkrétan több sebből vérzett, de ez a lényegen nem változtat. A neten igen hamar rábukkantam a Lagunás közösségre, és az általuk összegyűjtött infók, és vásárlási tanácsok alapján elég rövid alatt ráakadtam a végül megvásárolt példányra:
1.8 16V benzines, Privilege felszereltség (ennél csak az Initiale felszereltség volt magasabb a modellévben). Minden benne van amire szükségem lehet, talán még olyan is amire nincs: félbőr belső, 8 légzsák, xenon, 4 elektromos ablak, elektromos tükör, tolatóradar, ESP, egy csomó parktikus tárolórekesz, dupla digitklíma, beépített napvédő-rolók, fényre-sötétedő visszapilantó, 12V-os aljzatok a könyöklőben, a hátul ülőknek, a csomagtartóban, gyári alufelni, stb,stb.
Az 1.8-as benzines motor nem vadállat, szerintem ez a minimum teljesítmény ami kell ebbe az autóba, de azért lehet vele lendületesen haladni, és nem kell utánakötni egy benzinkutat. A fogyasztása nyáron, full városban klímával 8,9 liter (aki azt mondja, hogy 7 liter, az hazudik, vagy valaki vontatja), városon kívül 90-110-nél 7,3 liter, autópálya tempó (4 személy csomagtartó tele) 9,3 liter.
A futóműve kényelmes autókázásra, nem pedig kanyarvadászatra van hangolva, a kisebb úthibákat elnyeli, de mindig megfelelő mennyiségű "visszajelzés" érkezik az útról. Gyárilag 16-os vagy 17-es felniken gurul, szerintem a 16 bőven elég.
Az utastere nem egy luxuskategória, de szerintem bármikor felveszi a versenyt a hasonló évjáratú-kategóriájú autókkal, sőt saját tapasztalat alapján mondhatom, hogy C Vectra, Octavia II, Mondeo II kényelme sehol sincs ehhez.

Összességében véve a közhiedelemmel ellentétben nem egy szervízlakó szerkezet, igaz vannak hibái, de melyiknek nem. Ugyanaz igaz rá, mint bármely más típusra, hogy megfelelő karbantartás mellett nagyon sokáig megbízhatóan megy. Lehet olyat olvasni más márkáknál, hogy valaki 2 éve nem nyitotta fel a motorháztetőt, én ezt el is hiszem, csak azt nem értem, hogy önti fel az ablakmosó-tartályt?? Vagy a garázsban áll az autója, ott biztos nem hibásodik meg. ..

Hibalista

- Eddig csak első fékbetétet kellett cserélni, anyagárban 8000 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Családban van szerelő.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

A debreceni márkaszerviz. Igaz, csak egyszer voltam, de rendkívül udvariasak voltak, a 3 hónapos gyerek ott ült az autóban, erre tekintettel soron kívül ránéztek, sőt, még a műhelybe sem kellett beállnom, nehogy felkeljen a zajra a gyerek.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 137000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Astra Következő autója? Laguna III.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 2001 (2005 - 2007)

További ítéletek (276 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)