A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Grand Scenic (2009)

Grand Scenic 1.5 DCI Privilige  

Az ítélet értékelése
4,6(7 db)

A nagy kedvenc

Szöveges ítélet

Scenic II-t használtunk előtte és hát most frissen össze lehet hasonlítani ( az első 1100km és 3 hét után).

Előnyére változott:
- a kanyar követő xenon lámpák nagyon babák,
- érezhetően nőtt a lábtér a második sorban.
- bluetooth-os telefon kihangosítás!! Ezt minden autóban kötelezővé tenném. Nagyon szuper és biztonságos.
- sebváltógomb bevonata, megint OK. A II.-esnél a seb.váltógomb festése igen hamar lekopott a gyűrűnktől.
- a tempómat szintén kellemes segítség. Szeretek gyorsan vezetni, persze a büntetési limit alatt. Ez bizony azt jelenti, hogy gyakran kell a km/ó-át sasolni. Tempómattal viszont elmarad a stressz és helyette a több idő van a forgalomra és környezetre,
- a parkoló radar is nagyon bejön.

Hátrányára változott:
- a középső üléseknél a biztonsági övek csatjai kilógnak az ülés lapból. A II.-esnél ez teljesen síkban volt.
- az első ülések háttámlája tele bőr volt a II.-esnél, most az alsó kb.15cm már textil, pedig a gyerek naná, hogy azt rugdossa a sáros cipőjével.

Egyelőre csak a megtett 1100km-ről tudok nyilatkozni.

Az átlag fogyasztás 12 l/km-ről már 6,5 l/km-re lecsökkent. Mivel már a Scenic II.-ből ismerem a motort, így egyelőre kivárjuk a bejáratás végét, addig nem aggódok.
A bőr kormány fogásra szerintem jobb volt az előző szériában, viszont sokat javult a visszajelzése.
A harmadik ülés sor szerintem csak gyerekeknek alkalmas, ha már elég nekik az ülés magasító, vagy nem lóg ki a lábuk a gyerekülésből.

Eddig nem romlott el semmi, szépen néznénk ki, ha nem így lenne.
Szervízbe pedig 30 000 km után vagy 2 év után kell elvinni.



II. rész 11 000 km ( és 3 hónap ) után

Jó hír, hogy egyelőre jól bírja a kocsi. Még nem kellett gyógyítani.

Ami télen meglepő volt, hogy a hótól az első kerék járatok annyira el tudtak tömődni, hogy bizony először azt hittem, hogy nagy a gond, még a szerviz lámpa is felgyulladt. Olyan érzés volt, hogy bizonyos kormány pozícióban csak erősen fogva maradt meg. A hó kipucolása hozta meg csak a teljes sikert. Ilyet más kocsival még nem tapasztaltam. Szerintem a 16'' kerék nem hagy elég helyet a hó "kikopásának". Ilyen sok hó is persze régen volt már.

A fogyasztást sikerült 6,1 - 6,2 - re levinni. ( talán nyári gumival sikerül majd 6 alá menni, bár ha jön a meleg... )
Számomra szokatlan volt az elején, hogy alap helyzetben mindig megy a klíma, ha ezt nem szeretnénk akkor ki kell kapcsolni. A visszajelző lámpa, akkor világít, ha a klíma kikapcsolt állapotban van.

A kijelző angol nyelvű feliratait át lehet állítani magyarra. Hát ez mókás, mert van ami ettől valóban magyar lesz, van ami félig meddig és van amit rosszul fordítottak. ( a sebesség tartó és korlátozó például felcserélve lett magyarosítva )


III. rész 22 000 km ( és 6 hónap ) után

Sajna egy jobb-kézszabály-os kereszteződésben kicsit elkapták az oldalát. A másik sofőr elismerte a figyelmetlenségét. Most kap egy új lökhárítót.
A nyári melegben egyébként jól vizsgázik a picike. Az árnyékolók jó szolgálatot tesznek.
Mennénk biciklizni a gyerkőcökkel, de sajnos 2 felnőtt és két gyerek bicaj szétszerelés nélkül nem fér bele. Az előző széria tető csomagtartója persze nem kompatibilis a mostanival:-(.
Még egy negatívum sajnos: Ha a nagy melegben indulás előtt szeretnénk lehúzni az ablakokat, akkor be kell először indítani a motort, különben az elektromos ablakok nem moccannak.

IV. rész 48 000km ( 1év) után

A km-ek csak gyűlnek, a gondok meg sehol ( kopp-kopp ).
A fogyasztás már 5,8 és 5,9 között mozog. ( ha nem felejtjük el kikapcsolni a légkondit, ja és kevés Budapest van benne.)

V. r. 90 000km (2év) után

Minden rendben, gyűlnek a km-ek és az élmények.

VI. 150 000km (3év) után.

Semmi komoly probléma nem volt.
Sajnos a vezető ülés ajtó felöli bőr borítása betöredezett. Nem bírta a sok ki-be szállást.
A kormány bőrhatású (tényleg!) boritása jól megkopott.
A balhátsó ajtó fix rögzítése kétszer is kilazult. Egy csavarhúzóval könnyen lehetett orvosolni a bajt.
A 120000km-es szerviz után már 15e km-el olaj után töltést kért a motor.(30ekm-es szervíz intervallum)
A hátsó ülések biztonsági öveit néha hibásan jelzi bekapcsoltan a rendszer ill. néha tévesen értékel kikapcsolást. ( lehet, hogy vmi beleesett a csatba?)

Összeségében nagyon szerettük. Kényelmes igazi családi autó, hatalmas csomagtartóval ill +2 székkel. Nagy mérete ellenére is könnyen lehet vele parkolni. Jól szigetelt, csendes a beltér. Takarékos motor.

Ma érkezett meg az utódja. ( facelift és 1.6dci )

Hibalista

- Még semmi...

Ide hordtam szervizbe

undefined

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Scenic II 1.5 DCi Privilige Következő autója? Grand Scenic III, 1,6 dci
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Grand Scenic 2009 (2009)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)