A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Koleos (2016)

Koleos koleos 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Korrekt - stílusos - de bóvli (?)

Szöveges ítélet

Még csak két hónapja van nálam, de a tapasztalataim már most több, mint vegyesek.
Még lehetünk egymás barátai - eddig korrekt autónak tűnik - de könnyen lehet, hogy nagyon bánni fogom, hogy elég gyorsban ezt választottam...

Egy makulátlan állapotban, ismerőstől vett, végig Lexusban szervizelt, kevés kilométeres 10 éves RX400 hibridem volt előtte. Rettenetesen ment, a világon semmi bajom nem volt vele, de már kicsit untam, vérfrissítésre vágytam így úgy döntöttem, hogy nézek valami utódot.

A VÁLASZTÁS:

Szempont volt, hogy új legyen, és ne legyen magas a fogyasztása - a Lexust 10-11 alá lehetelten volt vinni - viszont cserébe nagyon korrekt vezetési élményt adott. Kinőttem már a hülyegyerekes f@szkardozások korszakát, általában óvatosan és udvariasan vezetek, de azért néha-néha kellemes volt előzékenyen lehúzódni a fenekembe álló, tömött sorban is villogó BMW-s hülyegyerekek elől, majd visszaállva a belső sávba 210-nél játszva lesöpörni őket - a Lexus ebben a magasságban is maximálisan stabil és dinamikus volt. Nyilván a Rönó ilyet nem tud, de tőle nem is ezt vártam el.

Azt tudtam, hogy csak SUV jöhet szóba, és összesen három napom volt kiválasztani a kocsit.

Rönóm már volt két céges korábban:
- egy száz éves kétüléses Twingó,
- és egy hármas Clió VAN.

Mindkettőt ütöttem - vertem és csak a szükséges mértékben szervizeltem, mégsem tudott a világon semmi bajuk lenni. Apukám is használta őket, nagyon meggyőzően teljesítettek sok százezer kilométeren át, így a Rönóval szembeni előítéletek gyorsan felülíródtak bennem - sőt!

Ezért elsőnek a Kadjart néztem meg.

A terepképességek és négykerékhajtás minimálisan sem érdekelnek - a biztonsági színvolan és a pakolhatóság igen, ez a Kadjar pedig kényelmesnek, kellemesnek, és biztonságosnak tűnt, kívül-belül pedig sokkal stílusosabbnak és igényesebbnek, mint a Nissan verziók.

- A Skodák sótlannak és ahhoz képest drágának,
- A Seat túl semmilyennek tűnt,
- A Volvo XC60 és 40 pedig drága volt és megdöbbentő mód kényelmetlennek bizonyult az ülése az újabban előre álló fejtámlával
- a Pözsó és a Dacia bóvlinak látszott,
- újonnan a "rendes autómárkák" pedig irreálisan drágák lettek volna - bár most már kicsit bánom, hogy nem szántam rá valamelyikre a különbözetet...


Egyértelműen a Kadjar mellett döntöttem volna, de egy másik kereskedésben megláttam az új Koleost, és ott a szalon fényeiben rögtön baromira megtetszett: szép forma, kényelmes ülés, ergonomikus műszerfal...

Még futottam egy kört az új Mazda CX5-tel, de - tudom fura amit írok - de a Rönó minden szempontból sokkal jobban bejött:

-Nekem sokkal letisztultabb, "autóbb" a megjelenése, a kétezerötös benzines Mazda pedig nem ment lényegesen élvezhetőbben, mint a kisdízel Rönó... Szóval a Zoom zoom érzést nem adta, de drágább volt, többet fogyasztott, és semmivel nem volt jobb vagy igényesebb, szóval egyértelműen a Rönó nyert.


Igy elhoztam, de hamar megbántam a döntésem - bár tudom nem igazságos, amit írok, mert a Lexushoz és az Audikhoz hasonlítva nem sok esélye van - bár egy zsír új autónak akár még lehetne is a tízéves kocsikkal szemben...

A problémák:

- A kereskedő korrekt és segítőkész volt, viszont az, hogy egy tízmilliós autóhoz nem járt szőnyeg az durván meglepett... ( Lehet én vagyok gyenge, hogy ezt eszembe sem jutott belealkudni, de ez bárhonnan is nézem, kb. a vicc kategóriája. )

- Késő ősszel vettem meg, és a legelső komolyabb hidegben beragadt a start-stop gomb. A kocsit konkrétan nem tudtam leállítani a ház előtt. / Ilyen nem csak, hogy a régi Audijaimban, de még a legelső kisszutyok B Corsámban sem fordult volna elő - bár ott nincs Startgomb, de értitek mire gondolok.../

A szerviz egész korrekt volt, bár elsőre nem akartak csereautót adni, ami nem volt elegáns. Viszont patentül és egész gyorsan megcsinálták a cserét. Jó is volt a dolog ---- pont a következő komolyabb hidegig, amikor újra elkezdett szorulni...:)

Egy tízmilliós vadiúj autótól ez valahol nevetséges - de a szervizbe már nem viszem vissza, mert gondolom el kell számolniuk az alkatrészt, így ha újra visszavinném, megint nem értelmes megoldást adnának, hanem vlsz. beletennének megint egy újat - ami a következő hidegben megint beragadna... Inkább befújom valamivel, ami valószínűleg meg fogja oldani a kérdést - francia szánalomhalom...

- A magyar navigáció csak a frekventált helyeket ismeri, kisebb utakat rendszeresen nem, vagy a házszám ismeretlen.

- Az 1,6 dízel viszont egész jól viszi a karosszériát. Kipróbáltam a kétezrest is automatával, de az konkrétan rosszabbul ment. Az ülés kényelmes - ez nekem fontos szempont - és egész jó az ülésfűtés. Jó megoldás, hogy mindenhol van USB töltő, az alap zene viszont komolytalan. / pedig nem vagyok egy vájtfülű/

- Pályán 160 felett is egész szépen és stabilan megy, de ezzel az autóval már nem állok bele semmiféle versengésbe... ami valószínűleg jobb is, mert nyugodtabb és biztonságosabb a közlekedés így. ( másképp fogalmazva ebben gyorsan megtanulod, hogy kb. hol a helyed, és a vesztes nyugalmával inkább nem mész bele hülyeségekbe, csak lehúzódsz... )

Itt írnék pár sort az autó megítéléséről, ami egy érdekes "közlekedésszociológiai" tanulmányt érne meg:

A Lexusom szerintem úgy nézett ki, mint egy nyugdíjas fogorvos hétvégi kocsija, mégsem vágott be elé senki. Fekete volt, általában elengedtek, ha kicsit vadabbul gyorsítottam, akkor kitértek előlem. A kis 10 éves A4-eseknek szintén sokkal nagyobb tekintélye volt. Ez bármennyire a prémiumot célozza vele szorongatni a Rönó, akkor is Rönó marad, és ezt érzékelni is az utakon.

A belső kárpitok és anyagok színvonala messze áll a prémium autóktól, ettől függetlenül határozottan nem rossz. Szóval ha valaki nem túl sznob, akkor egy jó, korrekt választás lehet.

A fogyasztása a klasszik Rönós, baráti 6,5 liter környéke, ezzel maximálisan elégedett vagyok. Apukámnál simán hat alá megy, szl. az 1,6-os motor - ha az ember nem vár tőle csodát - teljesen megfelelő lehet...


Ami nem tetszik:

- ez az Intens felszereltség, amiben kézzel kell lecsukni a hátsó ajtót - legalább nem romlik el - ( sajnos már látom, hogy lehet eddig nekem volt szerencsém a kisrönókkal, és ez később akár előnnyé is válhat - ettől függetlenül kényelmetlen vele vacakolni )

Ami igen:

- A formája - elegáns, nem túltolt, és nem az ultrabéna, modern, mindenhol lekerekített dizájn. Konkrétan még mindig szeretem meglátni a parkolóban.

- Jó az ülése, és könnyen kezelhető a tablet a középkonzolon.

- Ügyesen pakolható az egész kocsi. Kényelmesen dönthető a hátsó ülés, nem érzékeny a kárpit.


Egyelőre ennyi 5000 km után a tapasztalat
.
Igazságtalan vagyok vele, mert egy jó, korrekt, jó minőségű autó. A motorjában és a váltójában vakon bízom a korábbi tapasztalatok miatt, de tartok tőle, hogy az apró-cseprő kis bizbaszok az első lökhárítótól a hátsóig el fognak rajta romlani. ( most hordok magammal egy kis pöcköt, amivel ki tudom piszkálni a stargombot, ha beragad...:) )

Ha nem halnak le benne az apróságok - és megszokom, hogy rendszeresen bevágnak elém a Suzukik :) - akkor egy nagyon jó, ár-érték arányban zseniális kocsi lesz.
Ha folytatja ezt a tendenciát, akkor egyértelműen tévedésnek fogom tartani...


Folyt. köv. 20.000 km-nél :)

II. rész:

A szerviz leszerepel:

10.000km környékén a piros lámpánál a dugóban elöl állva, indulásnál nem vette be a fokozatokat. ( mégis hiba volt vakon bízni a váltóban :) )

Egyszerűen elakadt a váltókar.

Végül tolatásból - a mögöttem álló sor dudájának zenei aláfestése mellett - sikerült nagy nehzen beügyeskedni egyesbe a kocsit, ahonnan aztán spontán öngyógyulást produkált.
A harmadik ilyen random váltókarelakadás után - a rozsdás kispolszkijaimon fordult elő ilyen utoljára, nem egy vadi új autón - betoltam a Rönó Budakalászba, ahol a munkafelvevő (is) gyalázatos módon állt hozzá a kérdéshez.

Egyrészt borzalmasan inkorrekt volt a kommunikáció - a munkafelvevő finoman éreztette, hogy a kocsinak semmi baja, majd a beígért két nap helyett:

- nem értesítettek, hogy nem lesznek kész időre + a telefont is nehezen vették fel..
- nem adtak csereautót mert "működött és lábon jött a kocsi" - konkrétan elhangzott, hogy amikor végleg lerohad, akkor majd hívjam az asszisztanszt...

Állítólag még endoszkóppal is megnézték a váltót és a Rönó magyarországgal is konzultáltak az ügyben - most jóhiszeműen úgy csinálok, mint aki ezt elhiszi :) - de nem találták meg a híbát, így egy hét után (!!!) visszaadták úgy a kocsit, hogy várjam meg, amíg valahol majd otthagy. Köszi Rönó Budakalász...:)

Ezután Apám - aki nem rönó márkaszerviz, hanem szimplán egy értelmes műszaki ember - megnézte, és laza 2 perc után rájött, hogy a váltókart megvezető lemez lazult ki, és ezt kell rendesen rögzíteni...

No comment...:)


Ezektől a kellemetlen kezdeti szívásoktól eltekintve a kocsi teljesen bevállt.

Végül Apu használja - ő nagyon szereti - és semmi gondja nincs vele.

A kötelező szervizeket már inkább a Duna Autó Renault szervizében csináljuk - ott korrektek, udvariasak, szl. teljesen elégedettek vagynuk.

Az autó formája még mindig nagyon tetszik, a fogyasztása verhetetlen, és a biztonsági színvonala is nagyon jó, így még mindig abszolút jó fogásnak tartom - és örülök, hogy Apu ezzel jár a még mindig meglévő III-as Clió helyett.

Személy szerint inkább vettem egy X5-öst - ebben kevésbé kell félnem, hogy minden műanyag alkatrész szivatni fog - nyilván a komolyabb szervizek majd húzósabbak lesznek, de általánosságban kevésbé kell aggódnom, hogy a kocsi valamelyik újabb filléres műanyag pöcke miatt nem tudom ellátni a napi munkám, vagy bennragadok a kereszteződés közepén...:) )


A lényeg:
a kocsi abszolút rendben van - a szerviz viszont nem mindenhol van rendben, és azért akartak olyan apróságok, amiket abszolút nem vészesek, de azért jó lett volna nem ilyesmikkel kezdeni a közös pályafutást...

Folyt. köv. 50.000-nél...

Hibalista

- Indítógomb - új autóban egy hónap alatt kétszer...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2018
Kényelem (7) Használati időtartam év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? RX400 Következő autója? a6
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Koleos 2016 (2017)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)