Samsung QM5 másnéven Renault Koleos egyik sem jó választás
Szöveges ítélet
0 kilóméterrel vettem az autót idén februárban. Csak az ára szólt mellette, 6.500.000-ért adták plusz 4db télikerékkel könnyűfém felnire szerelve. Annyit tudtam, hogy testvérek a Nissan Xtrailler, ebből arra következtettem, hogy nem lehet olyan rossz. Tele van minden csiribiri bigyóval: Bose hifi, navi, bőr hatású műanyag üléssel!!!, tetőablak, kihangosítő, lejtmenet vezérlő,stb. Amikor átvettem kb 2 hétig még élveztem az autót, nekem ennyi idő kellett a bajáratáshoz, azaz 5000 km megtételéhez, és eddig csak óvatosan bántam a gázpedállal, így fel sem tűnt a mérhetetlen lomhasága az autónak. Nos, bejáratás megtörtént adjunk neki, és semmi. 150 lóerő van az autóban, ebből kb 110-et érzünk, de azt is csak 2000-es fordulattól. Ha viszont már belendültünk , akkor autópályán 145-öt kényelmesen tartja. Na azért előzgetni ne nagyon akarjunk vele, már csak azért se mert a futómű olyan mint a takony,mindenen elugrál, billeg, nyúlik. Egy hepehupás úton haladva, néha már a hányinger kerülget a billegés pattogás gyors egymásutánjaitól. Egy lassabb kanyarban is majd kiesel az ülésből olyan oldaldőléssel mozog a kasztni.
Kényelem
500 km, ennyi tehető meg kényelmesen, ez után már jön a fészkelődés amivel kb 200km tehető még meg, majd a nem bírok itt ülni, nincs az a pozíció ami jó lenne életérzéssel kell tovább robogni. Apropó, üllés. Nem ülés kakasülő, Én 178 cm vagyok, nem egy égi meszelő, de ha teljesen le engedem az ülést még akkor is bele ér a fejem a napellenzőbe amikor előre hajolok, ha meg lehajtom, akkor a fél szélvédőt kitakarja. Bosszantó. A kormány írgalmatlanúl hülye szögben áll, bárhova állítod, a pedálok közel vannak. Egyébként ha benne maradunk az 500 km-es távolságban, akkor még elviselhető. A műanyagok nem nyöszörögnek, kivéve a vezetőülést, de az állandóan, folyamatosan, baromi idegesítően, nagyon. A csomagtartó mérete pakolhatósága szuper, az ülések egy húzásra elrendezik magukat. 4 felnőt simán elmehet egy hétre is az autóval, nem kell nyomorogniuk.
Az a fránya kuplung. Az első 5000 km után elkezdett csúszni a kuplung. Megálltam, hívtam az assistance-t, bevitték cserélték a kuplung szettet majd utamra engedtek, mondván, nem tudják mi történt de most már biztos jó lesz. Újabb 7000 km, megint ugyan azt produkálta a kuplung csúszik, de mostmár a a pedál is betonkemény. Most is cserélgettek vmiket a hidraulikus rendeszerben, majd ugyan az a duma, "minden oké" és mehetek. Most sikerült is 9600 km-t megtennem , majd pedál beton, kuplung csúszik, autó nem megy, a fejem meg gőzől az idegtől. Most cseréltek nyomás kiegyenlítőt, merthogy a rendszerben a pumpálásokat követően felgyűlt a nyomás, amiért az autó azt hitte, hogy egy kicsit rajta vana kuplungon a lábam és egyidő után elkezdett csúszni. Na de most, már biztos jó lesz, mondták a szervizesek. Jó is lett, és azóta 50000km-nél járunk. Öszinte leszek, nem fogok többet Renault-t venni, valószínűleg soha.
Hibalista
- Külső hőmérséklet érzékelő - Üvegtető árnyékolójának a visszahúzó szerkezete kiakadt - Kuplung magától kiemelt, 5 hónapig javitgatták
Ide hordtam szervizbe
Pécs Renault
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus 2.0 TDCI | Következő autója? | Forester 2.0 Diesel |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
