Kellemes csalódás
Szöveges ítélet
Céges autó, ma adtam át, egy frissebb kiadást kaptam. Kellemesen csalódtam a Renaultban, hiszen anno R5 volt a családnak, ami nem volt egy megbízható darab(igaz oktatóautó volt előtte, mint kiderült).Területi képviselőként dolgozom az ország egyik sörgyáránál. Egyetlen komoly baja volt, hogy már szinte új korában melegen nehezebben indult, és a motor nehezen pörgött fel, amit egy szoftverfrissítéssel orvosoltak. Amúgy semmi, csak kopó alkatrészek. 30000 ezrenként olajcsere, az utóbbi időben 15000 ezrenként 1 liter utántöltés. Azért utóbb, mert a szervízben javasolták, mivel a dci motor olajfogyasztása 1l/15000 km. Maga a motor véleményem szerint jó a 65 pacihoz képest. Mai dízel, 1800-ig turbólyuk, aztán uzsgyi. Azért nem hátbataszító erőről beszélek, de 100-ig 14,5 s, aztán a nagy homlokfelület visszafogja az autót. A vége 160 körüli óra szerint. Ugyanez a motor a Clióban 175-180-at tud. A fogyasztás irigylésre méltó, én is alig hittem, volt hogy 1016 km-t mentem egy tankkal. Ha nagyon kíméltem, volt hogy 4,8-at mértem(hangsúlyozom átlagban napi kb.20-30 indítással), de 7,3-nál sem mértem többet, akárhogy tapostam neki. Volt nemegyszer, hogy pályán folyamatos padlón mentem, amit simán bírt, nyilván mert 4200-at forog a motor. A 82 lóerősnek jobban örültem volna, azzal biztos rugalmasabban lehet közlekedni. Igaz, a súlyt már megérezte a kisnyomású turbós moci, de legtöbbször max.1 mázsával közlekedtem. Nagyobb terhelésnek csak kb.2 hetente volt kitéve az autó Szolnoktól-Bajáig, tehát a lengéscsillapítók még az eredetiek, ugyanúgy miint a kuplung és az akksi is. A futóműben volt pár alkatrész cserélve, de ez hazai utak gyalázatos minőségének köszöhető. Nem volt valami kényelmes, de egy teherautótól ezt ne is várjuk, még ha francia is. A fékbetéteket nyelte 30000 ezrenként, a tárcsákat ha jól emlészem 60000 ezernél cserélték. 120000-nál meg teljes vezérlés csere(ékszíj, vezérműszíj, görgők stb.). Cserben nem hagyott sehol és ez a legfontosabb, és az, hogy a szervízt a cég fizette.
Hibalista
- 110000 körül szoftverfrissítés, amúgy csak a kopó alkatrészek!!!
Ide hordtam szervizbe
Molnár Autóház Szeged
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Renault Baja
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 252604 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Punto 1 | Következő autója? | Kangoo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
