Puttony a francia büntetés
Szöveges ítélet
Az autó nem saját tulajdon,így nem kell dicshimnuszt zengenem,megpróbálok objektíven értékelni
Volt már Rönóm a 90-es évek elején(R5 GT Turbo),akkor megfogadtam,hogy soha többé franciát.Bő 20 év elteltével ez a megállapítás továbbra is érvényben marad.
Ne gondoljunk állandó szervizre,útszélen maradásra,viszont gondoljunk apró bosszantó hibák tömkelegére,tervezési hiányosságokra.
Pro:
-Keyless go:az lenne a célja,hogy a kártya elővétele nélkül jussunk be az autóba.Ha valamilyen oknál fogva mégis kártyával lett zárva,a kilincs érintésével nem nyitható.Zárás automata,ellépünk az autó mellől, behajtja a tükröket majd zár.Húsz esetből egyszer ez elmarad(kártya előkeres,azzal zár). Bosszantó...
-Beltér:nincs nyitott tárolórekesz(telefonnak,kulcsnak,kártyáknak).Zárt van a könyök alatt,egy sekély felső résszel(napszemüveg tokkal nem fér bele)és egy könyékig érő alsóval.Van ugyan külön szemüveg tartó,de az tárolásra alkalmatlan.
-Hűthető kesztyűtartó: 1cm-es nyíláson kapja a hűtést,csokit ne tegyünk bele.
-Deréktámasz:vicc,talán 2cm.
-Kétzónás klíma:nem lehet a két oldalt egyszerre léptetni(vagy csak én nem találom),kikapcsolás után nem tartja a beállított fúvásirányt.Természetesen az ablakra fúvás(ízületek kímélése)az utolsó opció,végig kell zongorázni. Bosszantó...
50 fokos beltérrel nehezen birkózik,bár ez a nagy ablakfelületek hibája.
-Start-Stop:gombnyomásra indul(na),először kihajtja a tükröt majd indít.Működése teljesen hektikus,ha úgy gondolja végrehajtja mindkét műveletet,ha nem nyomnunk kell még egyszer.Ha megállítja lámpánál a motort,nem húzza be a kéziféket,amit sima megállásnál viszont megtesz.
-Multimédia:a kormány alatt lévő bumszlival vezérelhető(talán még a 90-es években maradt a polcon),használatakor vakon tapogatózunk.
A pendrive-t megválogatja,a telefont is.A céges Samsungból csak 8 névjegyet hajlandó betölteni??? A kihangosítót a túloldalon nagyon rosszul hallani.Hangvezérlés magyarul nem működik.
-Központi egység: vezérlése a kartámasz előtti panelen, egy ujjbegynyi pöcökkel, (nesze neked ergonómia).
-Navi:a legnagyobb büntetés.Az első 100 km-es utunkra rátervezett még 50-et,a tiltás ellenére kétszer vitt földútra.Ha túlmész a célon nem tervez újra,csak fordítana állandóan vissza.A Nagyfaluban jártuk meg,nem tudtunk fordulni,egy idő után eldobta a célt.Tom Tom-ék felmenői aznap sokat emlegetve.Adatbázisa elavult,az alig több mint 1 éves autó nem látja a 3 éves körforgalmat.Frissíteni persze lehet aranyáron.
-Automata világítás:ennél az autónál találkoztam először ezzel az extrával,nagyon szuper...lehetne.Ha előzni szeretnék és áthúzódom a másik sávba felkapcsolja a reflektort,viszont ha a szembejövő miatt nem tudom befejezni és vissza kell térnem a sávomba, már nem érzékeli az előttem haladó hátsó lámpáját.Ilyenkor várok hátha magához tér az elektronika,(de nem),majd egy villantással kikapcsolom.Mit lát az előttem levő?Nem elég,hogy a tulok refivel jön mögöttem,még rám is villog.Egyszer ezért tuti megvernek.
-Megtehető kilométerek:az utolsó 50 kilométernél nem írja ki az értéket(három vízszintes csík).Az egyik legfontosabb információ!!!
-Hátsó traktus:a két hátsó ülés a padlóba süllyeszthető,a középső sor előre billenthető.A billentést követően az ülések nem rögzíthetők,egy erőteljes gyorsítást követően visszacsapódnak!!!Szervizes ötlet:vegyük ki a középső sort.Persze,a nyitott mélygarázsban hagyjam ott?Azóta spaniferezzük az első sorhoz.Vicc...
Természetesen egyetlen rögzítési pont sincs,bringaszállításkor gumipókozunk a kapaszkodókhoz.
Teszteken hangsúlyozzák a sok tároló rekeszt,de azt elfelejtik hozzátenni hogy ez darabonként max. egy dobozos tej.
-Pótkerék:az autó alatt kívülről!!! Az összes Röno managernek ajánlom,hogy öltöny nyakkendőben cserélgesse a mocskos kereket szakadó esőben.
-Váltó:a szokásos lötyögős francia.
-Ablakok:sajnos zárás után nem húzza fel automatikusan.
Kontra:
-Motor:130LE,320NM. Gyönyörűen mozgatja a másfél tonnás kasznit.A turbónyomás szépen épül fel,nem németesen hátbavágós,kellemesen használható.Természetesen nem alázza lámpánál a bajor gyár M-es modelljeit,de a megfelelő erőtartalékkal rendelkezik. Átlagfogyasztás 6.5 liter ,nem nagypapás vezetési stílus mellett.
-Tankolás:nincs tanksapka,a pisztollyal nyomunk be egy műanyag lapot,nem lesz koszos,gázolajszagú a kezünk.
-Kilátás:magas üléspozíció,nagy ablakok,kevés holttér,tolatókamera.
Konklúzió:
Számomra óriási csalódás,pedig ez az egyterűek egyik etalonja.Hiába a tökéletes motor,ha az elektronika még mindig megoldhatatlan feladat a franciák számára.
Csak fanoknak ajánlva.
Hibalista
- Bluetooth
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
