Jött, látott, győzött ... csak mi vesztettünk rajta.
Szöveges ítélet
Hol is kezdhetném ennek az autónak a történetét?
Emlékszem ezelőtt 3 évvel keresgettünk használt autókat. Ekkorra már úgy gondoltuk, hogy ideje egy kicsivel nagyobb autó után nézni. Gyakran jártunk zenélni, és a nagyobb raktér égető szükségűvé vált. Nos ebben az autóban megtaláltuk, ugyan is a teljes csomagtérben elfért a komplett felszerelés.
Amúgy motorikusan messze a legjobb autó volt idáig, ami a háznál volt. A legtakarékosabb, és a legdinamikusabb mind közül. 140Km/h-n még 15 évvel a háta mögött is kiválóan elment, sőt akár többre is képes lett volna.
1.4-es motortól ekkora kasznival azért ez szép teljesítmény, sőt megpakolt állapotában is megmutatkozott a kis dög ereje, ami alapján végképp meggyőzött minket.
A fogyasztása egyszerűen zseniális. Még kigyulladt üzemanyagszint jelzésnél is 2 utat tudtunk megtenni Debrecen és Hajdúböszörmény között oda-vissza.
A hátrányát, és a későbbi hibák forrását a korlátoltan variálható hátsó űlésekre vezetem vissza. Mivel a komplett felszerelés, ezáltal a súly nagyrésze nem egyenletesen lett elosztva, valószínűleg ezért lett totálkáros mind a 4db torziós rúd. (Immáron Berlingo tulajként bebizonyosodott a tény, mert a Berlingoban jól variálhatóak a hátsó űlések, és teljes felszerelés mellett sem ül az autó hátulja nagyon sokat. )
Aztán később jöttek ki rajta bizonyos hibák, amik miatt gazdaságilag már totálkárossá vált a járgány.
Csak a karosszériamunkára a lakatos 150 ezer ft-ot mondott úgy, hogy még nem állt rá az aknára, és nem nézett be alá. Amúgy az alváz ránézésre jó állapotban volt, ám ha egy lakatos Sterimo-val bekerül alá, minderre nem lehet alapozni, ezt tudjuk jól.
Aztán ott volt az a búgó hang, amit nem tudtunk mire vélni. A szerelő váltó hibára gyanakodott, amivel kapcsolatban nem volt bizakodó, (Mondván ha megkell bontani, az nem annyiból fog állni, hogy a hibás alkatrészt cseréli, és összerakja. Akkor már célszerű a teljes váltót felújítani, ami nem olcsó mulatság)
Nem mellesleg a gumik is ekkortájt koptak el annyira, hogy akkor már ezt is cserélni kellett volna, ami nem éppen olcsó dolog, és még a többi dolgot még csak nem is javítottuk.
A fenntartási költségekre, azért kap 9 pontot, mert a gépjármű adó, a biztosítás, az üzemanyagköltség viszonylag olcsó volt, de ez a megbizhatóság kárára ment.
Összességében maga az autót szerettük, mert ha kellett, tette a dolgát, viszont a rejtélyesen sűrűn előforduló meghibásodások, a váratlan kiadások teljesen megkeserítették az életünket.
Hibalista
- - Hátsó híd (tulajdonképpen a torziós rúdak lettek totálkárosak, de mivel annyira drága volt az új alkatrész, hogy megérte az egész hátsó hidat cserélni egy felújított darabra. kb. 80 ezer ft + munkadíj - sajnos kiderült az is, hogy ez a megoldás nem volt olyan tartós.) - - Hátsó fényszóró (egy rossszul felmért és végrehajtott tolatási manőver eredménye volt, viszont ahhoz képest olcsón lett cserélve a komplett bal hátsó elem. ~8000eft+munkadíj) - - Karosszéria (Küszöb + hátsó sárvédő ív + időszerűvé vált az alvázvédelem megújítása) - - Váltó (Nyöszörgő, búgó hangokat hallatott az autó nagyobb fordulatszámnál az utolsó napjaiban) - - Kipufogó korrózió (részleges javítás, majd teljes csere) - - Első napon a főtengely jeladó okozott komikus pillanatokat. Irónikusan akkor romlott el, amikor a papirozást intéztük a városban. (Viszonylag olcsó tétel, és tipikus hibaforrás arra az esetre, ha az önindító forgat, de nincs gyújtás)
Ide hordtam szervizbe
Lulu műhelye.4220 Hajdúböszörmény, Vár u.Ahány autó volt a háznál még idáig, mindet ide hordtuk. Korrekt árazás, gyors munka. Még annak ellenére is, hogy a műhely előtt az utcán néha hosszú sorokban parkolnak a javításra váró autók.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 214000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Berlingo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
