K. úr tehene
Szöveges ítélet
Két gyerek miatt kellett, sajnos az élményautóm bánta.
A 170 LE verziónk van, pályán 160 km/h -nál még nem fogy el, ez nagyon kellemes. De nem érdemes nagyon gyorsan menni vele, mert a fogyasztás a kockaforma miatt nő, vagyis nem sokkal eszik kevesebbet pályán. Pályán tökéletesen el lehet menekülni a hülyéktől. Ha nagy szél van, akkor nagyobb sebesség esetén sípolhat a menetszél, de ezt eddig csak kétszer tapasztaltam.
Fékek megfelelőek, a fékrásegítőhöz is volt szerencsém, elég szépen megállt.Kíváncsi lennék pályán bírná-e vagy elmelegszik.
Én tolom neki, feleségem nem, így jön ki 8,4 -re a fogyasztás. Mikor csak asszony használta 7,9 liter is volt. A dízelség és a turbó miatt nagyon kellemesen fickós, vagyis nem veszett el teljesen az élmény. Emiatt nagyon kedvelem, a dCi motor szerintem zseniális.
Nagyon jó, hogy nagy, a lekerekítések miatt viszont nem gengszterautó. Nem jönnek ki elém, amit korábban nagyon utáltam. Az is jó, hogy jól előre lehet látni a többi kocsi felett. A magas felépítés (és megfelelő gumi) esetén tökéletesen ki lehet menekülni a dugókból, nem gond egy kicsit magasabb járdasziget sem. Olyan helyen lakunk, ahol csak a többi utca rendberakása után takarítják a havat, korábban volt, hogy nem tudtam kiállni, most simán megoldom. Sőt, a nagy havazásban is tökéletes volt, mintha mi sem történt volna. Viszont érdemes téligumiból a rendes terep verziót venni.
Elől nagyon kényelmes, a gyereknek is hátul, de a mérete ellenére nem olyan sok hátul a lábtér. A csomagtartó megfelelő méretű, csak a lekerekítés nem jó, de túlélhető. Kétfelé nyílik az 5. ajtó, ami hol előny, hol hátrány. Jó, hogy rá lehet ülni (max 100 kg), s pl. cipőt cserélni, viszont nyitott alsó szárnnyal már nem lehet hátra pakolni.
Múltkor mögém állt egy pici autó, nem hallottam a radart, mert üvöltött a hifi (ami pöpec), jól meg is toltam, nem tudták kinyitni az ajtaját, 150 eFt-s kár lett benne. A kocsinkon meg nem volt nyoma, csak a műanyagon egy horzsolás.
Az üvegtető miatt nyáron megáll hátul a levegő, vagyis fóliázni kell.
Az anyagok megfelelőek, a bőr lehetne egy picit vastagabb, a rekeszek jó, a hűtött kesztyűtartó is tökéletes, több szivargyújtó is van, vagyis tölthet a mobil, miközben megy a fejtámla mozi a kölköknek.
A hátsó ülések síkba dőlnek le, így simán két ember elalszik benne, s a matrac is befér, mert nagy a csomagtartó.
Terepen egész jó, földeken át kerülhető a karambol, de offrode -ra nem merném vinni. A lejtmenet funkció vicces, tényleg lehoz biztonságosan a hegyről, csak merj az elején gázt adni. Ez a funkció tökéletes még nagy parkolókban, 7 km/h -val viszi körbe a kocsit, amitől gyerekek bealszanak, apa meg tud Internetezni a mobiljával addig is.
Fostam, hogy japán után francia, de végül is nem is teljesen francia, a francia motor meg szuper. Annyira megszerettem, hogy szerintem a következő is egy ilyen sportosabb bohócterepjáró lesz.
Hibalista
- Semmi. - A bal oldali tükör pályán, ha nagyobb szél is van egy kicsit beremeg. - Az olajszint mérő pálca eltört. - A kormány szervó nyöszörög indulás után, szerviz szerint nincs vele gond. - Hátsó ablakot kinyomta egy csomag, egy becsapás után. Ennyit a lekerekített SUV formáról.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz. Nem tetszett, hogy 30 ezrenként kell olajat cserélni, sem az, hogy a hozzávaló Elf olaj a márkaszervizben 60 eFt. Az sem tetszett, hogy egy átvizsgálás 80 eFt, s ezért max a szűrőket cserélték ki. A bal tükröt nem tudták szerelni, cserélni kellett volna, de szerintük az nem garanciális. Így maradt az eredeti. Egyelőre nem zavaró a remegése.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Maszek, korábban a pályán is használt Hondámat szerelte.A garancia lejárta után áttértem, most 10 ezrenként van benne ÖMV olaj, s pontosan látom, hogy mi a gond vele. Egyelőre semmi.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Prelude 2.2 vtec vti 4ws | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
