Jól húz, takarékos és minden belefér!
Szöveges ítélet
Miután végleg elegem lett a Canossa járásból a 4-es golffal úgy döntöttem, tekintetbe véve az emelked? üzemanyag árakat és helyigényes szabadid?s tevékenységeimet, diesel autót veszek, mégpedig olyat, amelyikben b?ven van hely. Nem akarok megalomániásnak t?nni, de hely tekintetében számomra egy sima kombi még nem jelentett volna megváltást. Az egyter?ek pedig túl drágák voltak a lehet?ségekhez képest. Miután átnéztem a piacot, maradt a berlingo, a combo tour vagy a kangoo. Miután árban a kangoo diesel modelljei olcsóbbak voltak az említett 2 vetélytársánál, így ebben az irányban indultam. És nem bántam meg!
Néhány hét keresgélés után találtam egy itthoni, valóban 30.000 km-ert futott, sérülésmentes járgányt. Alapvet? elvárásom volt a klíma, a 2 oldali tolóajtó és szerettem volna az er?sebb 81 LE-s mocit. Minden megvolt, s?t még multikormánnyal és büszkélkedhet a verda. Igaz belülr?l nincs olyan szép, mint a golf volt, sok a m?anyag, viszont nem zörögnek és rengeteg a hely! A fej fölötti rakodópolc hatalmas találmány, lehajtott hátsó ?lésekkel szinte telepakolhatatlan a csomagtér - de még normál állapotában is óriási. Pl. mosogatógép szállításakor csak a kalaptartót kellett kivenni - állítva befért. Összehasonlító adat, amit valahol olvastam: a kangoo raktere lehajtott hátsó ?léssel 25%-al nagyobb, mint a kombi omegáé ugyancsak lehajtott ?lésekkel. Csakhogy ez utóbbi majdnem 5 méter hosszú, míg a kangoo csak 4 méter.
Igaz sportkocsim még sosem volt, de a motor felülmúlta várakozásomat. A 185 Nm. nyomatékkal és a jó hangolású váltóval szaporán szedi a lábát, lámpánál kevés az ellenfél, országúton nem gond neki a 120-140-es tempo, én a zajt sem találom túl er?snek. Ráadásul cserébe 5,5 litert fogyaszt, ami figyelembe véve a kaszni méreteit igencsak barátinak mondható.
Az elmúlt 4 hónap alatt belevertem 13.000 km-et. Ez nyilván nem túl sok, de szervízben még nem jártam. Alkatrészárakkal így tapasztalatom zéró, csak 1 tet?tartót vettem hozzá a helybéli márkakereskedésben, az 19 rongy volt. A golfhoz annak idején ´99-ben 30 ezer volt ugyanez a darab. Ja, most jut eszembe 1 hiba, a szivargyujtó + hamutartó fedele zörög, a problémát azzal orvosoltam, hogy lenyitottam és úgy hagytam, így nem zörög. Úgy sem dohányzom.
Összességében az inkább funkcionális semmint igényes bels?t leszámítva csupa pozitív tapasztalat. Úgy nézem jódarabig megtartom, ha túl szaladok a 100.000 km-en majd újra nyilatkozom.
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Nem volt rá szükség
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf IV. | Következő autója? | Egyenl?re nem cserélem le |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
