Országúti Zeppelin
Szöveges ítélet
Tudom, hogy manapság divat a francia autókat szapulni és talán van is valami valóságos alapja a kritikáknak. Ami engem illet csak ez a Renault Laguna kombi volt a francia ipar remekei közül a birtokomban és bátran merem mondani, soha semmi bajom nem volt vele egészen addig, még oda nem vertem az alját egy földúton úgy, hogy kilyukadt az olajteknő és elfolyt az olaj...
Ami a külsőt illeti, ízlés dolga. Nekem speciel tetszik. Olyan mint egy nagy elegáns zeppelin. Az eleje kifejezetten szép, a hátsó tervezésénél a praktikus szempontok erősebbek lehettek az esztétikaiaknál, de az összkép szerintem így is elfogadható.
A motor kicsit öreguras, de egészen jól húz. Én kb. 10.000 kilóméterenként cseréltettem benne olajat, valamint szűrőket és ezt meg is hálálta. A fogyasztás városban sem ment 10.5 liter fölé -klímával sem-, országúton pedig (ott használtam többet) csak 7.5 litert evett, ami szerintem egy 2000-es benzines bálnától nem rossz.
A belső tágas és kényelmes. Hosszú utakon is remekül elüldögél vezető és utas egyaránt. A csomagtartó hatalmas és a hátfala majdnem függőleges (nem úgy mint a mai úgynevezett életmód kombiknak) pont ez volt az egyik ok ami miatt megvettem. Van két nagytestű kutyám és az általam készített ketrec tökéletesen befért hátra, így rajtunk kívül a négylábúak is komfortosan utazhattak. Nyáron, ha rövid időre megálltunk és a fenevadakat nem akartuk kiszállítani az autóból, jól jött a külön felnyitható csomagtér ablak, amin keresztül rendesen szellőzött a belső tér. Kisebb holmik bepakolásánál és hosszú tárgyak szállításánál is hasznát veszi az ember ennek az apró praktikumnak.
Nehezen lehet olyan dolgot találni, amit a csomagtér el ne nyelne. Kis erőfeszítéssel még egy anyahajót is be lehet gyömöszölni hátulra. Amiket én szállítottam vele: mosógép, hűtő, három méteres fenyőlécek, két méteres hullámpalák, komplett stáb cucc forgatáshoz (3 kamera, lámpaszet, hangosítás kellékei, két monitor, 3 statív), 235 cm-es gardrob szekrény lapra szerelve...
Ha valaki sokszor kényszerül az átlagosnál több holmit magával vinni, vagy nagytestű kutyát tart és nincs túl sok pénze autót venni, akkor tiszta szívből ajánlom neki a Renault Laguna kombi első változatát, de szigorúan 2000-es motorral, mert a kisebb túl kevés (erőlködik és torkos). Ha talál az ember egy leinformálható darabot, az nagy öröm forrása lehet és hatalmas segítség a családban.
Hibalista
- Ha használt autót veszek tekintet nélkül a benne lévő kilóméterekre azonnal kicserélem a görgőket és a vezérműszíjat. Lehet, hogy paranoia, de én így vagyok nyugodt. miután ebben a vasban 152.000 kilóméter volt mikor átvettem, a csere szerintem maximálisan indokolt. Ez a projekt nem volt túl olcsó, mert pl. a rugós feszítőt csak Ausztriából lehetett megrendelni és az ára 52.800 forint.
- Tekintettel a jófajta honi utakra lengéscsillapítót, rugókat (az egyik el is tört) és toronycsapágyat is kellett cserélnem.
- Egyetlen bosszantó hiba volt, amely többször is előfordult: a csomagtér ajtajának teleszkópját 2,5 év alatt háromszor is cserélnem kellett.
- Ezen kívül kicseréltettem a féktárcsákat és a fékbetéteket is, de ezek kopó alkatrészek.
- Más problémám nem volt az autóval.
Ide hordtam szervizbe
Nem hordom az autóimat szakszervízbe. Szervizeléskor magam szerzem be a szükséges alkatrészeket. Van egy lelkiismeretes, megbízható szerelőm, aki precízen, gyorsan és hibátlanul dolgozik. Mindezek mellett még olcsó is. Kell ennél több?
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 152000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Ibiza | Következő autója? | Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
