A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Grand Scenic (2009)

Grand Scenic 1.6 DCI 

Az ítélet értékelése
1,0(3 db)

Puttony a francia büntetés

Szöveges ítélet

Az autó nem saját tulajdon,így nem kell dicshimnuszt zengenem,megpróbálok objektíven értékelni
Volt már Rönóm a 90-es évek elején(R5 GT Turbo),akkor megfogadtam,hogy soha többé franciát.Bő 20 év elteltével ez a megállapítás továbbra is érvényben marad.

Ne gondoljunk állandó szervizre,útszélen maradásra,viszont gondoljunk apró bosszantó hibák tömkelegére,tervezési hiányosságokra.

Pro:
-Keyless go:az lenne a célja,hogy a kártya elővétele nélkül jussunk be az autóba.Ha valamilyen oknál fogva mégis kártyával lett zárva,a kilincs érintésével nem nyitható.Zárás automata,ellépünk az autó mellől, behajtja a tükröket majd zár.Húsz esetből egyszer ez elmarad(kártya előkeres,azzal zár). Bosszantó...

-Beltér:nincs nyitott tárolórekesz(telefonnak,kulcsnak,kártyáknak).Zárt van a könyök alatt,egy sekély felső résszel(napszemüveg tokkal nem fér bele)és egy könyékig érő alsóval.Van ugyan külön szemüveg tartó,de az tárolásra alkalmatlan.

-Hűthető kesztyűtartó: 1cm-es nyíláson kapja a hűtést,csokit ne tegyünk bele.

-Deréktámasz:vicc,talán 2cm.

-Kétzónás klíma:nem lehet a két oldalt egyszerre léptetni(vagy csak én nem találom),kikapcsolás után nem tartja a beállított fúvásirányt.Természetesen az ablakra fúvás(ízületek kímélése)az utolsó opció,végig kell zongorázni. Bosszantó...
50 fokos beltérrel nehezen birkózik,bár ez a nagy ablakfelületek hibája.

-Start-Stop:gombnyomásra indul(na),először kihajtja a tükröt majd indít.Működése teljesen hektikus,ha úgy gondolja végrehajtja mindkét műveletet,ha nem nyomnunk kell még egyszer.Ha megállítja lámpánál a motort,nem húzza be a kéziféket,amit sima megállásnál viszont megtesz.

-Multimédia:a kormány alatt lévő bumszlival vezérelhető(talán még a 90-es években maradt a polcon),használatakor vakon tapogatózunk.
A pendrive-t megválogatja,a telefont is.A céges Samsungból csak 8 névjegyet hajlandó betölteni??? A kihangosítót a túloldalon nagyon rosszul hallani.Hangvezérlés magyarul nem működik.

-Központi egység: vezérlése a kartámasz előtti panelen, egy ujjbegynyi pöcökkel, (nesze neked ergonómia).

-Navi:a legnagyobb büntetés.Az első 100 km-es utunkra rátervezett még 50-et,a tiltás ellenére kétszer vitt földútra.Ha túlmész a célon nem tervez újra,csak fordítana állandóan vissza.A Nagyfaluban jártuk meg,nem tudtunk fordulni,egy idő után eldobta a célt.Tom Tom-ék felmenői aznap sokat emlegetve.Adatbázisa elavult,az alig több mint 1 éves autó nem látja a 3 éves körforgalmat.Frissíteni persze lehet aranyáron.

-Automata világítás:ennél az autónál találkoztam először ezzel az extrával,nagyon szuper...lehetne.Ha előzni szeretnék és áthúzódom a másik sávba felkapcsolja a reflektort,viszont ha a szembejövő miatt nem tudom befejezni és vissza kell térnem a sávomba, már nem érzékeli az előttem haladó hátsó lámpáját.Ilyenkor várok hátha magához tér az elektronika,(de nem),majd egy villantással kikapcsolom.Mit lát az előttem levő?Nem elég,hogy a tulok refivel jön mögöttem,még rám is villog.Egyszer ezért tuti megvernek.

-Megtehető kilométerek:az utolsó 50 kilométernél nem írja ki az értéket(három vízszintes csík).Az egyik legfontosabb információ!!!

-Hátsó traktus:a két hátsó ülés a padlóba süllyeszthető,a középső sor előre billenthető.A billentést követően az ülések nem rögzíthetők,egy erőteljes gyorsítást követően visszacsapódnak!!!Szervizes ötlet:vegyük ki a középső sort.Persze,a nyitott mélygarázsban hagyjam ott?Azóta spaniferezzük az első sorhoz.Vicc...
Természetesen egyetlen rögzítési pont sincs,bringaszállításkor gumipókozunk a kapaszkodókhoz.
Teszteken hangsúlyozzák a sok tároló rekeszt,de azt elfelejtik hozzátenni hogy ez darabonként max. egy dobozos tej.

-Pótkerék:az autó alatt kívülről!!! Az összes Röno managernek ajánlom,hogy öltöny nyakkendőben cserélgesse a mocskos kereket szakadó esőben.

-Váltó:a szokásos lötyögős francia.

-Ablakok:sajnos zárás után nem húzza fel automatikusan.

Kontra:

-Motor:130LE,320NM. Gyönyörűen mozgatja a másfél tonnás kasznit.A turbónyomás szépen épül fel,nem németesen hátbavágós,kellemesen használható.Természetesen nem alázza lámpánál a bajor gyár M-es modelljeit,de a megfelelő erőtartalékkal rendelkezik. Átlagfogyasztás 6.5 liter ,nem nagypapás vezetési stílus mellett.

-Tankolás:nincs tanksapka,a pisztollyal nyomunk be egy műanyag lapot,nem lesz koszos,gázolajszagú a kezünk.

-Kilátás:magas üléspozíció,nagy ablakok,kevés holttér,tolatókamera.

Konklúzió:
Számomra óriási csalódás,pedig ez az egyterűek egyik etalonja.Hiába a tökéletes motor,ha az elektronika még mindig megoldhatatlan feladat a franciák számára.
Csak fanoknak ajánlva.

Hibalista

- Bluetooth

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2014
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Grand Scenic 2009 (2009)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)