A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (1993-2001)

Laguna 1.8 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Döme tényleg értem van, igyekszek meghálálni

Szöveges ítélet

Angol modell, ugyanis tudtommal a Laguna I-et nem szerelték ezzel a motorral európa más részein. A 120Le-s, 16 szelepes 1.8as a Laguna II-esekbe került nagy tételben, ez gondolom egy előfutára volt, vagy tesztüzem. 2000es évjárat, ami már a széria vége, facliftes kiadás. Ezeket érdemes vásárolni, kiforrotta magát az összes gyermekbetegség, sőt általában vevőcsalogatóként jól meg is pakolják ajándék klímával, 4 légzsákkal, tetőablakkal, stb.
Az autó rendkívül megbízható. Ehhez hozzátartozik, hogy a vásárláskori kb.57000km egy hét éves autónál Magyarországon is ritka, itt pedig kuriózumszámba megy, egy olyan tucatautónál mint a Laguna. Eskü, hogy még halványan lehetett érezni a kocsiban az újautó-szagot. De már elmúlt :) Ez magában még kevés, hiszen 15e km alatt is gatyára lehet vágni bármilyen autót, de Dömét (felindulásomban ezt a nevet kapta) szerencsére karbantartották. Szerencsére hivatalos márkaszervízben, becsületesen szervízkönyvelve, pénzt áldozva az autó állapotának és megbízhatóságának megőrzésére. És sikerült. A nagyobbik szervíztételt jelentő vezérműszíj cserére is csak azért volt szükség, mert ugyebár illik cserélni 5 évente, még ha a km-t nem is futotta meg. Persze ezt nem szokás tudni, csak szídni a szar francia autókat.
Tehát az autót én is szervizelem, szervizeltetem, és meghálálja. Mindig indul, mindig elvisz oda ahova akarom, megteszi amit kérek, én megteszem amit ő kér. Kölcsönös. Szerencsére eddig nem kért extrákat a kopó dolgokon kívül.
A kényelmét dícsérni nem új dolog, még azok is dícsérni szokták, akik rühellik a francia kocsikat, ezért inkább arról írnék valami rosszat. 1,91-es magasságommal a vezetőülésben kényelmesen elférek, mert állítható az ülésmagasság. 1,95el már nem biztos hogy így lenne, de ehhez a tetőablak is asszisztál, mert legalább 3-4 centit elvesz a fejtérből. A helyzet lényegesen rosszabb az anyósoldalon, ahol nem állítható a magasság. Csak úgy tudok beülni, hogy a támlát hátrahajom, úgy elfér a fejem. A helyzet hátul igazán katasztrófa (ha valaki colos ül elöl)mert egyenesen ülve a hátsó üléseken fejtér az nincs. 180-ig okés. Úgy látszik a franciák általában alacsonyak, passz. Ezt leszámítva az ergonómia okés, még a váltó is olyan franciásan elmegy (bár az előző 19esemnek azért jobb volt) Az ülésnek oldaltartása is van, deréktámasz, kellemesen puha, minden okés vele, a vezetési pozíció talán kicsit magas, de ez megszokás kérdése, VW-ből átülni, ahol jobbára az ember a fenéklemez magasságában ül, tuti furcsa. Ellenben 1 tank benzint el lehet autózni a pályán anélkül, hogy az embernek görcsölni kezdene a háta, lába, dereka, sőt, mikor kiszállok, ki is bírom egyenesíteni a hátamat, amit mondjuk a Ford Mondeoról éppen nem mondhattam el. És az egy tank benzin bizony nem kevés km megtételére elég. A 66 literes tankkal, pályán 700-750km-t meg lehet tenni, ez 7,8-8 literes fogyasztást jelent átlagban (persze nem csontra szárítva a tankot). Két emberrel, csomagokkal, 130-al. Itt kb 3700at forog a motor, tehát elég rövid a váltó, de kit érdekel, ha nem zabálja le a gatyámat. 150-160ig nevezhető a sebesség kényelmes utazónak, de ott azért már 9-9,5et is lenyel, hagyjuk! Viszont ami hihetetlen, hogy városban is 8,5-el eljárok. Ok, nem zsúfolt, csúcsforgalmas időben, de mégis csak vannak lámpák, megállás, gyorsítás, stb... és 8,5, egy 1.8as motortól, ami 1300 kilogrammot mozgat. Hasonló kategóriás, dízelben nem jönne ki jobban.
Tehát igen, az autó megérte az árát (pláne, hogy nem keveset alkudtam a horpadások miatt), igen szeretem, és még csak azt sem kell mondanom, hogy vannak hibái, de együtt élek vele, elviselem, megszoktam. Mert ez a kocsi úgy van összerakva, olyan szerencsés előélete van, hogy nem kell kényszerből elviseljek semmit, csak használni, élvezni... és KARBANTARTANI!

Hibalista

- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, olajcsere ~ 30e
- Hátsó kipuffogó dob ~ 30e
- Vezérműszíj feszítőgörgőkkel, hátsó fékek, szokásos löttyök cseréje, fagyálló, fékfolyadék, stb ~140e

Ide hordtam szervizbe

Ismerős Kaposváron, ha megtudom a nevét, címét a cégnek, beírom

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 57000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 19 1.8 16V Következő autója? Laguna, esetleg nagyobb, de Renault
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 1993

További ítéletek (160 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)