Kell bele a HIFI vagy a család énekeljen!
Szöveges ítélet
68.000km-el vettem meg a gépkocsit, még kiterjesztett garanciával. A dizájn nagyon más, szerintem minden kategória társa előtt jár. Praktikuma nekem megfelel, még ha több leírásban is kifogásolják. Kényelmes és praktikus autó.
A legnagyobb baja számomra a zajszigetelése, melyben sajnos nagyon elmarad a többi márka mögött. Autópálya tempónál (130-140km/h) jelentős szél és gördülési zaj jellemzi a belteret....ezért kell bele a BOSE HIFI (ami megjegyzem egész szépen szól) vagy az is jó ha a család énekel. Garanciában lecserélték a tükröket rajta, ami egy kicsit segített , de érdemben nem oldja meg szélzaj kérdést. Határozottam zavaró és fárasztó hosszabb utakon a belső zaj.
Nyáron nagy melegben erős gyorsításánál jött elő egy jelenség, miszerint szakaszosan adja le a teljesítményét. Megindul, megtorpan....diagnosztikával néztük, hogy a turbó nyomás esik le majd felépül. Gariban megreklamáltam, nem tudták mi baja, a budapesti szaki brigád szoftveres megoldást javasolnak - csak nincs hozzá új szoftver. Hűvösebb időben, de üzem meleg állapotban nem jön elő a probléma. Még a Renault Hungária azzal "nyugtatott", hogy ez a jelenség előjött / előjöhet más hasonló típusnál is....ez röhej. Ha újra előjön, majd ütöm a vasat.
Az EDC váltó szépen teszi a dolgát. A vezető támogató rendszerek is jól működnek.A futómű is jól teszi a dolgát, nem kell megijedni a 20-as kerekektől.
Fogyasztását tekintve sem a legjobb szerintem. 80%-ban pályán 20%-ban városban használva 7,5-8L-re jön ki az átlag. Balatont autóúton 100-110km/h-val 6,3-al megjártuk. Amennyire olvasgattam kategória társai legalább 0.5L-el kevesebbet fogyasztanak. A 160LE, 380Nm elegendő a mindennapokra, rugalmasan lehet vele közlekedni és pályán is van benne tartalék.
A garancia végéig biztos megtartom a kocsit, mert szerethető autó, aztán meglátom.
Frissítés: újabb 1500 km megtétele és az időszakos szervíz után - hangsúlyozom meglehet a szakszervíz hibája miatt - előjött komoly hűtővíz folyás. Kétszer vittem vissza. Ezt követően újra olajszivárgás a váltótól (ezt elméletileg orvosolták 80.000-es karbantartáskor.
Egy szó mint száz mindent egybe vetve meváltam a kocsitól - tartva attól, hogy garancia után sok-sok és drága "élményem" lenne vele. Beszámították meglepően korrekt áron egy új autó árába, szóval most várom azt, hogy megérkezzen (nem maradtam ennél a márkánál).A dizájn még mindig megfog - szerintem egy nagyon szép autó - de a műszaki része....... Fent említett hibák (hiába garanciális de már azon gondolkodtam, hogy 2 napidíjam kiszámlázom a renaultnak, amiért állandóan hozzájuk járkálok). A fent említett hibák sorozata, a zajkomfort és az összeszerelési minőség (recseg, ropog belül minden) gyenge - főleg úgy, hogy egy ilyan autó 11M forint listaáron.
Meglehet több márkánál is vannak gondok, ezért most úgy döntöttem, hogy visszamegyünk az alapokhoz (szívó benzin, nincs turbó, nincs részecske szűrő, nincs automata váltó), remélve, hogy kiszolgálja a családot 8-10 évre is akár nagyobb probléma nélkül. Jóval csengesebb ez a típus ,de azért énekelni fogunk benne :-)
Hibalista
- - toronycsapágy 73 ezernél (garanciás csere) - - 80.000 szerviznél, váltónál, motornál olajszivárgás, EGR szelepnél kifújás - ezeket is garanciában javítják - - szervíz után hűzővíz folyás majd megint olaj szivárgás az váltónál
Ide hordtam szervizbe
szegedi Renault szalon
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | astra G | Következő autója? | I30 kombi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
