Francia vagány
Szöveges ítélet
Tapasztalatok a Renault Kadjarrol, a bejaratas leteltevel.
Hogy a Kadjar anyagilag jo ajanlat , konnyen eldonheto a prospektusokbol. Hogy valojaban mit nyujt a model, a bejaratas kozben a kovetkezok derultek ki:
Pozitivumok:
- A karoszeria eleg tagas, elol hatul, meg nekem is (190cm), az ulesek kenyelmesek, jol allithatok. A csomagtarto eleg nagy, a hatso ulesek egy mozdulattal donthetok, meg jobban megnovelve a teret. A csomagtarto padloja alatt van meg egy rekesz, amit en mar tele is pakoltam olyan dolgokkal amit amugy is hordozni szokas ( haromszog, elsosegelycsomag,vontatokotel, bikazokabel stb.) A kilatas olyan mint a tobbi SUV ban, hatramenet jol jon a parkoloszenzor.
- A motor (1.3 leteres turbos,140LE) dinamikusan mozgatja a dobozt, mindig van elegendo nyomatek a visszakapcsolasmentes elozesekhez. A prospektusbeli fogyasztasi adatokat nem hozza, de a kutnal mert 6,3-6,5liter kozuton 90-100km/oraval, 7.2liter autopalyan, 7,5-8 varosban szerintem kedvezo egy ekkora autonal, dinamikus vezetes mellett. A fedkomp ennel 0,5 literrel kevesebbet szamol es ir ki. A motor nagyon halk, belul is, kivulrol is , vigyazni kell a figyelmetlen gyalogosokra akik nem haljak meg. A start stop redszer jol mukodik, de csucsforgalom idejen inkabb nem hasznalom, amit ilyenkor ki kellene birjon valoszinuleg idoelott kivegezne. A sebessegvalto kiosztasa jo, 6 ban 90km/oranal 2000 et forog a motor, 130km/oranal 2800 at. A motor nyomateka hamar felepul (1300 tol huz) hasonloan a turbodizelekhez, nem szukseges porgetni.
- A futomunek (17colos kerekekkel szerelt) nem jelentenek gondot az uthibak, foldut, kanyarban nem billeg, kanyarsebesseg akar az egyterueke,a fordulokor kicsi. A kormany tulszervozott de az egyenesfutas jo. A 4x2 meghajtas nem terepre valo, hoban sarban eppem egy elakad mint mas auto, de nem is ilyesmire vettem.
Negativumok:
- Az ajton levo tarolorekeszek tul kicsik , fel literes flakon fer el bennuk es mas semi. A tobbi normalis meretu.
- A hajlekony kapaptarto eleg elfuseraltra sikerult, konnyen kiugrik a vezetosinbol, bibelodni kell vele a mig visszaszereli az ember.
- A motorteto egy vaspalcaval tamasztando ki, ami az ablakmoso utantoltesenel is utban van. Elkelne ide a teleszkop, mivel a motorteto amugy is eleg sulyos darab.
- Az LCD muszerfal mutatos de szukosek a beallitasi lehetosegek. A masodrangu adatok ( fedkomp, guminyomas stb.) vezetes kozben nehezen olvashatok.
- Automata ablakemelo csak a soforulesnel van. Eleg vices.
- A porkoloszenzor esetenkent egy fuszaltol is fugyol, sot meg be is fekez a kocsi (hogy masokat mar ne erjen meglepeteskent )
- A motor a beraratas elejen eleg zavaro, kereplos hangokat hallatot 2000 felett, borzolva az idegeimet. Ez azota baratsagos morgassa szelidult. Ez feltehetoen eltantorit nehany embert a vasarlastol, ha ilyennel szembesul a probavezetesen. Akarcsak a mas modeleknel hasznalatos motorboritas hianya.
Mielott ezt a modelt valasztottam, alaposan korbejartam es kiprobaltam a valasztekot a SUVok teren (Peugeot , Ford,Skoda, Nissan, Kia, Daster). Kulalak es belter szamomra egyenrangunak vagy jobbnak tunt a tobbiekhez kepest. A felar, amivel egyes modelek kifinomultsagaert vagy jobb hireet kertek, nekem nem erte meg. A velemenyem igy maradt 5000 levezetett km utan is.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 308SW diesel | Következő autója? | Hibrid |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |