A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Koleos (2008)

Koleos TomTom 2.0 dCi, 150LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Téli-nyári országjáró

Szöveges ítélet

A korábbi autóm átlépte a 200.000 km-t, közben nagykorú lett és egyre többször kívánkozott szerelőhöz. Mivel nálam a kocsi családi utazó és munkaeszköz is egyben, így gondoltam, ideje egy újabb járgány beszerzésének.


A paraméterek:

- ritkán megyek, de akkor hosszú távon, tehát legyen dízel, (éves futásteljesítmény 30.000 km körüli)
- kényelmes legyen a derekamnak a vezetőülés,
- kényelmesen elférjen 4 felnőtt is benne, cuccokkal,
- télen-nyáron mennie kell, bármilyen időjárás is legyen, és ugyan nem kell kemény terepjárónak lennie, de a sáros, köves úton el kell tudni mennie sérülés nélkül,
- megbízható motorral és alacsony üzemeltetési költségekkel rendelkezzen,
- manuális váltója legyen,
- ne okozzon neki problémát egy utánfutó mozgatása,
- ne legyen hajlamos a rozsdásodásra.

Így gyakorlatilag csak pár típus maradt, a kényelem miatt pedig a Koleos 2.0 dCi mellett döntöttem: megbízható láncos motor, nem túl kényes kézi váltó, erős összkerék meghajtás egy jól összerakott autóban.

Sokáig kerestem, mire végül sikerült találni egy 2012-es autót 82.002 km-rel. Márkaszervizben átvizsgálták: a kocsi szinte makulátlan, fékbetétek kellenek bele, és valóban ennyit futott. Folyamatosan márkaszervizben szervizelt, minden cserét, átvizsgálást megkapott, Ausztriában. Döntöttem: le kell ugyan mondanom pár extráról, de a kocsi rendben, majdnem olyan, mint amilyet szeretnék, jöhet! Nekem többet ért a jó és leinformálható állapot, mint az ülésfűtés. Megvallom, a külsővel nem nagyon foglalkoztam: nem csúnya (sőt így egy év után kifejezetten tetszik), de a formáját kicsit szokni kell. Viszont a két részben nyíló hátsó ajtó nagyon praktikus.
Megvásárlás után nagyszerviz, fékbetétek, és mehet is!


Felszereltség:

Az általam vásárolt autó TomTom felszereltségű, aminek keretében tartalmazza a gyári navigációt. Mivel Magyarországot nem ismerte, szükséges volt új térképverziót vásárolni. Emellett a kocsi jól felszerelt (elektromos ablakok, csomagtérből is nyitható hátsó ülések, két zónás automata klíma, esőszenzor, tempomat, stb…), de a felszereltség-függő fűthető ülést, a hátsó sor saját levegőtorokjait és a más Renault-kban megtalálható, hátsó ajtóból kihúzhat árnyékolót azért hiányolom belőle. Hiába, ez a Koleos-ok között egy alacsony felszereltség… (Oké, tudom, enélkül is használható az autó, de ez azért nem lett volna rossz, ha benne lett volta.)


Kényelem:

A kocsi beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A derekam nem fárad el hosszú utakon sem, (értsd: ha kell, gond nélkül leülök benne egy nap 800 km-t) és négy felnőtt is kényelmesen utazik benne órákat. Az üléshuzat először furának tűnt (ki kell belőle porszívózni a kisebb morzsákat, mert lesöpörni nem lehet), de hosszú távon kifejezetten kényelmes, szellőzik. A hátsó utasoknak kis asztalka is jutott, a hátsó támlából fiókos könyöklő nyitható le, illetve az első ülések háttámláján zseb található. Bár az orrán Renault emblémát visel, ne felejtsük el, hogy egy Samsungot vezetünk, így a franciásan vagy terepjárósan lágy futóművet ebben a kocsiban nem találjuk meg. Ezzel szemben egy normál személyautónál kicsit keményebb, de a hosszú rugóutak miatt mégis kényelmesebb rugózással találkozunk. A csomagtér alapjában nem túl mély, de nagy alapterületű, így nagyon sok csomagot elnyel. A csomagtartó fedele alatt és mellette, illetve a jobb első ülés alatt és a hátsó ülések előtt is vannak tároló rekeszek, így a kocsi „felszerelését” képező dolgok teljesen elrakhatóak, a csomagtartóban gyakorlatilag ezekből semmit nem kell tárolni.
Más felszereltségnél van hátsó légbeömlő, az azért hiányzik: nyáron a hátsó szektor érezhetően melegebb, télen lassabban melegszik fel. Szerencsés, aki olyat talál, amiben ez benne van!


Vezethetőség:

A kocsi a dízelek közül a kisebbik, 150 lóerős motorral van szerelve, ami egy személlyel, megtankolva kb. 1,8t-s súlyához hozzátéve előre vetíti, hogy nem kell versenyautós menetdinamikával számolni, viszont pörgetés nélkül, nyomatékból meggyőzően oldja meg a feladatokat. Ha jól tudom, a hajtáslánc Nissan származék, tehát a francia autóktól fanyalgók sem találhatnak benne kifogást. Amennyiben odalépnek neki, határozottan és kiszámíthatóan gyorsul, nem nagyon kell aggódni előzés közben. (A végsebességét nem tudom és lehet, hogy öregszem, de nem is érdekel.) Az autópálya-tempót könnyedén tartja 5 fővel, rakottan is. Mivel a futóműve keményebb, mint amit várnánk, különösebb karosszéria-dőlés nélkül kanyarodik, és a kategóriától idegen kanyarsebességgel is meg lehet lepni a többi közlekedőt. Igaz, ehhez jó gumi is kell. Nyári gumiban szinte bármi, a SUV-ok készített gumi rámehet attól függően, ki milyen útviszonyok közt használja. Ebből gazdaságossági okokból a Nokian XL Wetproof-ot választottam: sárban nem megyek olyan meredek kaptatón, hogy az összkerék ne lenne elég, aszfalton ésszel használva megfelelően viselkedik, de nem mérik aranyárba. Egyedül a „fehér aszfalt” vizesen az, amit nem szeret, de azt nagyon nem… A téli érdekesebb, mert az összkerékhajtás miatt sokan feleslegesnek tartják, viszont a megállás sokkal lényegesebb, mint elindulni. Ebben nem segít a 4x4. Én a korábbi tapasztalataim alapján a Nokian WR SUV 4 téligumit választottam, ami ugyan nem a legjobb nedves úton, de nagyon jól viselkedik jégen (és hóban, de ugye ez egyre kevesebbszer van), és mivel nem száguldozok, a nedves útfelületen gyengébb viselkedése (mondjuk egy Goodyear-ral szemben) egyáltalán nem jelent kompromisszumot, viszont stabilan mozog a lefagyott úton is. Hátránya, hogy a nyárinál határozottan hangosabb.

A fék megfelelő, határozott, nem kell jobban előre gondolkodni a forgalomban, mintha egy átlagos személyautóval mennénk. Nincs meg benne a Renault-okra jellemző „rágondolsz és már satuzik” érzés, nagyon jól adagolható. A nyáron az Északi-középhegységben a szerpentines részeken dinamikusabban közlekedve sem éreztem, hogy gyengült volna a fékerő, ami nem minden típusról mondható el. Biztos ezt is el lehet melegíteni, de normál használatnál nekem nem sikerült.
Egyetlen érezhető hibája az akadós váltó. Lehet, hogy csak az én példányomban ilyen, de az első 4 fokozatot könnyedén veszi, az ötödik és a hatodik fokozat határozott mozdulatot igényel. Pontos, precíz, de tényleg be kell tenni a sebességbe, nem elég csak arra billenteni.

Az összkerékhajtást a nedves úton egyszer bekapcsolta az automatika, amikor nem számítottam rá, de lefagyott szakaszra értem egy kanyarban: érzed, ahogy összezár, halvány rántás, ahogy minden kerék elkezd hajtani, majd sínautóként visszatért a helyes irányba. Bizarr és megnyugtató. Földes, sáros úton az automatikus beállítást használva egyenlőre nem akadtam el, nem vettem észre még emelkedőn sem, hogy megpördülne valamelyik kerék. Sáros, nagyon átázott, meredek, láthatóan széttaposott emelkedő előtt fixre kapcsolom a 4x4-et, de probléma nélkül leküzdötte a nyári gumival is. Ez mind normál földút, kemény terepre nem is vittem ki, de ez a kocsi nem is arra való.

A hasmagassága még teljes terheléssel is alkalmassá teszi arra, hogy bakhátas földúton közlekedjen vele az ember. Ésszel használva nem okoz neki gondot, de azért az MTZ csapásába ne ezzel menjünk bele.

A város nem az eleme: mint minden SUV, ez is nagyobb, mint a parkolók többsége, és nem is fordul akkorát az első kerék, mint mondjuk egy normál kombinak. Parkolóházban a megállás külön kihívás, mert a kiszálláshoz azért hely kell.

Utánfutót nem igazán veszi észre. Nagy utánfutóval minden rendben, a kicsit nem is veszed észre. Viszont pont a nagy karosszéria miatt a kis utánfutóval tolatni maga a pokol… Amire látod a tükörben, már lehet is korrigálni.


Fenntartás:

Az alkatrészeket kb. a közepes árkategóriába sorolhatnám, a szervizköltségeknél sem kell különlegességekre számítani.

Fogyasztása méretéhez képest barátságos. Városi közlekedésnél elcsipegeti a 8-9 litert, autópályán 130-nál 8 liter körül eszik. Viszont ha pályán 114-re nyomom a tempomatot, és az út 80%-át így, vagy vidéki utakon teszi meg, akkor 6,6-7,0 körül alakul a fogyasztás, ami ekkora autótól szerintem nem rossz. Az utasok számára, csomagokra nem érzékeny, és a kis utánfutót sem lehet észrevenni, ami elgurul a kocsi szélárnyékában.

A szervizen nem szabad spórolni: 10.000 km-enként megkapja a friss olajat, olajszűrőt, és én egyben a pollenszűrőt is kicseréltetem.


Meghibásodások:

Egyetlen komolyabb váratlan kiadás volt, amivel valószínűleg az osztrák nepper örvendeztetett meg: az első féltengely elkezdett kb. 1000 km után ropogni. Valószínűleg valamit belenyomtak, hogy ne szóljon, míg eladják. Ennek a javítását féltengelyekre szakosodott szakszervizre bíztam, így nem kellett cserélni, hanem ha már szét volt szedve, mindkét első féltengelyt rendbe rakták. Ez a történet közel 200.000 forintba fájt. (A pontos összegre már nem emlékszem, de valahol ennyinél járt.)

Ennél kisebb költség az alsó csomagtér ajtó végpontjául szolgáló teleszkópjának kinyúlása. Ennek eredményeképp az ajtó túl tud nyílni, ami miatt megkarcolódik a fényezés egy 10 centis szakaszon az ajtón és a lökhárítón, valamint az ajtón enyhe horpadás keletkezik. Csak gyári van belőle, 50-60.000 forint körüli összegért, de ugyanezzel a technológiával készül. Felújítására nem találtam semmi információt, úgyhogy megpróbálok egy időtállóbb drótköteles megoldást beletenni a teleszkópba a jelenlegi kötél helyett. Ha nem megy, akkor kap két újat, és figyelem majd pár év múlva, hogy minden rendben van-e.

Bosszantó, és nem általános, de az enyémnek a tűzfal zajszigetelésére rákapott egy nyest. Fura ízlése van, mert eddig egyetlen kocsinál sem találkoztam ilyennel, csak kívülről mászta meg. A cserealkatrész 30.000 forint körül mozog, de a cseréje az elhelyezkedése miatt külön kihívás lesz. Emellett persze, kapott a kocsi nyestriasztót...

Nem a gyári, hanem az előző tulajdonos által kicserélt, valami utángyártott antenna van rajta. Nem szép, de működik. A macskákat viszont nem bírja: addig játszottak vele, míg letörték... Sikerült visszaragasztani, de hosszú távon cél egy gyári beszerzése.


Összegzés:

Nem bántam meg a döntést semmilyen szempontból sem. Nyugodt szívvel ajánlom azoknak, akiknek szükséges, hogy kicsit magasabban legyen az autó alja a megszokottnál, szükségük van arra, hogy minden kerék hajtson, és hosszabb utakat szeretnének megtenni biztonságban, de nem szeretnének vagyonokat költeni szervizre. Aki csak autópályán használná, csak vasárnaponként eljárna a templomba, vagy kemény terepre menne, nem ez lesz számukra a legjobb választás.

Én az enyémet jelenleg tovább használom, nem tervezem egyelőre lecserélni.

Hibalista

- - Első féltengelyek - kb. 200.000,- - - Alsó csomagtérajtó határoló teleszkóp - 50-60.000,- + munkadíj - - Nyest megrágta a motorszigetelést (az eddigi kocsijaimét nem szerette...) - 30.000,- + munkadíj - - Macskák letörték a nem gyári antennát

Ide hordtam szervizbe

TEAMTWORK KFT. - féltengely felújítás

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 82002
Megbízhatóság (10) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Koleos II., 2.0 dCi,
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Koleos 2008 (2008)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)