A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Kangoo (1998-2007)

Kangoo 1.2 16V Privilege 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis erszényes :)

Szöveges ítélet

A családunkban édesapám nagy Renault "fan", neki már 2001 óta van meg a kis Renault Kangoo-ja (első generációs). A mai napig rendszerint használja és nagyon meg van vele elégedve.

Második autóként keresgélt, de végül hogy hű legyen a márkához egy második generációs Renault Kangoo-nál kötött ki. Elvárások nagyon nem voltak, inkább a kényelem és az esztétika játszott nagy szerepet. Hosszú hónapok keresgélése után talált egy nagyon szép állapotú, vezetett szervízkönyves "Privilege" felszereltségű kis Kangoo-t :)
Mint kiderült egy ismerősé volt, ő adta le a kereskedésbe (beszámolták egy új autóba), így az autó előéletélőről garancia volt :) Mivel Apukám egy 1.9 D (65LE) autót vezet(ett), és hosszú évekig Diesel autói voltak, így a benzines neki is szokatlan volt. Az 1.9 D-be nem volt fordulatszámmérő, így ott csak a hangjából lehetett hallani hogy mennyire pörgött a motor :)

Tehát az autóvásárlás után kerültem a képbe, mint friss jogosítványos vezető :) A családi autót én kezdtem el használni, és egyben tesztelni. Az elején még csak városi közlekedésre használtam és élveztem hogy egyik pontból el tudok jutni a másikba, aztán ahogy telt az idő egyre jobban kezdtem próbálgatni és próbára tenni az autó képességeit. Először a fordulatszámmérő nem játszott nagy szerepet a közlekedésben, aztán később kezdtem el rá figyelni amikor nagyobb távokat tettem meg és országútra is kimerészkedtem. Nem hajtottam az autót, mindig 3000-es fordulatnál elváltottam. Ám kezdtem észrevenni hogy 90-es sebességnél országúton 3000-nél van a fordulat, amit igen soknak tartottam és amikor meghajkurásztam 100-1300 fölé, akkor már igencsak 4000 fölött tartott a fordulatszámmérő.
A fordulat egy dolog, viszont a hang szerintem hosszú távon elég zavaró, legalábbis engem nagyon zavart hosszútávon hogy szinte csak kiabálva lehet társalogni az autóban a hatalmas motorhang miatt. Semmi kétség, ezt az autót nem száguldásra tervezték, pláne nem ezzel a motorral.
Clio és Twingo modelleknél ez az 1.2 16V-s motor még elég jól elviszi a kis autót, de egy 1,2 tonnás nagy Kangoo-nál már elég nagy megpróbáltatást jelent szegénynek :), nem kétség hogy miért is cserélték le a tulajdonosok a "családi autójukat" egy másikra.

Szó mi szó, tényleg nagyon kényelmes, hatalmas hely van hátul az utasoknak, a csomagoknak, és szerintem még Michale Jordan is kényelmesen elücsörögne hátul anélkül hogy a nyakát be kéne húznia :))), viszont ha az autó tele van (5fő + a csomagok), akkor tényleg vége a világnak. Akkor az 1.2-es 16 szelepes motor ide vagy oda nem sokat ér...

Viszont összehasonlítva az 1.9-es Diesellel, sokkal jobb, pörgősebb, de aki Kangoo-t akar venni családi autónak, az vagy 1.5 dci-n gondolkozzon, abból is a 80-100 LE-s változaton, vagy az 1.6 16V-s benzinesen.


Egyedül elég jól megy a vas, és a tesztekben olvasottak teljesen beigazolódtak, hogy 3000-es fordulat fölött "jönnek elő" a szelepek :)
Viszont a váltóval annyira nem vagyok megelégedve... az 1-es fokozat tényleg csak jelképes, megmozdításra szolgál... 20-30-as tempónál már fülszaggatü hangja van a motornak, így ha valaki kivág valaki elé egy kereszteződésben, elég hamar be kell raknia 2-esbe, ha nem akarja hogy szétessen a motor :(. Viszont ha az 1-est kipörgeti az ember, akkor 2-es sebességtől már elég szépen kezd megindulni az autó, egészen addíg amíg az ember be nem vált 5.-be, mert akkor ott megszűnik minden erő... az 5. fokozat, már csak olyan szintentartásnak van, ott se előre se hátra nem megy már az autó... :(
Viszont még ami zavaró, hogy nem igazán szereti városban az autó ha visszavált az ember 1-es-be hatalmasat üt a motorfék és egyből elkezd rángatni az autó ha az ember egy kicsit visszalép a gázról. 2-esbe viszont nem igazán hajlandó megmozdulni, ha éppen csak gurulgatunk, így ha az ember ki akar "sliccolni" valahol gyorsan, akkor inkább érdemes visszaváltani 1-esbe, mert ha nem teszi, akkor gondok lehetnek belőle.

Fogyasztása elég tűrhető az adottságaihoz képest. Nálam stabil 7 litert fogyasztott ősszel - télen, nyáron klímával sem haladta meg a 7,5 literes fogyasztást. Az 1.9-es Kangoo Apukámnál 6-7 litert fogyaszt.


Összességében tényleg nagyon jó kis autó, kényelmes, praktikus, megbízható, de ha az ember nem csak városban használja akkor mindenképp nagyobb benzinest vegyen, vagy erőseb dieselt, meg országúton, autópályán elég lomhának számítanak ezek a "fenevadak" :)

Hibalista

- Gáz pontencia méter

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 48000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Kangoo Következő autója? Fiat Punto HGT
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Kangoo 1998 (2007 - 2007)

További ítéletek (82 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)