Ideális eszköz helyzetváltoztatáshoz családoknak
Szöveges ítélet
Friss, ropogós új autó, 2011 novemberi gyártású, az egyik utolsó 2009-es Scénic széria a ráncfelvarrás előtt.
Az új 1.6dCi motor tényleg igen jó, 1300-as fordulatszámtól az ésszerű tartomány végéig egyenletesen húz, a váltó kiosztása pedig passzol - autópályán 130-nál 2500-at forog. Fogyasztásról még korai beszélni, de a bejáratós max. 2500-as fordulat mellett autópályán, megpakolva, 6.3-at evett. Nem voltam a dízelek híve korábban, sőt nehezen szántam rá magam a dízelre most is, de ez a motor alkalmas a kételkedők megnyugtatására. Hogy mennyire lesz tartós, az majd pár éve múlva kiderül... Egyébként az 1.4TCe motor jobban tetszett, de menetpróbán be kellett látnom, hogy ehhez a bódéhoz egy nyomatékos dízel illik - a benzines is elviszi, de autópályán már pörög és szomjas lesz.
Kényelme jó, persze a vezetőülés nem egy Volvo, de cserében a vezetőn kívül család többi tagja is kényelmesen utazik. A középső sor 3 ülése lényegesen jobb megoldás, mint a Mazda 5, a Chevrolet Orlando vagy az Opel Zafira "2 ülés plusz egy fapad" megoldása. A csomagtartó jól pakolható, ötletes a kalaptartó tárolására szolgáló zug és a csomagtartó padlójából kihajtható 2 extra ülés. Kiválóan megoldották a tologatható középső tárolórekeszt az első ülések között. A francia autóknál szokásos különc (vagy néha eszement) megoldások közül még nem sok került felszínre, egyedül mintha az esőérzékelős ablaktörlő érzékenységnek fokozatkiosztása lenne inkonzisztens. A másik érdekes pont az automata klíma: hátulra elég nehéz meleget csinálni. Ez azért is lehet persze, mert még nem sikerült elsajátítani a kezelést.
A belső tér nagyon kellemes (sötétbarna-bézs műbőr/Teflon belsőnk van), az anyagok az autó árfekvéséhez képest jók, kellemes tapintásúak. Az egész belső lényegesen ízlésesebb, mint egy hasonló árú német kocsi vagy mondjuk egy Mazda 5. (VW Jettához és fapados Opel Astrához volt mostanában szerencsém, na azok ehhez képest szánalmasan sivárak.)
A kezelőszervek kiosztását illetve mennyiségét kritizálták a Totalcar-tesztben korábban. Én ezt nem látom kirívónak, nem rosszabb a helyzet kortárs kocsiknál. Különben a navigáció kezelőszervei mintha ugyanilyenek lennének pl. a Peugeot 508-ban. A navigáció maga eddig jól teljesített, bár a TomTom igazán elárulhatná egyszer, hogy az "után 500 méterrel" összetételben az "után" mit is jelent... A Navteq "500 méter múlva" kifejezése klasszisokkal jobban hangzik.
Összességében az első jelek szerint korrekt kocsi. A közepes árfekvésű családi egyterűek között ár-érték arányban talán a piacon lévő legjobb választás jelenleg.
Hibalista
- Még semmi, mivel új...
Ide hordtam szervizbe
Formont Autó Kecskemét, de még csak az átadás előtti teendőket kellett elvégezni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 650 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | S40 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
