Korrekt és bazi kényelmes
Szöveges ítélet
Alfa 156 után szinte mind egy volt milyen autó csak olaszt NEEEE!!!! Igazság szerint volt már jópár vasam és eddig a japán volt az ami igazán bevált. Sokat nem tudtam a francia autókról csak amit hallottam... persze nem dicsérték halálra a csigazabálók alkotásait de az egyik haveromnak volt egy ilyenje és egy próbakör után megtetszett. Ekkor elhatároztam hogy meglepem magam egy lagunával. Természetesen a kereskedők által meghirdetett-korához képest kitűnő állapot - egy lelakott darabjaira hullott szart jelent. Nem vártam el hogy egy 10-14év körüli kocsi sérülésmentes szalondarab legyen de neeeee..... minden egyes példány szétütve, széthajtva, kiégetve, és ne soroljam tovább. A kereskedő azt monda az egyikre hogy sérülésmentes. A gitt csiszolása az "A" oszlopon kb 60as papírral történt gondolom a munkafolyamat gyorsítása érdekében nem sikerült egy finomabb csiszolást is adni a járműnek pedig könyörgött érte, persze nem csak az oszlopok. Mondtam hogy hozza ki a rétegmérőt ami hirtelen nem volt az irodában.. na mind egy. Egy másik ugy volt hirdetve hogy kifogástalan. Én azért találtam rajta kifogást. Az egész elsű lökhárító le volt róla szakadva csak a szentlélek tartotta és elől az összes elem fényezése sajna nem úgy sikerült mint a gyári. Kicsit matt volt és a színt sem sikerült eltalálni a fényező srácarcnak, de ez még haggyán mert tuti egy homokozóban fújták ahol többszáz kisgyerek rugta a port. Ez is kilőve. Ezt követően még kb. 5-7db-ot vizslattunk meg de nem volt nyerő egy sem. Már-már kezdtem feladni mikor végre sikerült rálelnem. Megnéztem, kipróbáltam és megvettem. Bár az órájában mutatott 113e km-t nem hiszem el az inkább 213 de nincs megölve az tuti. És amúgy teljesen mindegy mennyi idős egy kocsi az órája mindegyiknek 110 és 150e közt mutat mert ide szeretik tekergetni. Úgyhogy ezzel meg is békéltem gyorsan. A papir munka hihetetlen gyors, fél napos akció volt. Le a kalappal a kereskedő előtt! Nem igy szokott lenni. Na de miután már ténylegesen az enyém volt a gép lecseréltem egyből az összes kötelező alkatrészt. Kapott új olajat, az összes szűrőt, gyertyákat. A futóműbe egy -két alkatrész oda volt. Cseréltük a külső-belső gömbfejeket és a stab. rudat mindkét oldalon. Ezen kívül a vezető ill. az anyós ülés felől az ajtó zárak szarakodtak, fél órás művelettel hejre hoztam azt is. És itt meg is állt a hibalista. Az autót még csak közel 3 hónapja vettem/2008.máj. legelején/ de már közel 20e-t belevertem. Teljes mértékben megbizható autó. Semmilyen problémám nem volt vele bár ez elég kis idő. A fogyasztása egy 2literes autóhoz mérve kiváló. Én általában azért dinamikusan közlekedek és lakott területen kivűl szoktam menni 130-150et, tehát ezen adatok igy értendők: hosszú távon 7.5, hoszú távon folyamatos klímával 8.1, vegyes de inkább városban változó klímahasználat mellett 8.4-8.7. Motorikusan azt hozta amit vártam. Ez a 116LE bőven elég mindenre. Családi autónak vettem nem jampizni. Ha kell gyorsul rendesen bár nyilván nem dragster. A klimázás azért érezhető lóerővesztéssel párosul. Annyira azért nem gáz de érezni. A futóműve nagyon kényelmes és lágy. Nagyon jól szalad az utón ennek ellenlábasa hogy a kanyarokban eléggé megdőll nem egy sportfutómű. A belseje teljes mértékben kielégítő. Szerintem teljesen korrekt benne mind a műszerezettség mind az anyagok ill. a design. Az ülések fantasztikusak! Ennyire kényelmes autóban még nem ültem. Nővéremék A4 PDTDI-je egy fapados fos ehhez képest. 4-500km-t gond és zokszó nélkül le lehet vele nyomni egyhuzamban ugy hogy az ember meg sem érzi. Lehet még töbet is. Az egyik ismim egyseggel lenyomta Vodice-Pest vonalat vele és azt mondta hogy ha nem lenne fáradt vissza menne. Én 500km-nél messzebbre egyhuzamban még nem mentem vele de tervezem. Tehát az ülések/kényelem csillagosötös!!!!! A külsejéről annyit, hogy izlések és pofonok: nekem nagyon bejön. Szép és formavilágát tekintve egy örök darab. Véleményem szerint külsőre is ott van a szeren. Valóban megállja a helyét a mai autók között! És ha mindehez hozzá vesszük azt hogy ez egy 13éves jármű, hát le a kalappal. Szerintem el lehet tekinteni az apróbb hibáitól, főleg hogy egy 95-96körüli darabot 5-600ezerért meg lehet venni. Én nagyon megkedveltem és egy darabig biztos nem válok meg tőle. Lehet hogy mások fújnak rá de az az ő autójuk ez meg az enyém. Ha minden hiba el van hárítva időben akkor nincs vele gond. A folyamatos karbantartást minden autó meghálálja! Ja nem tévedtem az alfa nem hálálkodik. hehe. Szerintem egy jó autó én ajánlani tudom annak aki ilyenben gondolkozik.
Hibalista
- Külső és belső kormányösszekötő gömbfej és stabilizátor rúd mind jobb és bal oldalon egyaránt. Ára 25.000HUF
Ide hordtam szervizbe
A helyi szaki! Próbálkozása kudarcba fúlladt.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Egy szerelő haverommal ketten gyógyítgatjuk. Naná hogy jók vagyunk :)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 113000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 156 | Következő autója? | Nem tervezem a cserét. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
