A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Grand Scenic (2016)

Grand Scenic 1,3 TCE 140 FAP 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmes, vagány francia egyterű

Szöveges ítélet

A harmadik gyerkőc érkezése után szükségünk volt egy olyan autóra amiben a hátsó sorban is elfér 3 gyerek egymás mellett. A kisfiam az előző autónkban (Skoda Octavia)már nem fér el kényelmesen középen a két gyerekülés között. Elsődleges szempont az új autó kiválasztásánál tehát az volt, hogy a 3 majomka is kényelmesen utazzon.
Rögtön az elején a helykínálat miatt ki is szórtuk a SUV-okat. Se a Skoda Kodiaq-ban se a Seat Tarracoban nem volt elegendő hely a második sor középső ülésén, plusz ott volt a kardán alagút is középen.
Ezért elindultunk az egyterűek illetve a "bodegásból" családivá alakított (Opel Combo, Peugeot Rifter stb.) modellek irányába. Egy-két próbakör után a bodegásokról kiderült, hogy praktikusak ugyan, de nem az én világom egyik sem.
Eljutottunk a Grand Scenichez és a VW Touranhoz. A VW 44 hetes szállítási időt adott meg és 1 millióval drágább is lett volna kb ugyanolyan felszereltség mellett, mint a Scenic.
Bevallom féltem egy kicsit a Scenictől, mert soha nem volt még francia autóm és nincs a francia márkáknak valami jó híre.
Minden esetre a próbakörön engem is meggyőzött a kocsi. Nagyon szubjektív, hogy kinek mi tetszik, de nekem a Scenic nagyon tetszik, csupa érdekes domborítás és formai megoldás van rajta. A hátsó lámpák pedig különösen tetszenek. Szerintem az egyterűek közül kiemelkedik a design.
A belső nem annyira formabontó, mint a külső. Az anyagminőségre azonban nem lehet panasz. Mindenhol habosított, puha műanyag vagy bőr van ahol az ember hozzáér a kocsihoz.
Az Intens felszereltség része a szép félbőr ülések. Ennyire kényelmes ülésekkel autóban még nem találkoztam. Hosszú utakon sem fáradok el bennük. Valamint a középső sorban is bőven elférnek a csemeték. A kisfiam középen keresztbe rakott lábbal szokott utazni a két gyerekülés között, akkora a hely.
A futómű is jól lett hangolva, nem túl puha, de nem is ráz szét a kocsi minden úthibán. Féltem kicsit a 20 colos kerekektől, de nem tették tönkre a komfortot, szépen kirugózza a kocsi a huplikat, Magyarországon sajnos van belőlük bőven.
Aprópó 20 colos kerekek. Fura a kerékméret (195/55 20 col), de nem vészes az abroncsok ára. A kocsit novemberben vettük át, gyárilag Micheline nyári abroncsokkal szerelve. Continental téli abroncsokat vettem rá, 45 000 volt darabja.
Amiben a kocsi szerintem verhetetlen az a térkínálat és a rakodó rekeszek mennyisége. A kesztyűtartó 15 literes és hűthető, simán bele fér 3-4 0,75-ös ásványvíz, mindig hűvös vizet tudunk inni az utazások során. A könyöklőben van egy mély megvilágított rekesz (esernyő, papírzsepis doboz, törlőkendő, napszemüveg stb.) ambi minden is belefér. Plusz a könyöklőt felnyitva egy kissebb tárolót kapunk amiben 2 usb port van és a telefon is kényelmesen elfér benne.
Hátul a könyöklő alsó részén egy kihúzható fiók van, mindenféle usb kábel meg a gyereke apróbb játékai elférnek benne, plusz 2 usb csatlakozó és egy 12 V-os aljzat is van. Minden ülés előtt a padlóban van egy felnyitható rekesz, ezekbe poroltó, esernyő és láthatósági mellény is elfér. Szóval pakolni lehet bele bőven.
A 1.3-as benzines motor is kellemes karakter, nyugodtan lehet előzgetni is vele, pedig általában öten ülünk benne. Normális közlekedéshez elég erő van benne, nyilván nem versenyautó, de ebben a kategóriában nem is ez a cél. A fogyasztása vegyesen 7-7,5 liter. Ekkora autótól szerintem ez jó érték.
Nagyok az üveg felületek és ketté van osztva az A oszlop is, ezért jól ki lehet látni az autóból. Parkolásnál a tolató kamera és a radarok sokat segítenek. Van az autóban parkoló automatika is, a gázt és a féket kell adagolni a kormányzást megoldja a kocsi. Párhuzamosan, 45 fokban és merőlegesen tud beparkolni.
Amit szintén ki kell emelnem, hogy a klíma nagyon gyorsan behűti a kocsit illetve télen hamar felfűti az utasteret.
A műszerfalon és a HU-on nem csak a kocsi gyári navigációjának az utasításait tudja megjeleníteni a rendszer, hanem a WAZE utasításait is, ha android autot használok.
A második és harmadik sor ülései a csomagtartóból és a központi kijelzőn egy gombnyomással előre dönthetők. Lehajtott ülésekkel a csomagtér padlója teljesen sík. A kalaptarónak a csomagtér alatt ki van alakítva egy kis rekesz, nem kell a garázsban hagyni.
Ledes lámpákkal rendeltük az autót és mindenkinek ajánlom, hogy legalább ezt pipálja be az extra listán. Nagyon jól világítanak és nagyon jól működik az automata távolsági fényszóró asszisztens is. Auto állásba raktam a kocsi világítás kapcsolóját és azóta se kellett egyszer sem hozzányúlnom, mindent a kocsi intéz de sosem villogtak még rám a szembe jövők.

Ami nem tetszik:
- Digitális a műszerfal a kormány mögött és elég jól testre is szabható. Vannak előre meghatározott módok (neutral, comfort, eco, sport) és van lehetőség egy saját mód (perso) létrehozására is. Itt megadhatja az ember, hogy a kormányzás, gázreakció stb. milyen legyen. Létre is lehet hozni vezetői profilokat is ami a különböző módokat és telefon meg média beállításokat a profilhoz rendeli. Viszont a kocsi nem jegyzi meg melyik profil volt utoljára használva és mindig neutralban indul. Minden indításnál ki kell választani a kívánt profilt. Egy mozdulat az egész, de elég bosszantó.
- Az ajtózsebek kicsik, csak fél literes palackok férnek el benne. Nem nagy hiba tekintve a könyöklős tároló és a kesztyűtartó méretét, de azért lehetne nagyobb.
- Ami nagyobb gond, hogy az ajtózsebek és a kormány melletti kis aprópénz tároló nincsen filc anyaggal kibélelve, ezért zörög benne minden. Az aprópénz tárolót kibéleltem. Nem értem, hogy itt miért spóroltak a béléssel amikor a többi tároló meg szépen ki van bélelve.
- Minden fontos vezetési adat (aktuális sebesség, megengedett sebesség, navi utasítások) 3 helyen meg van jelenítve (HUD, műszerfal, központi kijelző) de a klíma beállított hőfoka csak a központi kijelzőn. Ha android autot használok, akkor a beállított hőfok sehol sem látható.

Összességében egy kényelmes, praktikus és vagány kinézetű kocsi a Scenic. Ha pár apróságra még odafigyeltek volna akkor tényleg csak jót tudnék írni róla. Az elmúlt egy év során nagyon megszerettük az autót.
Ha több szerviz tapasztalatom lesz (remélem nem lesz sok) akkor még frissítem a beszámolót.

Hibalista

- Eddig semmi sem romlott el.

Ide hordtam szervizbe

Ugrics és Szabó Kft. SzékesfehérvárA bejáratás (3000 km) utáni olajcserén voltam náluk. Gyorsak, kedvesek, a szerviz után kb. 2 nappal fel is hívtak, hogy mindennel meg voltam e elégedve.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 11000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Octavia Következő autója? Galaxy
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Grand Scenic 2016 (2017)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)