Korrekt családi utazó, praktikus apróságokkal
Szöveges ítélet
Újonnan vettük, azóta 107000 km ment bele, főleg autópályán és főúton.
Pozitívumok: Fogyasztása stabilan 6,5-6,7 körül mozog. Bár városban keveset megyünk, ez elfogadhatónak tűnik ekkora kasztnitól. Kényelmes utazóautó a családnak, mindenki élvezi az apró figyelmességeket - gyerekmegfigyelő tükör elöl, kisasztalok hátul, rengeteg tárolórekesz, külön kiemelendő a zseniális tologaható rekesz a két első ülés között. A második sor 3 ülésére a megfelelő gyerekülésekből befér 3, ez a sor egyébként kiválóan variálható - költözésnél nagy segítség volt ez az autó, szinte bármit elnyel 2 méteres hosszig. A harmadik sor inkább szükségmegoldás, de annak tökéletes - gyakran használjuk rövid távra, amikor gyerekek mennek hátra és 1-2 plusz "vendég" mehet a második sorba. A csomagtartó mérete minden igényt kielégít. Dinamikusan mozog az 1.6-os dízellel, jó az útfekvése, a kelet-európai kátyús utakat is kiválóan bírja a franciákra jellemzően puhább rugózás. Német autópályán 150-160 körüli utazót kényelmesen megy, de minek hajtani - nem fárasztó benne vezetni, kényelemben odaérünk 130-140 körül is. A 6. fokozat elég hosszú, nem zajos auótpályatempónál sem (bár nyilván nem Audi/Mercedes szintű a hangszigetelés). A klíma hatékony, pedig a hatalmas és erősen döntött első szélvédő komolyan fűti a kocsit nyáron.
Negatívumok: A váltókar világos műbőr bevonata nagyon gyűjti a koszt. A 3. sor biztonsági öveit nem használt állapotban a csomagtér falához fogó műanyag kampó könnyen törik. Az ablaktörlő lapátját nem lehet az ablakról elemelni ablaktisztításhoz, mert a géptető szintje alatt van a vége (nem nagy ügy, inkább olyan franciás csavar a dizájnban). A Totalcar tesztelői által minden alkalommal földig hordott fedélzeti kezelőrendszer (audió, navigáció, menü, stb.) megszokást igényel - nem világvége, de valóban igényel némi tanulást, hogy a sok nyomó- és tekerőgomb mire szolgál. Végül a váltó - messze nem olyan rossz a váltási érzet, mint a híre ("pudingot kavarni" vagy "vödör csavarban kotorászni"), de akinek volt Ladája (mint nekem), az nem fog hasra esni tőle, sőt...
Szervíz: Az 1.6 dCi motor újnak számított a vásárlás idején, hosszú távú tapasztalatok hiányában a szervíz is ajánlotta a 15000 kilométerenkénti öntevékeny olajcserét (gyári periódus 30000 km). A kötelezőkön kívül két apróság merült fel, bár ezek a komplikált le-felszerelés miatt nem voltak olcsók, ld. szervízköltséges részt. Nem tűnik kirívóan drágának, a máshol hallott/olvasott költségekhez képest közepesen drágán fenntartható autónak tűnik.
Összességében ár-érték arányban kiváló családi közlekedőedény, különösebb kilengések (mind pozitív, mind negatív) nélkül. Nem élményautó, de teszi a dolgát, és tud pár családbarát extrát a japán-német "családi" autókhoz képest.
Hibalista
- 105000 km-nél megszorult szelep a kipufogórendszerben: 125000 forint. - 107000 km-nél elromlott szenzor a klímarendszerben: 85000 forint.
Ide hordtam szervizbe
Renault Formont, KecskemétMegbízhatóak, ígért munkaidőket tartják, az elszámolás átlátható, részletes és korrekt. Első az ügyfél, minden tőlük telhetőt megtesznek, ha gond van.Kötelező szervízek 30000 kilométerenként, árak 60-140000 forint.Olajcsere 15000 kilométerenként (gyárilag előírtnál sűrűbben), 40-50000.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Renault Iniciál, SopronCsak diagnosztikára vittem volna hozzájuk az autót egyszer. Már a bejelentkezésnél gyanús, hogy itt baj lesz - mikor végre felveszik, a világ legunottabb hangján beszélnek, az ügyfél hallhatóan csak bajnak van. Hosszú hetekkel előre tudnak időpontot adni. Ismerős Nissan tulaj tanácsára végül inkább máshova vittem - a hírek szerint a soproni Iniciál a határ közelsége miatt úgy is tele van megrendelésekkel, hogy nagy az arc, kevés a tudás és vastagon fog a ceruza.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 107000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | S40 2.0 benzin | Következő autója? | passz, talán Espace |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
