A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (1993-2001)

Laguna 1,9 DCI RXT Evolution 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A szeleburdi francia

Szöveges ítélet

Letettem a jogsit (sajna a 30-hoz közel), így eljutottam oda, hogy kell egy autó.
Elsőnek mindenáron Civic-et akartam és benzinest. Életemben nem gondoltam rá,hogy francia járgányom lesz. Azt se, hogy dízelt veszek.
Amikor elkezdtük járni a kereskedéseket, akkor eljutottam már odáig, hogy meglátjuk mi a kínálat és az alapján választok majd.

A követelményem az volt, hogy: legyen benne klíma, szervó,fedélzeti számítógép és ne 2000-es évjárat alatt legyen, illetve bőven elég a 60-70LE

Faterommal és egy ismerőssel mentünk nézelődni, mert én nem értettem a témához.
Kb 500-600e Ft-ot szántam a kocsira + átírás meg szerviz, stb.

Ismerős megpillantotta az említett járgányt és faterommal együtt csorgatta bele a nyálát, annyira tetszett nekik. Nem akartak nagyon befolyásolni, de mondták,hogy ha nekik lenne pénzük rá ,megvennék. 700e Ft volt az ár 2éves műszakival.

Nem látszódott rajta semmi sérülés (a rozsda se nagyon).
Kívül-belül szuperül nézett ki,félbőr kárpit, majdnem full extra(talán csak az ülésfűtés hiányzik belőle)

1 szó mint 100, megtetszett nekem is, és végül megvettem. Életemben nem gondoltam, hogy francia kocsim lesz, de így alakult.

A kocsi kívül jól néz ki, sérülések nem nagyon vannak rajta, kis karcok többnyire, talán egy helyen van jobban lekopva a fényezés egy nagyobb pöttyben, de 14 éves autónál ez nem annyira gond.

Belül szintén nagyon jó, az ülések kemények voltak, félbőr kárpittal van megáldva, fiatalos a megjelenése,tényleg szimpatikus.

Az óraállás kb 116.000km volt, többször is megkérdeztem a kereskedőtől és az ott dolgozóktól, hogy komolyan mennyi a valós állás, de kötötték az ebet a karóhoz, hogy ez a valós és ők nem tekernek, fogadjam el, hogy mázlim van. Van rá esély, de inkább 99%, hogy tekert, 200e biztos volt benne.


Elsőkörben minden szervizzel és átírással, első kötelezővel stb költöttem rá annyit, hogy olyan 1milla környékén állt meg a végösszeg.
Szokásos kötelező csere (szűrők, olaj, szíjak) + a kuplung szett és kinyomócsapágy + nyári gumik.

Persze a kuplung miatt ki voltam borulva, szaroztam rendesen a kocsit + a rozsda. Mindenesetre túljutottam rajta.
Eddig még nem hagyott az út szélén. Mint fentebb írtam, meghalt a szervó, de a parkolóban. Eldurrant a fékcsövem, de a fékpadon. Ekkora mázlija az embernek ritkán van azt hiszem.

Ezektől eltekintve a vezetésben nagy élmény. A kalkulált 60-70LE helyett itt kapásból 107LE van. Kicsit féltem eleinte, hogy első autónak ez sok, de valójában egyáltalán nem. Nagyon jól ki tudom használni, hogy remekül gyorsul. Talán a motor a legjobb a kocsiban eddig. -10 fokban is pöccre indul. A fogyasztása nyáron 6L körül van (hosszabb úton pályán van lakotton kívül lemegy 5.5-re is), télen felugrik 7-8-ra a vegyes használat alatt.


Esedékes a következő szerviz, amit fent is írtam, + a szokásos szűrő és olajcsere. Utána reményeim szerint egy ideig nem lesz komolyabb szerelgetés. A turbótól és a lendkeréktől félek kicsit, de bízom benne, hogy vannak olyan jó állapotban mint a motor (kopp-kopp).


Igazából a kezdeti meghibásodásokat nem a francia kocsi hibájának tudom be, hanem inkább annak, hogy tudatlanságunkban beválasztottunk a "jóba".


Tehát összegezve: szeretem a kocsit ,tetszik is, jó vezetni, barátnőm is imádja. Javítani sajnos kellett és kell is mint minden használt autót.

Hibalista

- 116.335km kuplung szett + hidraulikus kinyomócsapágy, eléggé kemény volt már, egyszer be is "ragadt". Szerelő szerint a végét járta már, sajna ezzel kezdtünk, kicsit benéztük. Gyári Valeo szett + kinyomócsapágy + munkadíj: 90.000 Ft - - Miután a szerelő felemelte és szétkapta, derült ki,hogy rozsdás az alja, annyira nem gáz, de idegesítő. Kb 3/4 év múlva házilag ledrótkeféztem amennyire tudtam és rozsdaátalakítóztam + lefújtam alvázvédővel. kb 5.000 Ft + pár óra munka - - 123.052km szervószivattyú. Elszállt, szerencsére pont akkor amikor kiálltam a parkolóból, így nem volt gond. Felújítottat vettem és leadtam a régit + szervóolaj: 23.000 Ft - - 125.310km gumi fékcső csere. Szerelő ismerős tesztelte le a kocsit fékpadon. Ott a teszt közben durrant el az egyik cső. Rohantam is a unixba és cserélve lett. Legalább cseréltük a fékfolyadékot is. kb 10.000 Ft - - kb 126.000km (jelenleg), pár nap múlva viszem el újra. Elől: Toronycsapágy, lengőkarok, kormányösszekötő rúd gömbfejekkel, alsó motortartó bak (a jelenlegi ki van szakadva) A toronycsapágy ami zavaró, mert néha kopog, szerelő szerint nem gáz egyik se, lehetne így járni még jó ideig, de én nem bízom a véletlenben. Alkatrészköltség kb 85.000 Ft + munkadíj.

Ide hordtam szervizbe

Ismerőshöz viszem, nem bízom az ismeretlenekben,nagyon nehéz jó és megbízható szerelőt találni.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 116000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 1993

További ítéletek (160 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)