Család kedvence-Rözsike
Szöveges ítélet
Ford C-Max után, egy kicsit nagyobb, modernebb, erősebb kocsira vágytam, viszont praktikusnak és viszonylag nagynak kellett lennie. Nem is gondoltam a RGC-re! Mivel az új nagy C-Max nem tetszett, rögtön S-Max-ra kértem ajánlatot, de a kívánság autó erősen redukált árát meghallva fenékre ültem: 9,2M. Tovább nézelődtem: Zafira kifutó modell lett, VW mégiscsak népautó (meg csaló is a konszern társakkal együtt)és ahhoz képest drága, Grand Picasso fura kinézetű, Peugeot 5008 ugyan elsőre tetszett, de próbaúton senkit nem győzött meg a családból, Verso ronda és drága volt. Elkeseredésembe mentem be a Renaulthoz, nem volt sok bizalmam a márkához, igaz, tapasztalatom sem. Megláttam és megszerettem..., aztán az egész család, alig tudtuk kivárni a szállítást (bő 3 hónap). Ami meglepett az ár. Kedvezményekkel a legjobb felszereltség, minden rendlehető extrával 6,8 m volt. Nem is értettem. Vagy valami nagy gáz lehet ezzel a típussal, vagy a többiek képzelnek sokat magukról! Szerencsére a 2. igazolódott be.
Most már elmúlt 5 éves a kocsi, több, mint 120.000 km van benne és nagyon penge. Én 20.000 km-enként viszem olajcserére, remélem meg fogja hálálni. Motorja erős, csendes, nyomatékos (2.0 liter dízel, 160 Le) és a mozgatott tömeghez, valamint a nagy mérethez képest takarékos is. Sokat járok vidékre, az átlag így 6 liter, de csak városban, dugóban (Bp) beszippantja a 8 litert is! A nagy átlag így 6,5-6,8 körül alakul. Váltó nekem bejön, nem volt akkora csalódás a Fordhoz képest. Áttételezés remek, VI. fokozatban 106-nál pörög 2000-t, ilyenkor nem hallani a motort. Igaz e felett sem, ha valami zúg, az a szél a tükörnél. Futómű inkább kényelmes,mint sportos, de komforton ront városban és a nyomvályús főutakon a 17-es felni, sajnos kisebbet nem lehet rá rakni a nagy féktárcsák miatt. Cserébe viszont hamar megáll, jól fékez a nagy vas! Ez is lehet szempont néha. Beltér praktikuma verhetetlen, még most is fedezek fel gegeket, új kis hasznos, haszontalan apróságokat, amelyek imádni való kedveskedései az autónak, a franciáknak.
Igazi, teljes értékű 5 személyes autó, mindenkinek minden irányba elegendő helye van. Direkt nem rendeltem meg a plusz 2 ülést: szűk a hely benne hátul, és ilyenkor nevetséges a csomagtér. És ki hallott már olyat, hogy 7 ember utazásakor senki nem visz csomagot:) Szóval, szerintem ez csak egy marketing trükk! Ráadásul láttam videót 7 üléses autók ráfutásos töréstesztjéről: inkább ne üljön ott hátul senki.
Felszereltség pazar: 8 lufi, ABS, ESP, TFT kijelzős műszerfal, fél bőr belső, tempomat, kétzónás klíma, könnyűfém felni, navigáció, tolató kamera, kanyar xenon fényszórók, mosó berendezéssel, kék fogas CD-s HIFI, hatalmas üveg tolótető, keréknyomás figyelő (téli kerék csere estén is hibátlanul mutat) stb...és rengeteg tároló hely, csak tudja az ember mit hová tesz:)
Szóval, ami tetszik: forma, belső méretek, variálhatóság, csomagtér 5 üléssel (750l), utazási komfort, csendesség, fogyasztás, megbízhatóság. 4 ülésen isofix csatlakozók, kikapcsolható utas légzsák, választható, variálható műszerfal kijelzés (haszna nincs, de mosolyt csak az ember arcára), jól és nagy felületet törlő első ablaktörlők, méretek ellenére jó kilátás és áttekinthetőség (ehhez azért jól jön a kamera, csak ne legyen koszos)
És ami nem: hosszú utakon a vezetőülés deréktámasztása csekély az állítási lehetőség ellenére, navigációs térkép már új korában sem volt friss, frissítés viszonylag drága és nem is egyszerű (most már bele tanultam), van néhány érthetetlen helyen lévő gomb, kapcsoló: fényszóró és ködlámpák kapcsolója az indexkapcsoló végén meg tud bolondítani, meg azt sem értem, miért nem villan hármat az index, ha csak megpöckölöm a kart, másik oldal is bonyolult egy kissé: első-hátsó törlő-mosó, intervallum kapcsoló megtoldva a végén a fedélzeti számítógép módjainak változtató gombjával, nagyon nehezek a hátsó ülések, ha valaki ki akarja szedni (ne lányokra bízzuk), tolató kamera nincs védve, hamar piszkos lehet. Még egy csúnya gesztus az importőrtől:2 éves gyári garancia nagyon rövid volt már akkor is, annak kiterjesztése pedig arcátlanul sok volt! Ennek eredményeként 2 év után már nem márka szervizbe járok!!!
Ennyi…Szóval ezekkel együtt lehet, élni, sőt néha még jól is jönnek, nem hagyják az embert unatkozni. Tudom, hogy semmi sem tökéletes! Habár, amely cég 4 egymás utáni évben megnyeri az F1-et csak tud közel tökéletes autót gyártani? Meg vagyok elégedve vele, cseréjét majd 2016-2017 körül tervezem, 120-150.000 km környékén, remélem lesz alternatíva….Meg persze pénzem is:)
Mostanában sokat járok az MO-on, a legutóbbi 4600 km fogyasztás átlaga, amit 48 nap alatt tettem meg, 5,4 liter gázolaj volt. Eszméletlen egy ekkora autótól, igaz nem forszíroztam túl a sebességet, tempomat 100 és gyerünk....
Ledobattam a (2015) téli kerékcsere alkalmával az első szerelt nyári Michelin garnitúrát, már 75 ezer környékén volt benne. 2016 tavaszán Toyo nyári abroncsokat kapott.
Hibalista
- -még néhány hetes korában mondott csődöt a klíma hűtés része, garanciában kétszer újra programozták, szoftvert frissítettek,de amikor az sem segített, kicserélték a vezérlő panelt..., azóta jó - -65 ezer km után elkezdett kattogni a vezető oldali ajtó zsanérja nyitáskor-záráskor, kicseréltettem, az új műanyag helyett fém fészekben van, valószínű tartósabb lesz(125 ezernél elkezdett az utas oldali is kattogni) - -70 ezernél koptak el a hátsó fékbetétek: csere - -75 ezer után kopni és koszolódni kezdett a váltó bőr borítása, 6000-ért újra bőröztettem, ez már valódi bőr - -80 ezernél kiégett a nappali menetfény 21w-os izzója, otthon meg lehetett oldani a cserét - -80 ezer környékén vacakolt, nem kapcsolt a hátsó ködzárófény, kiderült, hogy repedt volt a búra és vizet kapott, zárlatos lett, bontóban vettem egy újszerűt 6.000-ért, azóta jó - -3 év alatt teljesen széthullott a kezelési és szerviz könyv, pedig ezt az ember nem minden nap használja... - -egy bevásárlás alkalmával eltűnt a kulcs (kártya), nem is lett meg soha, viszont a zár, kártya és kód csere 150 ezer jó magyar Ft-ba fájt!- Renault Szabó adta a legjobb árat:) - -sajnos a másik 21w-os nappali menetfény csere már nem volt olyan egyszerű, elégett a "filléres" foglalat, persze külön nem lehet kapni, de Renaultnál mindenre van megoldás, vegyél komplett első xenon lámpát 150 ezerért....sikerült egy autóvillamossági szerelőnél szerválni egy japán autóból index csatlakozót, amit ráaplikáltak + vettem led-es "hideg" izzókat, hogy többé ne olvadjon el a foglalat. - -109 ezernél, téli kerék csere alkalmával kidobtam a gyári 1. szett nyári gumit, közel 75 000 km-t futott-nem volt már veszélytelen vele menni vizes úton autópálya tempónál - -110 ezres szerviz keretén belül cserélték az első fékbetéteket. - Ennyi, szerencsére! Ezekkel még pont együtt lehet élni:)
Ide hordtam szervizbe
Ameddig tartott a garancia "bummgártnerhez" vittem, ahol vettem. Hááát, elég drága, mit ne mondjak, nem is túl rugalmasak (hozott alkatrész), a navigációs szoftver frissítéshez hozzá sem tudtak szagolni, viszont rögtön tudnak időpontot adni.Aztán, hogy mi megy a színfalak mögött az rejtély. 20 ezer km után máshol cseréltettem le az itt kapott olajat és ami a kocsiból kifolyt az felismerhetetlen volt. A szerelő azt mondta, ilyet még nem látott....
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
a.Kis Renault szak szerviz Törökbálinton: nyitottak, kedvesek, ár-érték arányosak, ott lehet az ügyfél szervizelés ideje alatt, mindent meg lehet beszélni, mit miért csinálnak, alkatrészből olyan kategóriát választok, amilyet akarok, mindent lehet hozni, ha úgy alakul (én pl az olajat jobban szeretem vinni)b.Szomszédom autószerelő, mostanában hozzá járok. Közel van és rendkívül ár-érték arányos. Továbbra is 30 helyett 20 ezrenként viszem olajcserére-átvizsgálásra a vasat, szigorúan a Renault előírásainak megfelelően megy a szervíz.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C-Max 2.0 Tdci Ghia | Következő autója? | Espace, Új Secnic 2016 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
