Francia kevés hibával, sok szereléssel
Szöveges ítélet
Második tulajdonostól sikerült venni az autót, akik több mint 10 évig használták, az első tulaj, ugyancsak majd 10 évig egy orvos volt. Próbakör alatt érezni lehetett, hogy a kuplung a kelleténél keményebb, és látszódott az is, hogy új kuplung Bowden van a kocsiban, illetve némi koppanás hallatszódott az első futómű felől, illetve a motor kicsit nehezen indult, ezek ellenére megvettem, mert minden más jó állapotban volt rajta(küszöbök akkor lettek cserélve, korrózió nem volt, a digit klíma működött). Az autóba 2001-ben brc gázrendszer lett szerelve, ami azóta felújításon esett át. Az első hiba Budapesten a gyömrői úton történt, amikor az egyik kuplungolásnál elszakadt a Bowden. Elsőre elég nehéz volt kicserélni, nem igazán lehet hozzá férni a kuplung ház óraegység mögötti részéhez. Következőre neki álltam a nehézkes indítást orvosolni, mint kiderült az üzemanyag-nyomás szabályzó ment tönkre, amit SEHOL nem lehet kapni. Írtam az itthoni nagy autóalkatrész boltoknak is, de az a válasz jött, hogy megszűnt a gyártása. Nem találtam Kínából és Franciaországból rendelhető alkatrészt sem, végül próba szerencse alapon rendeltem bele egy suzuki Swift 1.6 gti-be való szabályzót(képek alapján ez hasonlított a legjobban), ami minimális módosítás után tökéletesen működött, ezzel a hiba meg is szűnt. Következőre ismét elszakadt a kuplung Bowden, ezúttal Soroksáron, ezt már jóval nagyobb rutinnal sikerült cserélni. Majd jött egy harmadik bowden-szakadás is, itt már éreztem hogy valami nem oké, mire kiderült, hogy végig rossz helyen volt vezetve a Bowden, ezért feszült, és szakadt el folyton. Miután a rendes helyére került, ez a hiba teljesen meg is szűnt. Következő lépés, a futómű volt. Hát én naivan azt gondoltam, majd lesz egy lengőkar csere 'oszt kész. Hát nem. Mint kiderült a motorbölcső szilentek kopogtak, nem is akárhogy, aknára állva az autót előre hátra mozgatja látszódott, hogy "lötyög" az egész bölcső a kocsi alatt. Szerelők tucatjának írtam, hogy ki mennyiért csinálná meg, de senki nem vállalta, így neki álltunk otthon. Így a 4 szilent kb 10.000 forint volt, ami kellett még hozzá, az egy hétvége telibe, egy acetilén és oxigén palack, illetve egy 50 tonnás emelő amivel préseltük a szilenteket. Miután megvoltunk minden javítással jött egy ház felújítás/költözés projekt, ezért is ment annyi kilométer az autóba, amit hibátlanul kibírt, pedig ebben a másfél évben nem nagyon volt időm foglalkozni vele sajnos, de 6 mázsa gyors betonnal megrakva is hibátlanul ment.
Hibalista
- Motorbölcső szilent, üzemanyag rendszer, kuplung Bowden.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | E46 316I |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
