Korrekt - stílusos - de bóvli (?)
Szöveges ítélet
Még csak két hónapja van nálam, de a tapasztalataim már most több, mint vegyesek.
Még lehetünk egymás barátai - eddig korrekt autónak tűnik - de könnyen lehet, hogy nagyon bánni fogom, hogy elég gyorsban ezt választottam...
Egy makulátlan állapotban, ismerőstől vett, végig Lexusban szervizelt, kevés kilométeres 10 éves RX400 hibridem volt előtte. Rettenetesen ment, a világon semmi bajom nem volt vele, de már kicsit untam, vérfrissítésre vágytam így úgy döntöttem, hogy nézek valami utódot.
A VÁLASZTÁS:
Szempont volt, hogy új legyen, és ne legyen magas a fogyasztása - a Lexust 10-11 alá lehetelten volt vinni - viszont cserébe nagyon korrekt vezetési élményt adott. Kinőttem már a hülyegyerekes f@szkardozások korszakát, általában óvatosan és udvariasan vezetek, de azért néha-néha kellemes volt előzékenyen lehúzódni a fenekembe álló, tömött sorban is villogó BMW-s hülyegyerekek elől, majd visszaállva a belső sávba 210-nél játszva lesöpörni őket - a Lexus ebben a magasságban is maximálisan stabil és dinamikus volt. Nyilván a Rönó ilyet nem tud, de tőle nem is ezt vártam el.
Azt tudtam, hogy csak SUV jöhet szóba, és összesen három napom volt kiválasztani a kocsit.
Rönóm már volt két céges korábban:
- egy száz éves kétüléses Twingó,
- és egy hármas Clió VAN.
Mindkettőt ütöttem - vertem és csak a szükséges mértékben szervizeltem, mégsem tudott a világon semmi bajuk lenni. Apukám is használta őket, nagyon meggyőzően teljesítettek sok százezer kilométeren át, így a Rönóval szembeni előítéletek gyorsan felülíródtak bennem - sőt!
Ezért elsőnek a Kadjart néztem meg.
A terepképességek és négykerékhajtás minimálisan sem érdekelnek - a biztonsági színvolan és a pakolhatóság igen, ez a Kadjar pedig kényelmesnek, kellemesnek, és biztonságosnak tűnt, kívül-belül pedig sokkal stílusosabbnak és igényesebbnek, mint a Nissan verziók.
- A Skodák sótlannak és ahhoz képest drágának,
- A Seat túl semmilyennek tűnt,
- A Volvo XC60 és 40 pedig drága volt és megdöbbentő mód kényelmetlennek bizonyult az ülése az újabban előre álló fejtámlával
- a Pözsó és a Dacia bóvlinak látszott,
- újonnan a "rendes autómárkák" pedig irreálisan drágák lettek volna - bár most már kicsit bánom, hogy nem szántam rá valamelyikre a különbözetet...
Egyértelműen a Kadjar mellett döntöttem volna, de egy másik kereskedésben megláttam az új Koleost, és ott a szalon fényeiben rögtön baromira megtetszett: szép forma, kényelmes ülés, ergonomikus műszerfal...
Még futottam egy kört az új Mazda CX5-tel, de - tudom fura amit írok - de a Rönó minden szempontból sokkal jobban bejött:
-Nekem sokkal letisztultabb, "autóbb" a megjelenése, a kétezerötös benzines Mazda pedig nem ment lényegesen élvezhetőbben, mint a kisdízel Rönó... Szóval a Zoom zoom érzést nem adta, de drágább volt, többet fogyasztott, és semmivel nem volt jobb vagy igényesebb, szóval egyértelműen a Rönó nyert.
Igy elhoztam, de hamar megbántam a döntésem - bár tudom nem igazságos, amit írok, mert a Lexushoz és az Audikhoz hasonlítva nem sok esélye van - bár egy zsír új autónak akár még lehetne is a tízéves kocsikkal szemben...
A problémák:
- A kereskedő korrekt és segítőkész volt, viszont az, hogy egy tízmilliós autóhoz nem járt szőnyeg az durván meglepett... ( Lehet én vagyok gyenge, hogy ezt eszembe sem jutott belealkudni, de ez bárhonnan is nézem, kb. a vicc kategóriája. )
- Késő ősszel vettem meg, és a legelső komolyabb hidegben beragadt a start-stop gomb. A kocsit konkrétan nem tudtam leállítani a ház előtt. / Ilyen nem csak, hogy a régi Audijaimban, de még a legelső kisszutyok B Corsámban sem fordult volna elő - bár ott nincs Startgomb, de értitek mire gondolok.../
A szerviz egész korrekt volt, bár elsőre nem akartak csereautót adni, ami nem volt elegáns. Viszont patentül és egész gyorsan megcsinálták a cserét. Jó is volt a dolog ---- pont a következő komolyabb hidegig, amikor újra elkezdett szorulni...:)
Egy tízmilliós vadiúj autótól ez valahol nevetséges - de a szervizbe már nem viszem vissza, mert gondolom el kell számolniuk az alkatrészt, így ha újra visszavinném, megint nem értelmes megoldást adnának, hanem vlsz. beletennének megint egy újat - ami a következő hidegben megint beragadna... Inkább befújom valamivel, ami valószínűleg meg fogja oldani a kérdést - francia szánalomhalom...
- A magyar navigáció csak a frekventált helyeket ismeri, kisebb utakat rendszeresen nem, vagy a házszám ismeretlen.
- Az 1,6 dízel viszont egész jól viszi a karosszériát. Kipróbáltam a kétezrest is automatával, de az konkrétan rosszabbul ment. Az ülés kényelmes - ez nekem fontos szempont - és egész jó az ülésfűtés. Jó megoldás, hogy mindenhol van USB töltő, az alap zene viszont komolytalan. / pedig nem vagyok egy vájtfülű/
- Pályán 160 felett is egész szépen és stabilan megy, de ezzel az autóval már nem állok bele semmiféle versengésbe... ami valószínűleg jobb is, mert nyugodtabb és biztonságosabb a közlekedés így. ( másképp fogalmazva ebben gyorsan megtanulod, hogy kb. hol a helyed, és a vesztes nyugalmával inkább nem mész bele hülyeségekbe, csak lehúzódsz... )
Itt írnék pár sort az autó megítéléséről, ami egy érdekes "közlekedésszociológiai" tanulmányt érne meg:
A Lexusom szerintem úgy nézett ki, mint egy nyugdíjas fogorvos hétvégi kocsija, mégsem vágott be elé senki. Fekete volt, általában elengedtek, ha kicsit vadabbul gyorsítottam, akkor kitértek előlem. A kis 10 éves A4-eseknek szintén sokkal nagyobb tekintélye volt. Ez bármennyire a prémiumot célozza vele szorongatni a Rönó, akkor is Rönó marad, és ezt érzékelni is az utakon.
A belső kárpitok és anyagok színvonala messze áll a prémium autóktól, ettől függetlenül határozottan nem rossz. Szóval ha valaki nem túl sznob, akkor egy jó, korrekt választás lehet.
A fogyasztása a klasszik Rönós, baráti 6,5 liter környéke, ezzel maximálisan elégedett vagyok. Apukámnál simán hat alá megy, szl. az 1,6-os motor - ha az ember nem vár tőle csodát - teljesen megfelelő lehet...
Ami nem tetszik:
- ez az Intens felszereltség, amiben kézzel kell lecsukni a hátsó ajtót - legalább nem romlik el - ( sajnos már látom, hogy lehet eddig nekem volt szerencsém a kisrönókkal, és ez később akár előnnyé is válhat - ettől függetlenül kényelmetlen vele vacakolni )
Ami igen:
- A formája - elegáns, nem túltolt, és nem az ultrabéna, modern, mindenhol lekerekített dizájn. Konkrétan még mindig szeretem meglátni a parkolóban.
- Jó az ülése, és könnyen kezelhető a tablet a középkonzolon.
- Ügyesen pakolható az egész kocsi. Kényelmesen dönthető a hátsó ülés, nem érzékeny a kárpit.
Egyelőre ennyi 5000 km után a tapasztalat
.
Igazságtalan vagyok vele, mert egy jó, korrekt, jó minőségű autó. A motorjában és a váltójában vakon bízom a korábbi tapasztalatok miatt, de tartok tőle, hogy az apró-cseprő kis bizbaszok az első lökhárítótól a hátsóig el fognak rajta romlani. ( most hordok magammal egy kis pöcköt, amivel ki tudom piszkálni a stargombot, ha beragad...:) )
Ha nem halnak le benne az apróságok - és megszokom, hogy rendszeresen bevágnak elém a Suzukik :) - akkor egy nagyon jó, ár-érték arányban zseniális kocsi lesz.
Ha folytatja ezt a tendenciát, akkor egyértelműen tévedésnek fogom tartani...
Folyt. köv. 20.000 km-nél :)
II. rész:
A szerviz leszerepel:
10.000km környékén a piros lámpánál a dugóban elöl állva, indulásnál nem vette be a fokozatokat. ( mégis hiba volt vakon bízni a váltóban :) )
Egyszerűen elakadt a váltókar.
Végül tolatásból - a mögöttem álló sor dudájának zenei aláfestése mellett - sikerült nagy nehzen beügyeskedni egyesbe a kocsit, ahonnan aztán spontán öngyógyulást produkált.
A harmadik ilyen random váltókarelakadás után - a rozsdás kispolszkijaimon fordult elő ilyen utoljára, nem egy vadi új autón - betoltam a Rönó Budakalászba, ahol a munkafelvevő (is) gyalázatos módon állt hozzá a kérdéshez.
Egyrészt borzalmasan inkorrekt volt a kommunikáció - a munkafelvevő finoman éreztette, hogy a kocsinak semmi baja, majd a beígért két nap helyett:
- nem értesítettek, hogy nem lesznek kész időre + a telefont is nehezen vették fel..
- nem adtak csereautót mert "működött és lábon jött a kocsi" - konkrétan elhangzott, hogy amikor végleg lerohad, akkor majd hívjam az asszisztanszt...
Állítólag még endoszkóppal is megnézték a váltót és a Rönó magyarországgal is konzultáltak az ügyben - most jóhiszeműen úgy csinálok, mint aki ezt elhiszi :) - de nem találták meg a híbát, így egy hét után (!!!) visszaadták úgy a kocsit, hogy várjam meg, amíg valahol majd otthagy. Köszi Rönó Budakalász...:)
Ezután Apám - aki nem rönó márkaszerviz, hanem szimplán egy értelmes műszaki ember - megnézte, és laza 2 perc után rájött, hogy a váltókart megvezető lemez lazult ki, és ezt kell rendesen rögzíteni...
No comment...:)
Ezektől a kellemetlen kezdeti szívásoktól eltekintve a kocsi teljesen bevállt.
Végül Apu használja - ő nagyon szereti - és semmi gondja nincs vele.
A kötelező szervizeket már inkább a Duna Autó Renault szervizében csináljuk - ott korrektek, udvariasak, szl. teljesen elégedettek vagynuk.
Az autó formája még mindig nagyon tetszik, a fogyasztása verhetetlen, és a biztonsági színvonala is nagyon jó, így még mindig abszolút jó fogásnak tartom - és örülök, hogy Apu ezzel jár a még mindig meglévő III-as Clió helyett.
Személy szerint inkább vettem egy X5-öst - ebben kevésbé kell félnem, hogy minden műanyag alkatrész szivatni fog - nyilván a komolyabb szervizek majd húzósabbak lesznek, de általánosságban kevésbé kell aggódnom, hogy a kocsi valamelyik újabb filléres műanyag pöcke miatt nem tudom ellátni a napi munkám, vagy bennragadok a kereszteződés közepén...:) )
A lényeg:
a kocsi abszolút rendben van - a szerviz viszont nem mindenhol van rendben, és azért akartak olyan apróságok, amiket abszolút nem vészesek, de azért jó lett volna nem ilyesmikkel kezdeni a közös pályafutást...
Folyt. köv. 50.000-nél...
Hibalista
- Indítógomb - új autóban egy hónap alatt kétszer...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | RX400 | Következő autója? | a6 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.7/10) |
