Drága szerelem
Szöveges ítélet
Igazából az egész a MUSTANG autóudvarban kezdődött, illetve a nagy pesti autópiacon. Kár volt kimenni.
Az autó maga tökéletes volna, mert hatalmas a helykínálat, 5-en kényelmesen, csomagokkal el lehet lavírozni, jó a kilátás, és az a fejtér...Az 1,2-es motor nem szereti a hegymenetet, de üveghangon frankón tartja a sebességét:) (6 literes fogyasztás kiválló) Ez engem egyébként soha nem zavart. Autópályán is lehet versenyezni vele kb 140-150-ig, csak utánna semmi. Lendületből jó, de inkább a teknős jut az eszembe... Szóval, a motort meg lehet szokni, de csináltam több összehasonlító tesztet, hasonló kis és középkategóriás autóval, és nincs szégyenkezni valója az olcsó családinak nevezett autókkal szemben. Sok jót tudnék írni az autóról, de sajnos, mint írtam a Mustang Autóudvar, valahol Űllőn, egy szélhámos társaság. Az autópiacon is van, illetve remélem csak volt kirakatuk. Ott láttuk meg és beleszerettünk. Sajnos első autóm a Kangoo és nem tudtam mire kell figyelni úgy igazán. Hittem a papírnak, ami ki volt akasztva az ablakba. Immo, szervo, elektromos ablak, stb. Na ja. A futómű beállítása miatt, könnyű volt az autópiacon tekergetni a kormányt, meg a próba úton sem tünt fel, hogy az a K*RVA kereskedő átvert. Nincs benne szervó. Persze, ekkor már foglalózva volt, amikor kiderült. Nincs visszaút, vagy bukta egy havi fizetés. Aztán, szakavatott kezek alatt kiderült, hogy nem is 130 ekm van benne, hanem kb a duplája, de hidjem el, attól még jó lesz. Tényleg jó, amikor megy, de a visszatekerős autókereskedőket, keresztre kellene feszíteni, mert átverik, becsapják az embereket, de minimum rendörségire vinni a dolgot. Szépen kisuvickolni az autót, visszatekerni, szigetelőszalaggal összefogni az egészet, és várni a madarat, olyat mint én voltam, hátha megveszi, dupla haszonnnal. Ez megy.
Nade, ha már megvan használjuk is. Volt egy-két zavaró hiba, mindamellett, hogy az ablakemelő az anyósé, kb 1 hét után bedöglött, az aksi, már a kereskedőnél le volt merülve. (Szerintem azt is kicserélték, gagyira)De a kérésünkre kicserélték egy jóra. Kedves MUSTÁNGOS vastagnyakú kereskedő bácsi, a sok fuxközül alig kilátva kiszedte a régi 8éves aksit és beszerelt egy feltöltött 10 évest. Kb. 2 napig bírta. Cseréltem, azóta jó 15eFt. Olajcsere, és a vezérlés cseréje+ CD beépítés 50eFt Meglepődtem, olcsó volt, igaz a CD-t én adtam. Aztán kb. 2 hónap után jött a kb 2évig tartó idegbetegség.: Sárgalámpa a műszerfalon felvillan, motor rángat nem húz. Puszta közepén voltam, szóval esélyem nem lett volna segítséget hívni és az idő sem volt a legjobb, plusz vártak már egyébként is. Mentünk tovább, erőtlenül rángatózva, kb 50km-et hazáig. Nem mertem újraindítani, hátha nem is indul. Aztán hazaérve újraindít, tökéletesen megy. Szombat este révén, csak az ismerős szerelőt hívtuk fel, ő a legolcsóbb hibalehetőséget jelölte meg javításra.: Benzinszűrő. Ránézésre meg is oldotta a problémát, egy darabig. Kb 2-hónapig. Aztán megint benzinszűrőcsere, meg elsőfékek cseréje, mert villogot az a lámpa és rángatott is, meg egyébként sem rossz ha megáll az autó.: 50 eFt Ezután kiderült, nem az a baj, hogy koszos a benzin, mert a szervíz után pár nap mulva már megint világított a kis szemét. Baumgartnerék rádugták a gépre 8 eFt-ért és felsorolt három hibakört, amit a memóriából ki tudott olvasni. Legalább tudom mi lehet gondoltam és a diagnózissal a zsebemben elindultam a neten való böngészessel a nyomon. A gyertyákat viszont cserére javasolták, hátha az a baja, én meg rábólintottam. 10eFt. Sokan a felsőholtponti jeladóra panaszkodtak renaultos oldalakon, de mire rávettem volna magam a cseréjére újabb súlyos tízezreket a pénznyelőre költve, elmúlt a rángatózás, villogás hosszú hónapokra. (Nyár volt) Aztán jött a tél, és kezdődött előről, de sokkal ritkábban (havonta 1x). Akkor már úgy voltam vele, hogy nem érdekel. újabb év, lámpa már nem világít, viszont nem indul be, csak tekeri-tekeri... 10 esetből 8x nem indult be szerencsétlen, és sokszor kínos, hogy csak azért kellett agyig tankolnom a drága benzinnel az autót, hogy minnél kevesebbszer kelljen tolnom az autót. Lacházi maszek szervíz.: Nem a jeladó a baja, ez csak az immó lehet. Ahhoz nem ért viszont most jár tanfolyamra, hozzam vissza kéthét múlva és megcsinálja. Kösz-mondtam és tovább mentem. úgy adódott, hogy egy kis plusz pénz állt a házhoz a nyáron és nem lehet nem kihagyni, hogy kezeljük az addigra már sokszor lefulladással is fenyegetőző hibajelenséget. Ekkor találtam rá a szerelő kettőre, Mházán. 5 perc után jött a megállapítás -A másikkal is ugyan ez volt a baj, cseréljünk jeladót, meg a gép is ilyesmit mutat. 36-ért csere, olajcsere, diagnosztika, de megy! Azóta ez a gond megoldódott. Persze ez éveket vett igénybe, mely kezelés mellett rendszeresen igénybe vette a drágaság a pénztárcámat. Pl. itt van az egyhétig a szerelőnél álló AC-pumpás eset. 70 eFt, mert az utángyártott nem fér be a helyére, a gyári meg drága. Mondták, viszont kapok friss benzint a tankba -nyugtatott a szerelő. A kilyukad kipufogó talán az én hibám, mert garázst nem tudtam biztosítani az autónak, és rengeteget ment felsózott utakon. 25eFt
A mustángos kappanhangú gyerekek a rossz fűtést, a nem szóló dudát, és ablakmosót is csak tünetileg kezelték, mert hamar hetek alatt beadta a kulcsot mind. Nem hiszem, hogy minden hibája egyszerre jön elő. Összetákolták, hogy működjön, a kinézetre nagyon rágyúrtak, és jött a MADÁR. Nesze vigyed, de nincs vissza tánc!! Miért nem nézted meg, hogy nincs szervó tartály! Azért arra kiváncsi lennék, hogy hányan nézik meg. Én meg fogom.
A legújabb kalandom, egy kontaktos csatlakozóból jött, de Szerelő kettő ingyen megoldotta, hogy beinduljon az autó. Köszönet neki:) 1perc alatt. (Forma 1 be elmehetne egy flakon kontaksprayvel, meg a laptopjával, gatyába rázná a széteső ferrárit is)
Alapjában véve ez a kedvenc autóm, mert ez az egy autóm van és volt, és mint olyan az első szerelem, meghatározó az ember életében. Csak ne lett volna ennyire drága, biztos, hogy kangoot írnék a következő autóra, de rengeteg tapasztalatot szereztem emberismeretből is meg autószervizelésből is. Pl, hogy gyufaszállal javított fűtés tüzet okoz, üzenet egyes szerelőnek, meg hogy a lengéscsillapító cseréje nem feltétlenül jelenti azt, hogy utánna kegyetlenül jobbra kell húzzon az autó és hogy ropgjon a féltengely.
Szóval ez az ítélet szerintem nem a Kangoonak, sokkal inkább a nem körültekintő vásárlónak, és a szélhámos kereskedőknek szól. Azoknak akik reálisnak tűnő, vagy attól még kicsit kevesebb kilóméterrel adnak el egy olyan autót, amit széthajtott az előző két tulajdonosa. Az autó jó lenne szerintem,ha élete első tulajától gondos kezekben lett volna, de így nem.
Hibalista
- Hát hogy is kezdjem... AC pumpa, Elektromos ablakemelő, zárszerkezetek (bal, és hátsó), kuka volt az aksi is, felsőholtponti jeladó, fűtéskapcsoló, önindító csatlakozója szétcsúszott (jó helyre kell ütni a kalapáccsal, esete), cserélni kellett a kotyogó görgőket és az egyéb apróságokat a vezérlésnél, de ez talán kötelező, ereszti az olajat picit, fogy a víz is egy keveset, lengéscsilallapító bal első kuka, hátsó kerékcsapágyak csere, lyukas kipufogó...
Ide hordtam szervizbe
Helyi maszek - Majosháza
Bármihez nyúlt azt meg csinálta eddig, viszonlag olcsón! Volt olyan probléma, amit senki nem tudott megállapítani mi lehet, nála másnap már kész is volt. (Jeladó) Sajnos nem esik útba, és nehez jutok haza/munkába.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Helyi maszek 2 - Kiskunlacháza és a Renault Baumgartner
Gyakorlatilag egykalapalá lehet venni őket. A jeladó problémával kódkiolvasáskor semmi konkrét eredmény, csak probléma kör... Majosházán, a maszek 1, kb. 5 perces megállapítás. A Lacházairól.: Neveket direkt nem szeretnék írni, de bármiért vittem oda, sosem kaptam számlát, persze, ezért volt olcsó, de mennyire? A szervíz után újabb problémák hada állt elő, ha onnan kaptam vissza az autót. Ezt többször is bezabáltam. Sajnos.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nem francia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
