A Meglepő
Szöveges ítélet
Az autó családi használatban rótta az (szarabbnál szarabb) utakat egészen ez év elejéig. Azóta csak én vezetem, de továbbra is legfőképp munka autóként.
Az első időkben Rönósága miatt idegenkedtem tőle és kerültem minden alkalmat, hogy bele kelljen ülnöm. Leszegett fejjel, de be kell valljam többször sugalltam az autó eladását.
Egyszer csak eljött a napja, hogy indulhat a háztól. Ekkor az autó hozzám került, hogy az elmaradt karbantartásokat vezényeljem le, mert szart mégsem adunk el a nevünk alatt.
És jött a döbbenet. Az autóra eddig senki nem figyelt, annak olajcseréje nem egyszer maradt el, a fékei vason, a vezérműszíj másfélszeresen túlhordott!!! Ez utóbbin meg sem lepődtem, mert az asszonyi Clioban is 220ezernél, azaz a dupla kilométertávnál jutott ez eszünkbe. De erről majd ott.
Tehát eladás előtt volt dolog bőven, amit már minden mindegy alapon nem is 5 perc alatt végeztettem el. És a kis aljas. Ez alatt a pár hét alatt megszerettette velem magát.
Azóta az üvegtetős Mégane a garázsban, a IV-es Clio az asszony alatt, én csak ritkán vezetem, ez meg csakis alattam. Még a budira is vele megyek :) Eladás?? Nincs tervben.
Egy őszinte kis haszonjárművet ismertem meg benne amiben tudom a kabátomat hova akasztani, én és a kollégám tudjuk a Mekis kaját hova rakni, a fejem felett elfér egy könyvelő iroda és az utóbbi 5000 kilométer alatt Bp aglomerációjában kerek 4 literes fogyit produkált :) Volt már Mercim régi is, új is. Volkswagenem több is. Lerohadva az út szélén, és autómentőn is. Az újságírók egyértelműen fizetett véleménye a IV-es Golf óta számomra nevetség tárgya. Pár évvel az 50. előtt nagyon tudom értékelni az egyszerű, de célszerű megoldásokat.
Persze van hiányérzetem is. Nincs tempomat/limiter. Ez erőst fájó pont, illetve mivel ez nem a hosszú változat így a puttonykában nem fér el a kétméteres kábelcsatorna hosszában.
És még valami amire már morogtam. A hátsó, kétszárnyú ajtó nem kapott a műszerfalon kijelzőt, mely pirítana, ha nyitva van. Volt már ebből furika nyitott ajtóval :)
Jelenleg 306 000 km van a technikában, és a kétezres évek közepi Renaultos befecskendező összeomláson kívül, melyre amúgy számítottunk is még nem volt kopókon kívüli kiadásunk. Már, ha az első lengéscsillapítókat figyelmen kívül hagyjuk. Nem akarom a futóművet mentegetni, de amit az kapott inkább csodálkozom azon, hogy a hátsók még egyben vannak.
300 000 km felett viszont már magam is és gondolom más is kíváncsi az eljövendőkre, így tervezem, hogy jelentkezem még. Mondjuk 310-nél. Addig is jó utat mindenkinek.
Hibalista
- Üzemanyag rendszer összeomlás, a mostoha körülmények miatt elöl lengéscsillapítók, bal ablakemelő motor. A klímát néha töltögetni kell, de idén ezt kihagytam.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 306000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 306000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | T4 | Következő autója? | Kangoo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
