A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (1993-2001)

Laguna 2.2 dTi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szép, nagy, kényelmes - egyébként pedig szeretem 2.rész

Szöveges ítélet

Az autót 2004 év végén vettem, azóta is megvan, egyelőre nem is szeretnék megválni tőle. Ebből már azt hiszem következtetni is lehet az általános véleméynemre - meg vagyok elégedve a géppel.
Természetesen - mint minden öreg autónál - vannak problémák, előbb-utóbb mindig előjön valami, de ha az ember olcsó megoldást keres megfelelő kényelem és csomagtér mellett akkor jó megoldás.
Én személy szerint szeretem az autó üléseit (a céges 1.2-es!!!! Astrában csak a derekam fájdul meg), szeretem a futóművét, bár valami csörgedezik az elejében - valszleg lengőkar szilent... A kanyarokban jól ül, az átlag alsó középkategóriás autók mindig lassítanak mögöttem:) Az autó teljesítménye (250Nm/2000rpm; 113LE/4300rpm) szerintem elfogadható egy ilyen régi géptől. Az 1.4-es gépek csak a lámpáknák gyorsabbak (mivel nem szeretem indulásnál nyúzni az autót), de 60 után már csak a komolyabb autók jelentenek problémát. 1.9-es TDI (piros DI;) Passat nem akadály - meg általában a VW konszern tagjai ( a legújabb 2l-es 140 lovas gépekkel azért már ne veszi fel a versenyt:(.
A csomagtere szerinte elég nagy (5 ajtós kivitel, nem kombi), simán befér a nagy babakocsi, a nagy (tényleg nagy) járóka, koffer, stb. A fogyasztása ez alatt a 30.000 km alatt 6.8l-re jön ki (excel-ben vezetem a vásárlás óta), egyébként 6l és 7.9l között van átlagaban. Azt csak sejtem, hogy városban kicsit jobban eszik, országúton meg kevesebbet, mert mindig a kb.900km megtett útra viszonyítva számítom az átlagot, ebben meg van minden. Sajnos az előző tulaj megijedt tőle és semmit nem csináltatott meg rajta (1 év után eladta), illetve csak "elkendőzte" a hibákat, ezért a megváasárlás után kicsit sok hiba jött elő rövid időn belül. Ezek egy kicsit idegesítettek eleinte, de most már beállt a rend. Elméletileg 120.000km volt benne óra szerint, mondjuk a 220.000 kicsit reálisabbnak tűnik, de lehet, hogy ennél is több van már benne. Minden esetre nem árt meg az alvázszám és a motorszám alapján benézni egy kereskedésbe és megkérdezni a múltját - még ha svájci, akkor is van rá esély:)
Olajat szigorúan csak jó minőségűt bele és rendszeresen, nálam ez 15.000km a szerelőm ajánlására. Amúgy a gépezet még soha sehol (kopp-kopp-kopp) nem hagyott ott. Általában hosszú utakon használom. A váltó egy kicsit már megkopott, amíg nem melegszik be rendesen a motor, addig kicsit nehezen veszi a 2. fokozatot (olajcsere nem sokat segített rajta). Hidegben is pöccre indul, (igaz -10 alatt már kettőt szoktam izzítani). Alkatrészek szempontjából csak az eredetit/márkásabbakat érdemes választani (Valeo, Sachs,stb.), de ezek cserébe jó ideig bírják. Indítás után hideg motornál egy pár percig csikorog az ékszíj, de 2-3 próbálkozás után sem sikerült a szerelőnek megállapítani a hiba okát - most meg már nem is érdekel annyira. Amúgy 10 (lassan 11) évesen nincs még rajta látható rozsdafolt, a fényezés pedig gyönyörű (pedig az ég alatt van szegényke), a rendes kézi vaxolást szerintem nagyon meghálálja.
A vezetési/egyéb tapasztalatomban van már astra, passat, polo, xantia, xsara, berlingo, fabia, avensis, R19, Megane, stb. még ha egyik-másik csak néhány alkalommal is, de egyikért sem cserélném el a Lagunát:)))))))). (Az 1.8T Octavia menetteljesítménye volt egyedül meggyőzőbb:)
Az új autóm (majd egyszer, nem most) nem tudom mi lesz, mert a szerelőm nem bíztatott sok jóval az új Lagúnát illetően. Ő a japánokat javasolta (egyébként szintén Laguna I-es tulajdonos:)))))))))))))
Hát ennyi.
Már kb. 3x alkalommal próbálom frissíteni a régi dolgokat, beírni az új tapasztalatokat-remélem most sikerülni fog. A 30000 km után újabb 40000 ment bele (eddig összesen 70000 km-t mentem vele 4 év alatt). Az alapvéleményem nem változott meg az autóról, most is nagyon jónak tartom. Idén nyáron hagyott egyszer/először cserben, mert lelevegősödött a gázolajszűrő, ki kellett cserélni a házát. Egy 12 éves kocsitól egyelőre ez is jó teljesítmény még - szerintem.

Hibalista

- Vásárlásnál a szokásos: ékszíj, vezérműszíj, vízpumpa.
- Szokásos kopó alkatrészek cseréje, melyek az előző tulaj hanyagsága miatt viszonlyag hamar jelentkeztek;) (féktárcsa, fékbetét, kuplungtárcsa).
- Üzemanyagszűrő ház csere.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane 1.4 98LE Következő autója? még nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 1993

További ítéletek (160 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)