A nagy kedvenc
Szöveges ítélet
Scenic II-t használtunk előtte és hát most frissen össze lehet hasonlítani ( az első 1100km és 3 hét után).
Előnyére változott:
- a kanyar követő xenon lámpák nagyon babák,
- érezhetően nőtt a lábtér a második sorban.
- bluetooth-os telefon kihangosítás!! Ezt minden autóban kötelezővé tenném. Nagyon szuper és biztonságos.
- sebváltógomb bevonata, megint OK. A II.-esnél a seb.váltógomb festése igen hamar lekopott a gyűrűnktől.
- a tempómat szintén kellemes segítség. Szeretek gyorsan vezetni, persze a büntetési limit alatt. Ez bizony azt jelenti, hogy gyakran kell a km/ó-át sasolni. Tempómattal viszont elmarad a stressz és helyette a több idő van a forgalomra és környezetre,
- a parkoló radar is nagyon bejön.
Hátrányára változott:
- a középső üléseknél a biztonsági övek csatjai kilógnak az ülés lapból. A II.-esnél ez teljesen síkban volt.
- az első ülések háttámlája tele bőr volt a II.-esnél, most az alsó kb.15cm már textil, pedig a gyerek naná, hogy azt rugdossa a sáros cipőjével.
Egyelőre csak a megtett 1100km-ről tudok nyilatkozni.
Az átlag fogyasztás 12 l/km-ről már 6,5 l/km-re lecsökkent. Mivel már a Scenic II.-ből ismerem a motort, így egyelőre kivárjuk a bejáratás végét, addig nem aggódok.
A bőr kormány fogásra szerintem jobb volt az előző szériában, viszont sokat javult a visszajelzése.
A harmadik ülés sor szerintem csak gyerekeknek alkalmas, ha már elég nekik az ülés magasító, vagy nem lóg ki a lábuk a gyerekülésből.
Eddig nem romlott el semmi, szépen néznénk ki, ha nem így lenne.
Szervízbe pedig 30 000 km után vagy 2 év után kell elvinni.
II. rész 11 000 km ( és 3 hónap ) után
Jó hír, hogy egyelőre jól bírja a kocsi. Még nem kellett gyógyítani.
Ami télen meglepő volt, hogy a hótól az első kerék járatok annyira el tudtak tömődni, hogy bizony először azt hittem, hogy nagy a gond, még a szerviz lámpa is felgyulladt. Olyan érzés volt, hogy bizonyos kormány pozícióban csak erősen fogva maradt meg. A hó kipucolása hozta meg csak a teljes sikert. Ilyet más kocsival még nem tapasztaltam. Szerintem a 16'' kerék nem hagy elég helyet a hó "kikopásának". Ilyen sok hó is persze régen volt már.
A fogyasztást sikerült 6,1 - 6,2 - re levinni. ( talán nyári gumival sikerül majd 6 alá menni, bár ha jön a meleg... )
Számomra szokatlan volt az elején, hogy alap helyzetben mindig megy a klíma, ha ezt nem szeretnénk akkor ki kell kapcsolni. A visszajelző lámpa, akkor világít, ha a klíma kikapcsolt állapotban van.
A kijelző angol nyelvű feliratait át lehet állítani magyarra. Hát ez mókás, mert van ami ettől valóban magyar lesz, van ami félig meddig és van amit rosszul fordítottak. ( a sebesség tartó és korlátozó például felcserélve lett magyarosítva )
III. rész 22 000 km ( és 6 hónap ) után
Sajna egy jobb-kézszabály-os kereszteződésben kicsit elkapták az oldalát. A másik sofőr elismerte a figyelmetlenségét. Most kap egy új lökhárítót.
A nyári melegben egyébként jól vizsgázik a picike. Az árnyékolók jó szolgálatot tesznek.
Mennénk biciklizni a gyerkőcökkel, de sajnos 2 felnőtt és két gyerek bicaj szétszerelés nélkül nem fér bele. Az előző széria tető csomagtartója persze nem kompatibilis a mostanival:-(.
Még egy negatívum sajnos: Ha a nagy melegben indulás előtt szeretnénk lehúzni az ablakokat, akkor be kell először indítani a motort, különben az elektromos ablakok nem moccannak.
IV. rész 48 000km ( 1év) után
A km-ek csak gyűlnek, a gondok meg sehol ( kopp-kopp ).
A fogyasztás már 5,8 és 5,9 között mozog. ( ha nem felejtjük el kikapcsolni a légkondit, ja és kevés Budapest van benne.)
V. r. 90 000km (2év) után
Minden rendben, gyűlnek a km-ek és az élmények.
VI. 150 000km (3év) után.
Semmi komoly probléma nem volt.
Sajnos a vezető ülés ajtó felöli bőr borítása betöredezett. Nem bírta a sok ki-be szállást.
A kormány bőrhatású (tényleg!) boritása jól megkopott.
A balhátsó ajtó fix rögzítése kétszer is kilazult. Egy csavarhúzóval könnyen lehetett orvosolni a bajt.
A 120000km-es szerviz után már 15e km-el olaj után töltést kért a motor.(30ekm-es szervíz intervallum)
A hátsó ülések biztonsági öveit néha hibásan jelzi bekapcsoltan a rendszer ill. néha tévesen értékel kikapcsolást. ( lehet, hogy vmi beleesett a csatba?)
Összeségében nagyon szerettük. Kényelmes igazi családi autó, hatalmas csomagtartóval ill +2 székkel. Nagy mérete ellenére is könnyen lehet vele parkolni. Jól szigetelt, csendes a beltér. Takarékos motor.
Ma érkezett meg az utódja. ( facelift és 1.6dci )
Hibalista
- Még semmi...
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Scenic II 1.5 DCi Privilige | Következő autója? | Grand Scenic III, 1,6 dci |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
