Még nem hagyott cserben
Szöveges ítélet
Az 8 évesen került hozzám. Elsőre úgy tűnt a kasztni OK, a motor szintén. Akku már jelezte nem lesz hosszú életű.
Annak ellenére, hogy olasz volt nem sérült a kasztni és nem volt meghajtva.
Kényelmes, bár hosszú távon azért fárasztó is tud lenni. Helykínálat rendben, bár hátra kicsit nehézkes a beszállás. Csomagtartó nagy, ajánlani tudom a nyitható hátsó szélvédőt. Hátsó ülések ledöntésével óriási hely áll rendelkezésre a szükséges kacatoknak. Digit. klíma jó, bár meg kell szokni a működését.
Terhelésre érzékeny, amit nemcsak a hátsó rugók, hanem a motor is megérez.
Motor 1.8-as, 67kW, kétszelepes technikájú. Fogyasztása elég jó, nyári gumival és finoman kezelve sebességhatárok betartásával a 6 l-t is el lehet érni, kipróbálva kb. 300 km-en 3 személy + csomagok alatt. Téli gumi kicsit emeli a fogyasztást, számításaim szerint eddig 8 volt a plafon.
Menettulajdonság: kb. 120-130-ig jól gyorsul, utána nem érdemes forszírozni, hogy megy. Gyorsulás átlagos (alapmotor), nem érdemes versenyezni, bár forgatva könnyü tartani a forgalom ritmusát. Családi autó, így hajlamos a kanyarokban a dőlésre, bár az úttapadása jó.
Esős időben hajlamos párásodni a belseje, továbbá vizes úton többet járhat a hátsó ablaktörlő, mint az első. Egyszerűen a 3. féklámpáig csuromvizes a hátsó ajtó.
Sebességváltó: jó, bár...
Hidegen nehezen működik, lehet, hogy olajcsere segítene, ugyanis érzékeny, hogy az van-e benne, ami belevaló. Sebeségváltókar terhelésváltáskor mozdul, lágy motorfelfüggesztés.
Hibalista: kötelező testnedvek cseréje, termosztát-135000
vízpumpa-140000(műanyag lapátkerék, azóta fém)
katalizátor-145000(mexikói az eredeti töredékéért)
akksi-150000
olaj, vezérlőszíjak-155000
termosztát, hátsó kipufogódob-158000
A fűtésével nem vagyok elégedett, télen el tudnék képzelni melegebbet is, bár tudom ez nem Lada.
Renault motorok hibája az, hogy rozsdásodnak a belsejük, önthet beléjük bármilyen hűtőfolyadékot az ember, ez egyszerűen ilyen és kész. Ennek következtében a termosztát fogyó eszköz, háza műanyag, kalap sz..t sem ér.
Kipufogó: elrohadt az eredeti, csere utángyártottra.
Akku: egyik napról a másikra meghalt, bár az elején tudtam, hogy a napjai meg vannak számolva. Azóta egy 62 Ah-s van benne, télen is indítja.
Katalizátor: zörgött, mert a belseje levált a dob faláról. Csere, mexikói az eredeti Eberspächer helyére, azóta is jó.
Fékbetét: el volt kopva
Óriási kényelem a kulcsba épített centráljeladó, hibája, hogyha nyit, akkor mindent nyit, még a csomagtartót is.
Amit még hallottam, mint hiba:
fűtésventilátor, jobb első rugó, vezetékszakadás az 5. ajtónál, fékbetétkopásjelző vezeték szakadás
elég sok minden a honi utakra írható
Hibalista
- Termosztát, első fékbetét, katalizátor, akksi, hátsó kipufogódob+a szokásos: olaj, stb
Ide hordtam szervizbe
Nagybátyám és fia
Ha ráérnek ugornak azonnal, igyekszenek minél olcsóbban dolgozni, és megmenteni azt, amit lehet.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Felicia Combi 1.6 GLX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
