A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (1993-2001)

Laguna 2.0 RXT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A RÉM! - de csak a feleségem szerint.

Szöveges ítélet

Először is néhány alap adat a kocsiról:
140 LE Volvo motor
Full Extra: Digit klíma, fűthető szélvédő, 4 elektromos ablak, központi zár, 2 légzsák, 6 hangszóró, ködlámpa, 5 sebességes manuális váltó, plüss kárpit, stb...

Az autót 2013 szeptemberében vásároltam, mert nagyon rá voltam indulva, hogy legyen egy saját kocsim. Addig ugyanis az asszonnyal közösen használtuk a meglévő autót. A meglévő autó mellé (Mitsubishi Colt) egy nagyobbat, nem túl drágát kerestem, amivel tudok cipekedni kisebb/nagyobb dolgokat, és nem is sajnálom ilyen jellegű feladatokra használni.

Tudtam, hogy a rászánható keretösszegből nem kapok olyan kocsit, amivel ne mennék szinte azonnal a szerelőhöz egy nagy felújításra. Így hát a választásnál felszereltség, a nagy méret, a viszonylag nagy motor és az olyan állapot szerepelt, amiből még felújítással autót lehet varázsolni.

A megvásárol Lagunáról tudtam, hogy törve volt a jobb hátulja (nem azért mert megmondta az eladó, hanem azért mert látszanak a jelek), de ez nem zavart.
Az első pár hónapot úgy mentem vele, hogy csak a legszükségesebbeket cseréltettem. Arra gondoltam, hogy 3-4 hónapot el kell mennie különösebb masszírozás nélkül, hiszen eddig is használták, valamint ha várok vele pár hónapot, akkor kiadja magát az összes hiba és tudom milyen javításoknak kell nekiindulni. Emellé még jött, hogy keresztanyám autóját pont ekkortájt vitte el egy busz az út széléről, így kölcsönadtam neki 2 hónapra. Szóval nem volt lehetőségem babusgatni.

Eltelt a pár hónap és kezdtük egy futómű felújítással, mert gyakorlatilag ami elkophatott és kopoghatott, az elkopott és kopogott. Miután ezt megcsináltuk, örültem, mint majom a farkának, hogy végre csendben autózhatok. Ezután egy reggel megadta magát az akkumulátor. Gondoltam sebaj, ez pár éves kocsinál is előfordul. Csere. Ezután olyan gyors lett az önindító, hogy szerintem nem bírta a tempót, így elkezdte azt csinálni, hogy néha forgatott, néha nem. Így jártam vele 1-2 hetet (a szerelőtől így kaptam időpontot), majd leszedték és teljesen felújították. Még egy rész kipipálva, most már biztos jó lesz ;)

Eztán jött az ősz, és gondoltam, ha már a futómű nem kopog, indul, megy pöcc-röffre, akkor legyen a kipufogó is rendben. Tudtam, hogy a középső dob már nem az igazi, hát cseréljük ki. Itt kezdődött egy kisebb kálvária. 5-ször vittem vissza a kipufogószervizbe, mert minden javítás után ("most már biztos jó lesz") én hallottam, hogy kifúj. Végül az lett az eredmény, hogy leszedték a motorról a leömlőt, kicserélték a flexi részt, kivágták a rossz csőrészeket és újat hegesztettek rá. Szóval az elejétől a végéig fel lett újítva a kipufogó. És végre jó lett :) Na még egy rész kész, király!

Elérkezett a december, kissé hidegek voltak már a napok, a fűtés pedig egyre gyengébb lett. A végén már csak langyos levegőt fújt. Gondoltam ez semmiképp nem maradhat így - no meg hát milyen dolog az, hogy korábban fűtött mint egy kályha, most meg semmi -, tehát irány megint a szerelő, biztos olcsó és gyors lesz a javítás. Ez sem volt könnyű menet...
Első kör: kicseréltük a termosztátot, vagyis hogy cseréltük volna. A termosztátház csavarjai annyira be voltak rohadva, hogy a nagy erőlködésbe a szerelő eltörte a termosztátházat. Szegény fogta is a fejét, hogy mi lesz most, nem is lehet ilyet kapni, stb... Mondtam neki, ne aggódj! Mit nekem egy ilyen? Irány a net és a jófogás. Hamar találtam is egy komplett motorblokkot, írtam az eladónak, hogy nekem csak termosztátház kéne. El is küldte, jó is lett passzolt.
Be is lett építve, de valahogy csak nem lett jobb a fűtés. Viszont most már a motor-hőmérséklet egyenletes lett. Korábban fel-le sétált a mutató. A csere közben kiderült, hogy nem is bele való volt benne, gyakorlatilag sosem zárt.
Nem baj, mondtam, fűtés még mindig nincs, menjünk tovább...
Második kör: Mondom a szerelőnek, hogy biztos a fűtőradiátor eldugult. Erre ő azt mondta, hogy azt nem vállalja, mert a legtöbb kocsiban ki kell bontani az egész műszerfalat a cseréhez. Inkább adjam el a kocsit. Na mondom: még mit nem! Majd utána nézek én! Így is lett. Nagyjából 2 óra keresgélés után megtaláltam a neten, hogy a gázpedál mellett van egy kis fiók, abban van a radiátor. Kiakasztottuk a gázbovdent és már ki is tudtuk húzni a fiókból a radiátort. Hozott kb 3 félét a szerelő, mert nem tudta melyik lesz jó. Végül szerencsénk volt, mert passzolt az egyik, így be is építettük. Ezután jött a rendszer feltöltése új hűtőfolyadékkal. Este 9 óra, izgulás, hogy mi lesz. Légtelenítést elrendeztük, na akkor mehet a max hőmérséklet. 20 percig járattuk, ezalatt a kocsi felfűtötte az egész műhelyt 17-ről 19 fokra. Szóval a fűtés ismét király lett, mint a kályha :) Ez is pipa. A fűtés ugyan király lett, de észrevettük, hogy a motor nem jár olyan f@szán, mint kéne. Mintha nem járna az egyik henger. Vagy kihagyna, vagy ilyesmi. Na, kellett nekünk buzerálni a kocsit, most még ez is. Sebaj, holnapra rendelünk gyertyát, úgyis ráfér.

Másnap meg is jöttek a gyertyák. Beleraktuk, semmi változás. Erre a szerelő: akkor biztos gyújtótrafó. Mondom én: Az mibe kerül? Szerelő: 20-30 körül szokott lenni. Én: akkor biztos nem az a baj!!! Tudod mit, cseréljünk gyújtás kábeleket. Szerelő: Jó!

12 000 Ft-ért másnap megjött a Tesla gyújtáskábel. Kicseréltük. És most jön a meglepetés! Jó lett. Az autó nem rángatott, ment mint a veszedelem.

Ezután 2 hónap csend volt, a gép csak ment és ment és ment. Gondoltam, ki kéne cserélni a bal oldali toronycsapágyat, mert az futómű felújításkor az kimaradt. Akkor még úgy tűnt, hogy egy darabig bírja. De ekkorra már kopogott. Na akkor csere. Itt hál' Istennek nem volt semmi sztori, kicseréltük. Jó lett. Még futóművet sem kellett állítani, mert fix rögzítési pontos szerkezet. Szóval csak simán jó lett. Furcsa is volt, hogy semmi cécó, csak úgy jó. Nem kell két napig szerelgetni, stb...

Ha már ilyen simán ment a toronycsapágy csere, 1 hónappal később gondoltam tegyük rendbe az alját. Van egy másik autószerelő haverom is, aki szokott alváz-védelmezni. Meg is beszéltem vele. 2 napig takarított meg fújta alvázvédővel. Így aztán esélye sincs a rozsdának. Na de mivel precíz ember, lefóliázta az egész kocsit felül, a küszöbnél pedig leragasztotta maszkoló szalaggal. Mint fentebb írtam, 2 napig csinálta. Ez idő alatt a napsütésben úgy ráégett a maszkolószalag a küszöbre, hogy csak úgy jött le, hogy némi festéket is lehúzott magával. Azóta is bántja a lelkiismeret, hogy miért nem árnyékban csinálta a melót. Mondtam neki, hogy oda se neki, nem fiatal ez már. Sokkal rondább nem lett :) Ebben is maradtuk. Azóta egy enyhe felületi rozsda megjelent a küszöbön a festékhiánynak köszönhetően.

Elérkezett a nyár. Álljunk neki a lakásfelújításnak (esedékes lett, útban a második baba). Otthon hegyekben állít a gipszkarton, csempe, parketta, ajtó és ablak. Erre a Laguna elkezd vacakolni. Nem akar elindulni, forog az önindító, de nem indul be. Na mondom te köcsög, pont most szívatsz? Nem elég nekem a lakásfelújítás? Az lett az eredmény, hogy a szerelőm kijött házhoz. Épp kijött a futár az OBI-ból a sokadik kör valamivel (talán gipszkarton), erre a szerelő az udvaron áll a Laguna csomagtartójában és üzemanyag szivattyút cserél. Persze a szomszédok csak néztek, hogy micsoda forgatag van nálunk. Szokatlan ez faluhelyen...
A szivattyú csere sikeres volt. Laguna indult. Úgy örült a friss normális nyomáson előre szivattyúzott benzinnek, hogy szinte láttam a mosolyt az arcán. A feleségemnek annyira nem, mikor mondta a szerelő, hogy 33 000 Ft lesz. Na mindegy, a lakásba is milliók mennek, ez már belefér.

A július eseménytelenül telt - Laguna tekintetében -, aztán eljött az augusztus. Műszaki vizsga! Mondtam a szerelőnek, hogy nézze meg a járgányt, legyen franya és biztonságos, de felesleges dolgokra nem költünk, mert hát épp a lakásfelújítás után vagyunk. Szerencsére nem volt nagy gáz, csak a hátsó fékek koptak el. Csere lett és egy sima műszaki. 45e Ft-ban megúsztam. Amúgy a kocsi saját erejéből ment át a műszakin minden téren. Semmi CO mókolás, trükközés. Minden, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Még a KPM is megnyalta volna a 10 ujját egy ilyen 19 éves autó láttán, persze csak ha ott vizsgázott volna.

Ezután jött a tél, ideje téli gumit venni, mert a réginek vége. Kemény volt, mint a kád széle. Minta amúgy még lett volna kb 5 mili. Na mindegy, kuka. Vegyünk újat. Az acél felniket a rozsda amúgy szépen falatozta, így gondoltam egy kis festés biztos nem árt. Mivel november volt, így bent került sor a festésre. Idő nem nagyon volt a történetre, úgyhogy após műhelye (ott van hely), flex drótkoronggal, és hajrá. Honvédségi gázálarc volt rajtam, de így is 2 napig port és rozsdát köptem és fújtam az orromon. Senkinek nem ajánlom. Ehhez még hozzá jött, hogy fekete akrill festékkel nyomtam le az amúgy nem túl igényesen lecsiszolt felniket, így fekete festéket is fújtam 2 napig az orromból. Megjöttek az új gumik, felszereltük, király. Már csak egy csinos de diszkrét dísztárcsa hiányzott. Auchan->akció->szimpla, esztétikus->megvesz->felrak. Így már valahogy egyben-lévőnek tűnt a járgány.

Közeledett a Kárcsony. Gondoltam milyen jó lesz végre pihenni. Semmi para, kocsik rendben, lakás kinyalva, baba megszületve. Családi idill, ahogy kell. Aham! Persze! Ezt csak reméltem! December elején mikulásra vettem mesekönyvet a fiamnak a belvárosban. Persze hazafele úton dugó volt, mint ahogy decemberben mindig. Az egyik körforgalom előtt benyomtam a kuplungot, reccs, és többet nem tudtam sebességbe rakni. Na mondom, nesze neked karácsonyi ajándék. Apának új kuplung szett. Nagyjából így is lett. Potom 78 000 Ft-ban megállt a kuplung csere, de akkor már bovdent is cseréltünk. Azért persze ezen felül is kaptam karácsonyi ajándékot, de a kuplungnak is örültem, miután kész lett. Ugyanis azóta könnyű a nyomásérzet, szép egyenletesen fog, stb... Mint az álom.

2016 áprilisában csináltattam a tavaszi nagy szervizt. Ilyenkor mindig olajcsere, pollen- levegőszűrő, stb.. Szóval a szokásos tavaszi karbantartás. Ekkor derült ki, hogy folydogál a fékolaj a jobb hátsó munkahengerből. Na mondom akkor ezért magyarázott a kocsi. Sebaj, megcsináljuk, 5e a felújító készlet. Időpont meg is volt, leszedtük a munkahengert, szerelő nekiáll szétszedni. Sajnos nem akart szétjönni a jószág, így erőltetni kellett. A végeredmény az lett, hogy kijött a dugó a féknyeregből, de széthullott a belseje. Azt mondta a szerelő, hogy legózhatunk vele fél napot, vagy inkább veszek egyet gyorsan a bontóban. Mondom inkább a bontó. 12e Ft-ért megszámították az amúgy jó féknyerget. Ez rendkívül kedvezményesnek tűnt, tekintve, hogy 70e körül lett volna az új Bárdi-ban. Beszereltük, jó, működik. Egy kicsit ugyan edzeni kellett a munkahengert, hogy újra könnyen járjon, de azóta jó és nem engedi a fékolajat.

Ezután valahogy kaptam egy követ az autópályán, és kitört a jobb oldali ködlámpám. 5000-ért lett volna bontóban, de sajnos ennyibe kerül az új is. Ezt hiába kötöttem a bontós srác orrára, nem adta oda olcsóbban, így ez még kicseréletlen.

Közben a feleségemmel eldöntöttük, hogy kéne már egy fiatalabb, elég volt a kalandból. Így aztán valószínűleg ezt a ködlámpát már a következő tulaj fogja kicserélni. Max engedek 5000 Ft-ot a vételárból :D

Amit nagyon szerettem a kocsiban:
Az ülései világbajnokok. Még nem ült benn olyan ember, aki ne azt mondta volna, hogy: "hát igen, a franciák tudnak ülést gyártan"

A csomagtartó bazi nagy. Simán elvittem a rotációs kapát 4 diszperzites vödör társaságában csak a csomagtartóban, ülés nem volt lehajtva!

A klíma nagyon jó. Valahogy tudja, hogy mikor hova mennyi levegőt, stb... Imádom

Amit nem szerettem:
Jó a kaland, de lehetett volna kicsit ritkább meghibásodások száma. Mondjuk azért most már 20 éves, szóval ne csodálkozzunk.



Összegzés:
Én szeretem/szerettem. Simán jó vele autózni, jó a kanyartartása, kényelmes ülések, erős motor. Pazar. Ha lenne ilyen új, vennék!

Az asszony utálta. Mert csak azt látta, hogy sokat van szervizben...

Hibalista

- Megnevezés Költség Időpont Részletek - Kézifék javítás 12 000 Ft 2014. február Beszorult, kézifékkötél csere - Olajcsere 15 000 Ft 2014. március Shell 10w40, Olajszűrő, Levegőszűrő - Benzincső csere 4 000 Ft 2014. április Folyott, új cső, új bilincsek - Futómű felújítás 101 000 Ft 2014. június Talpasok, stabilizátor rudak, szilentek, kormánygömbfej, axiál-csuklók, motortartó (lökésgátló), jobb féltengely szimering - Akkumulátor 19 000 Ft 2014. június 80Ah, szerb Calcium-Calcium akkumulátor - Önindító felújítás 21 000 Ft 2014. augusztus - Kipufogó hegesztés 6 000 Ft 2014. október - Ablaktörlő 2 500 Ft 2014. október Bosch Eco (első lapátok) - Kipufogó felújítás 71 800 Ft 2014. november gyári dob (középső), tűzkarika, függesztő bakok, kipufogó leömlő hegesztés, hegesztés - Dísztárcsa 3 800 Ft 2014. december - Termosztát+term. ház 14 000 Ft 2014. december - Hosszbordás szíj 6 000 Ft 2015. január - Fűtőradiátor 17 000 Ft 2015. január - Gyűjtás csere 15 000 Ft 2015. február - Toronycsapágy bal oldal 18 000 Ft 2015. április - Alvázvédelem 20 000 Ft 2015. május - Benzin szivattyú csere 33 000 Ft 2015. június - Hátsó fékek +műszaki 45 000 Ft 2015. augusztus - Téligumi 70 000 Ft 2015. november Momo NorthPole 4 db + szerelés - Kuplung csere 78 000 Ft 2015. december - Olajcsere 17 000 Ft 2016. április Unix 10w40, Olajszűrő, Levegőszűrő, Pollen - Jobb hátsó fékmunkahenger 15 000 Ft 2016. május bontott

Ide hordtam szervizbe

Mangán szerelő, ismerős, évek óta ő javítja a kocsijaimat. Korrekt, megbízható, még sosem végzett kókány munkát.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Colt Következő autója? Xara Picasso
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 1993

További ítéletek (160 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)