A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (1993-2001)

Laguna 1.6i 16V RXE Nevada 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Aaaah, francia, sok lesz vele a gond.... :)

Szöveges ítélet

Alfa 156 és a vele járó szüntelen idegtépés után adott volt a feladat: max 1,5 M Ft-ért megbízható, normális külsejű kombi kell, ami leginkább (ismétlem) megbízható. Szóval elmerültem a sajtóban, használt-tesztekben, népítéletekben, márkaszervizes ismerősöket kikérdeztem a tapasztalatokról. Végeredmény: Opel Vectra, vagy ráncfelvarott Renault Laguna, mindkettő szigorúan benzines, az Opel 1.8, a Laguna 1.6, vagy 1.8 motorral. Feltétel a visszakövethető előélet, szervizkönyv, sérülés-mentesség, max 100-150e km, klíma. Ennek megfelelően néztem a hirdetéseket, nap mint nap, a legkülönfélébb fórumokon. 3 hónapon keresztül (komolyan: 2006. október 1 és december 28 között), kb 50 autót néztem meg ebből a két típusból. Aztán egy hideg reggelen leutaztam Mosonmagyaróvárra (bp-i vagyok): 1998. novemberi 1,6 RXE, 125000 km, vezetett szervizkönyv, két ügyvéd tulaj (de végig egy család). Az autó nagyon szép volt, engem meggyőzött, úgyhogy irány a helyi márkaszerviz állapotfelmérésre. Eredmény: az autó költségmentesnek tűnik, gondos gazdája volt. Rövid alku, megegyezés, üzletkötés. Azóta gondtalan használat.

Véleményem szerint ezen a fórumon mást nem is kellene írni, hiszen egy ilyen autót bárki megnézhet, kipróbálhat, és eldöntheti maga, hogy tetszik-e vagy sem. Tapasztalati úton két dologban lehet a tulaj okosabb a vevőnél: megbízhatóság és fogyasztás.
Az én autóm eddig (le kell kopognom...) nagyon megbízható. Eddig semmi nem romlott el rajta, és nem is tűnik olyannak, amitől félnem kellene: nincsenek zörejek, rezgések, olajfoltok, semmi gyanús, vagy aggodalomra okot adó jel. Eddig (2007. aug. 21.). A két izzót nem sorolom az igazi meghibásodás kategóriájába: össz 1e Ft és 1 perc saját kezű "javítás".

Fogyasztás: vegyesen 7-7,5 liter. Én túlnyomórészt városban használom, nyáron klímával, télen fűtéssel. :) Autópályán is ugyanennyi szokott lenni kb. Mondjuk egyszer mértem 8,5 litert is, de ekkor két bicikli a tetőn volt, az átlagsebesség pedig 140-150 körül alakult (Mo.-Horváto.) Egyébként ez volt a maximum, a minimum pedig 6,9 liter.

Összességében nagyon elégedett vagyok az autóval, pontosan azt nyújtja, amit elvárok tőle: nyugodt, kényelmes autózás, hatalmas csomagtérrel, szép külsővel (16-os gyári felnikkel). Mondjuk nekem speciel a műszerfal nem különösebben tetszik, de ez legyen a legnagyobb bajom vele.

update: 2008. január 10.
Még mindig semmi hiba! :)
Mindössze a baloldali indexburát kellett kicserélnem, mert vmi okos rányithatta az ajtót és szépen darabokra tört. 950,-HUF.
Ezen kívül a hátsó ablaktörlő-kart kell majd kicserélnem, mert lapátcserekor jómagam ügyesen eltörtem a lapátot rögzítő pöcköt. Működik, de szeretem ha tökéletes.

Egyéb: mostanában sokat használom az autót csak 1-2 km-es távokra, reggeli (-10 C) hidegindításokkal, ami sajnos meglátszik a fogyasztáson is: 8-8,5 liter, városban.

Költözéskor befért a 240-es polc, és a 190 cm-es nagyszekrény... :)

Update 2009. január 24.

Nos, szomorúan jelentem, volt egy meghibásodás… még nyáron történt, hogy az ablakspriccelő feladta a szolgálatot. Kemény 15e HUF volt a csere.  Node, nem vagyok ám szomorú, hisz az eltelt több mint két év alatt már 43e km-t (főleg BP-en, azaz olyan, mintha 80e km lenne) tettem az autóba, és mindössze ez volt az egyetlen hiba, ráadásul a használatot igazából nem is befolyásolta! 

Az M0 keleti szektorának megnyitása óta szerencsére nem kell a városon keresztülvágnom a munkahelyemre, így szépen, komótosan 90-110 kmh-s sebességgel teszek meg napi 2x35 km-t, ami a fogyasztáson is meglátszik: 6,2 liter/100km. Szeretném hangsúlyozni, hogy a fogyasztási adatokat nem saccra adtam meg, hanem minden egyes tankoláskor teletank, óra nullázás, számolás. Amióta megvan a kocsi, az összes tankolást és kilométeróra-állást dokumentálom, egyszer majd összesítem. Városban normálisan közlekedve 7,2-7,3 az átlag. Szerintem ez teljesen jó egy ekkora autótól.

De a lényeg, hogy – lekopogom – a mai napig is nagyon megbízható! Voltam szervizben a kötelező olajcserék, kötelező karbantartások miatt, de hiba semmi. Ez a márkaszerviz dolog mondjuk nem feltétlenül lenne szerintem szükséges, de az én autómnak az egyik legnagyobb előnye társaihoz képest a teljesen visszakövethető előélet. Ha most kezdeném el a sufnis olajcseréket, épp az a plusz veszne el, ami kiemeli a hasonló korú/árú autók közül. Szóval inkább fizetek egy olajcseréért plusz 15e Ft-ot, és akkor majd leendő vevője is biztosabb lehet a dolgában. Na nem mintha az eladásán gondolkodnék, hisz ilyen árkategóriában szerintem meg sem közelíti egyetlen másik típus sem! (megbízhatóság, fogyasztás, méret, külcsín)

Sajnos a műszaki vizsga előtt január elején költenem kellett egy kicsit: a baloldali gömbfejet kellett cserélni, és egyúttal valami axiál csuklót is kicseréltek, összesen 35e Ft-ért. Most megint tökéletes. Több mint két év és 40.000 km városi használat után ez igazán baráti egy olyan autótól, amiben 167e km van.

Összefoglalva: továbbra is maximálisan elégedett vagyok az autóval, nagyon-nagyon szeretjük, a család részévé vált, és a féléves kisfiam is jobban alszik a franciás ringatózásban, mint az olaszos városi pattogásban (feleségem Puntójában, ami egyébként érdekes módon 8 éve hibátlanul működik… hogy is van ez a megbízhatatlan franciákkal és olaszokkal…? Lehet, hogy tényleg odafigyelés kérdése.)


Hibalista

- Semmi, az ég világon. Jaj, tévedek: a távolsági izzók égtek ki, egymást követő egy hét alatt a két oldalon. Lekopogom, eddig semmi baja nem volt ezen kívül, remélem nem is lesz.
- 2008. jul: ablakspriccelő
- 2009. jan: gömbfej, axiál csukló

Ide hordtam szervizbe

csak kötelező oljacserék a márkaszervizben. semmi extra, ha figyelsz, le sem húznak (nagyon)

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

az említett javítások ismerős szerelőnél.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 125000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 156 Következő autója? építkezem, marad a Laguna
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 1993

További ítéletek (160 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)