Szerethető nagyutazó
Szöveges ítélet
Az első saját autóm. Első magyarországi tualjdonostól vettem, aki svájcból hozta be. 11 évesen még gyári fényezése volt, gondoltam ez jó ómen. Benzin gázos, így viszonylag olcsón használható (10-12l/100 km), a relatíve sok kilométer miatt nem aggódtam különösebben, mivel apu munkahelyén az 1.4-es G astra 450 000-t ment el fődarab csere nélkül és a régi családi autónk is jóval túl volt a 300-on minden komolyabb hiba nélkül. Az autó eleinte hozta a tőle elvárt dolgokat, jól működött a gázrendszer, benzinből 8,5 l gázból 10-11l átlagos haasználat mellett. Ezzel együtt a motor nem az eőssége, a régi 2.0
DOHC Sierra mind rugalmasságban, mind benzin fogysztásban fölényesen jobb volt. (Előtte 10 évig a család sierrját használtam, az autónak a kopó alkatrészeken kívül soha semmi baja nem volt, lehet, ezért még mindig Ő az etalon). Ez viszont újabb kicsit nagyobb (csomagtartó sokkal), klímás stb. A karosszéria formája még mindig tetszik, egy 3.0 motorral valószínűleg tökéletes autó lenne, ezzel a motorral pörgetni kell, hogy elfogadható dinamikát nyújtson.
A Sierra után kellett egy kis idő mire megszoktuk egymást, de most már két év után egész jól kijövünk. Eddig a fékeken kívül a gyújtáselosztót kellett kicserélni rajta, valamint a lambda szonda adta meg magát nem sokkal a vásárlás után. Ez utóbbi hiba 13-14l benzin, 15-16l gáz fogysztást eredményezett. A lambda szonda kikötése orvosolta a porblémát. Az ABS már a megásárláskor sem működött - a hátsó érzékelőknél valami megadta magát, de ez eddig nem nagyon zavart. Ez volt az összes hibája, azt hiszem egy ilyen idős autótól ez nem is olyan sok. Rozsdásodás még mindig nem indult meg.
Az autót használati tárgynak vettem, egy kényelmes, nagy ólcsón fenntartható autót szerettem volna, normális felszereltséggel. Ezeknek a kritériumoknak tökéletesen megfelel. Igazából inkább hosszabb távon jönnek ki az autó előnyei - olaszországi utat minden különösebb fáradság nélkül sikerült megtenni, 120-130-as tempóban. Először sikerül 7l alá vinni a fogyasztást. Valószínűleg meglesz még egy jó darabig, ár/érték arányban szerintem nagyon jó kis autó. De tény hogy kell mellé egy olyan amit élvezet is vezetni, és ha odalépek akkor megy is. Nem helyette, mellé biztos lesz valami méregzsák, vagy egy motor.
Hibalista
- Gyújtáselosztó
- Fékbetét és fékpofa csere
- Lambda szonda
- ABS - még mindig nem jó
Ide hordtam szervizbe
A család összes autóját gondozó szerelő
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 245000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Sierra | Következő autója? | marad még egy darabig |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
