A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Kangoo (1998-2007)

Kangoo 1.2 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pedigré nélküli igásló (vagy inkább öszvér?)

Szöveges ítélet

Igazából édesapámé, de én is sokat vezettem. Mivel a gép nem nálam van, ezért az adatok nem teljesen 100%-osak, de igyekeztem... :)
Szóval. Jó nagy dög, lehajtott hátsó ülésekkel pingpongozni lehet a csomagtartóban, ehhez képest kissé kényelmetlen, némileg alulmotorizált, ellenben egy igénytelen igásló. Ez a példány nem az abszolút fapad, de korai modell, így a hátsó ablakok nem nyithatóak, nincs hátul fejtámla, stb., szóval a mérete ellenére nem éppen egy Rolls-Royce (vagy akár londoni taxi). Az első ülések sem éppen fejedelmiek, ugyan az ember magasan ül, a vastag oszlopok ellenére jó a kilátás, de nekem például az ülőlap túl rövid, hosszú távra nem éppen kényelmes (de meg lehet szokni). Rengeteg a műanyag borítás, ahol nem az van, ott a csupasz fém. A kormány jó fogású lenne (méret, vastagság, és ugyan nem állítható, de a pozíció is), de az anyaga valami ocsmányul csúszós, izzasztó, vagy éppen kézráfagyasztó műanyag. A pedálok jól elérhetőek, bár az ülés például magasságilag nem állítható (korai modell, ugye mondtam már?).
Vezetési élmény. Hát igen, élmény. Olyan KK európaias: kalandos. Ugye az 1.2 motortól nem várhatunk sokat. Lendületautó. Viszont a bázikusan nagy (igaz, nem annyira nehéz) kaszni ellenére lehet vele közlekedni (gyengébbre számítottam, akár még nagy sebességnél is, a nagyobb légellenállás ellenére is megy), de az előzések lehetnek kalandosak. Az autópályán tartja a 130-at, nem vészes fogyasztással, Németországban ( :) ) akár a 150-et is. Azért vannak ennek hátulütői (mármint a nagy sebességet is bíró motornak): apunak egyszer ilyen sebességnél szakadt el a vezérműszíj. Nem lett belőle baj: sem az autónak (de a motornak sem, vezéműszíj csere és beállítás után olyan volt, mint a régi, pedig én keresztet vetettem rá), sem neki (megbízhatósági pluszpontok). Fékek: a pedál lenyomása kissé alattomos. nem fog, nem fog, aztán satu. Lehet, hogy a szervón kellene állítani, hogy nagyobb legyen a használható tartomány, de meg lehet szokni, hogy hol a fogási pont, és akkor bele lehet szokni a használatába is. Hasonló a kuplung kezelés is. Megszokás után ez is rendben van. Váltó egészen jó, a magas székből kissé nyújtózkodni kell, főleg az 5. fokozatért. Futómű: tkp nem rossz. Egyetlen gondom van vele, ez pedig a Clió örökség: nem ekkora (magas és hosszú tengelytávú) kasznira lett szerintem tervezve. Fékezésnél akkorát bólint a kocsi, hogy elsőre, vagy más kocsiból átülve az embernek ijedtében ordíthatnékja támad, ugyanez a helyzet oldalszélben is (autópályán résen kell lenni, például kamiont előzve). Ez a relatív gyengeség egyébként érdekes módon kb 5000 km-nél jött elő valódi hiba formájában, mindkét első lengéscsillapítót gariban cserélni kellett. Azóta viszont rendben van, a fentiek mellett jól tart, feszes és kényelmes, még a magyar útviszonyok mellett is. Ha jól tudom, az újabbaknak kissé átdolgozták a futóművét, szerintem ez nagyon kellett neki.
Az autó egyáltalán nincs babusgatva, de nagyon odafigyel édesapám a kasznira. Ami viszont elkezdett rozsdásodni, főleg a hátsó kerekek előtt. Bosszantó, remélem, megállítható a folyamat. A fékek szintén nem túlságosan acélosak (szerintem ez összefüggésben van a jó konstrukciójú, de kissé gyenge futóművel). Van még néhány bosszantó apróság: az elektromos rendszer kisebb-nagyobb rejtélyes, nem beazonosítható, esetleg maguktól helyrejövő hibái (központi zár, elektromos ablak, ilyen-olyan világítások), a kipuff teljesen szétrohadt és cserére került, kissé gyengén muzsikál a fűtési rendszer (vagy túl jó hatásfokú a motor? - legalábbis nehezen melegszik be a hűtővíz a visszajelző szerint), vacakul működő hátsó ablaktörlő.
Szervizelése könnyű, minden szerlő ért hozzá, nem túl horror az alkatrész. Nem eszik sokat, hiába nagy a kaszni és nehéz a kis motorhoz, de jó a légellenállás.
Összességében egy igénytelen, jól pakolható igásló (minden pozitív és negatív tulajdonságával), ami szerintem abszolút megérte az árát.

Hibalista

- első lengéscsillapító
- vezérműszíj
- fékek
- kaszni
- kipufogó

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (4) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? vegyes Következő autója? még nincs napirenden
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Kangoo 1998 (2007 - 2007)

További ítéletek (82 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)