Lagi baba története
Szöveges ítélet
Az egész dolog úgy indult ,hogy letettem a jogsit ,hát irány autót nézegetni. A legelső nap sikerült megtalálni Őt ,már zárás után egy autókereskedésben. Jó ár ,szép kinézet ,másnap irány vissza. Elmentünk egy próbaútra ,és utána már foglalóztam is le ,nem gondolkoztam sokat ,pedig kezdetben nem is nagyon tetszett meg ,nem Renaultot akartam ,de valahogy mégis megfogott ,talán a jó állapota és ára miatt. Alapból volt két hiba ami nem derült ki ,hogy miért csinálja ,és ezekre nem is derült fény ameddig nálam volt az autó. Az egyik az volt ,hogy világított az ABS visszajelző ,de ez valószínüleg valamelyik jeladó hibája lehetett de nem nézettem meg. A másik ,hogy a légzsákvisszajelző néha kivillant. Mindent kicseréltem a vásárláskor amit szokás ,és átnézettem az autót. Volt rajta több törés látszata ,de melyik 15éves autón nincs?? Ezen kívül teljesen rendben volt vele minden ,látszott ,hogy nincs széthajtva ,és volt szervízkönyve is ,és Magyarországi volt az autó. Tehát minden rendben volt vele. Az első nagyobb probléma úgy 3-4hónappal a vásárlás után történt. Álltam a Hungária krt.n és egyszer csak egy Volvos beledurrant a kocsi hátuljába piros lámpánál. 2hét szervíz. Sajnos elég erős volt az ütközés ,így nem lehetett teljesen eltüntetni minden nyomát ,de azért sikerült hasonlóra kijavítani mint a törés előtti állapot. Ekkor fogadtam meg ,hogy soha kisebb autót mint a Laguna ,ugyanis szerencsére van benne anyag. Szóval ebben az autóban nem kell túlságosan félni. A javítás után 2héttel még a törés eredményeként leesett a középső kipufogódobom-csere. Nemsokra rá elkezdett nyikorogni a generátor ékszíjtárcsám ,csere. Aztán megcsináltattam rajta az egyik fékmunkahengert is ugyanis már folyt ki belőle a fékfolyadék az elöregedett tömítéseknek köszönhetően ,és állíttattam a kuplungon mert az szörnyen kemény volt ,bár ez kezdett kinyomócsapágy hiba lenni. Igazából nem volt vele sok bosszankodnivalóm és nagyon a szívemehez nőtt ,sosem hagyott cserben. Gondolkoztam ,hogy a következő is ugyanilyen Laguna lesz. :-) Nem azért adtam el mert rossz volt ,csak nem volt benne klíma és kicsit sokat evett számomra úgy ,hogy diák vagyok és nincs keresetem. Amúgy teljesen reális a fogyasztása. Autópálya 140-160as tempóval 7-8 liter ,városban pedig 9-10. Nagyon sokan mondják ,hogy Francia autót soha ,de szerintem teljesen megbízhatóak ,csak nem egy szanaszét hajtottat kell venni ,hanem alaposan megkell nézni mielőtt valamibe belerakja a pénzét az ember. Szóval ha bárki ilyen autón gondolkozik és az autó megfelelő állapotban van ,akkor nem nagyon kell gondolkodnia ,ugyanis nagyon jó kis autó. És van egy olyan mondás ,hogy a Renaultakról előbb lerohad a kasztni ,minthogy megállna a motor. :-) Csak elektronika ne lenne benne ennyi. :-)
Hibalista
- Hátsó kipufogó dob 20ezer, Hátsó fékdugattyú tömítés 8ezer, Generátor ékszíj tárcsa 30ezer, Kuplungszerkezet állítás 2ezer
Ide hordtam szervizbe
Budapesten ,Zuglóban egy autószerelőhöz hordtam ,aki egyszer javított rajta egy törést ,aztán utána mindig hozzá vittem ,és minden egyes alkalommal egyre jobban lehúzott. A végén 50ezer volt egy műszaki nála ,szóval jól befürödtem vele. Így sajnos mindig drága volt a kocsi javítása.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 142484 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12100 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Sajnos még nem tudni ,de lehet mégegyszer Laguna. :-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
