A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Grand Scenic (2009)

Grand Scenic 2.0 dci 160LE FAP Luxe 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

2,0 dci 160 LE Luxe

Szöveges ítélet

Az autót pontosan 6 évesen, 2015 márciusában vettük, 113000 km-el. Luxe kivitel, full-full. Az elektromos ülésállítás az egyetlen extra ami hiányzik belőle.

Mindössze 2 hónap után és 7000 megtett km-el rendelkezünk, ezért túl sok tapasztalatot nem tudunk megosztani, viszont ez már a sokadik Renault-nk, így van rálátásunk a márkára. Valamint érdemes ezt az ítéletet később is követni, mert rendszeresen frissíteni fogjuk, ugyanúgy, mint a Megane-unknál.

Tehát:

Negatívot idáig csak két dolgot találtunk. Az első a magasabb fogyasztás. 7,5 liter nem kevés, sajnos ennyi. Csak nagyon-nagyon óvatos vezetés mellett tudjuk 6,2 literre levinni, de az már nem élvezetes vezetés, hanem kimondottan spórolós (értsd lassú tökölős).
A második az első ajtók ablakvonalában a belső kárpit lekerekítettsége, így nem lehet rajta vezetés közben a bal kézzel könyökölni és egyben az ujjak végével a kormányt fogni. Vagy nem érjük el a kormányt az ujjakkal vagy lecsúszik a könyök. Marhaság tudom, talán kukacoskodónak tűnök, de nekem zavaró.

Pozitívum annál több van amit ilyen rövid idő alatt találtam. Az első a teljesítmény, 160 ló az 160 ló. Bármikor könnyű vele kiugrani, előzni, ereje mindig minden körülmények között elegendő. Függetlenül a terheléstől. Szuper.
A 7 ülés is praktikus, könnyen kinyithatók, ill. becsukhatók. Ha a középső üléseket előrehúzzuk, akkor még a lábtér is egész jó a harmadik sorban is. Rosszabbra számítottam sokkal, kellemesen meglepődtem. Magam próbáltam ki hátul, 183 cm magas vagyok és mégis. Nem mondom, hogy 12 órát ülnék rajtuk hazafelé, de pár órás utat simán ki lehet bírni.
A tolatókamera nagyon praktikus, szintúgy a "keyless go" kártya. Idegenkedtem kicsit tőle, de nagyon könnyen megszokható volt.
A Xenonlámpák is jól teljesítenek, bár az adaptív kanyarfényszórók előnyét még annyira nem érzem. Talán majd télen, amikor már hamarabb sötét lesz.
Az elektronika jól teljesít, minden úgy működik ahogy kell.
Hely bőséggel, bőr még jó állapotban, ülések kényelmesek, ülésfűtés jó szolgálatot tesz hidegebb reggeleken.
Frissítés fél évvel később. :))


Frissítés: 2017.07.29

A fél évvel későbbi frissítés nem jött össze, de így legalább közel 2,5 év tapasztalatát tudom megosztani.

Azzal kezdem, hogy az autó jó vétel volt. Ugyanis nem megy tönkre soha semmi benne. :)
Az eltelt 2,5 év során kb 60.000 km.-t tettünk meg vele, többségében Németországban, de többször járt külföldön is különböző hőmérsékleteken. Soha semmi probléma nem volt vele, mindegy hány fok volt, mindegy milyen kúton tankoltunk.

Meghibásodása semmi nem volt, ugyanakkor az elmúlt időben nagyon halk kopogó hangokat hallottam a futómű felől ha üresben rosszabb úton gurult az autó lassú tempóban. Pl megállásnál. Kiderült, hogy a kanyarstabilitásért felelős összekötő rudak megkoptak kicsit, ki kell majd cseréltetni őket, de a szervíz szerint maradhat még.

A klímában gáz lett cserélve és a nyomás beállítva, mert alacsonyabb volt, mint az előírt, a szellőzőkből néha halk sistergő hangot lehetett hallani. 5000 Ft.-ba került :))

Fenntartási költségre csak 8-as osztályzatot adtam, mert bár alkatrészre ezidáig semmit nem kellett költeni, viszont a kopó ill. évente cserélendő alkatrészek, mint gumi, olaj, légszűrő stb költsége nem kevés. Nem extrém magas, de mindenesetre jóval többe kerülnek, mint a kombi Megane-unk esetében. Pl. eleve 7,5 liter olaj kerül a motorba egy cserénél. Nem, nem a szervíz ver át, tényleg ennyi kell a 160 lovas motorba. :) A 225/50 R17-es gumik baromira jól fognak, viszont közel 50.000 Ft egy jobb darab és ugye 4 kell belőle :)) Féktárcsa elől betéttel 500€ ... na ja :(

Az autóval továbbra is nagyon meg vagyunk elégedve. Iszonyatosan jól pakolható, jól megy, stabil, biztonságos. A nagy karosszéria ellenére jól ki lehet belőle látni minden irányban. Fék, futómű, kormányzás nagyon jól eltalált.

Hiányosságként talán azt lehet felróni neki, hogy a fullbőr ülésekbe nyáron a klíma ellenére be tud izzadni az ember háta. No meg a klíma nincs annyira a helyzet magaslatán, mint kellene. Állítólag (szervíz szerint) kisebb konstrukciós hiba, mert a hűtője nagyon hamar lejegesedik és így nem tud a ventillátor kellő levegőmennyiséget az utastérbe szállítani. Tény, hogy ha nyáron 10-15 percre megáll az ember, utána a klíma jóval jobban teljesít (egy ideig). De azért rossznak nem lehet nevezni, a feladatát teljesíti, de a Megane-unkban jobb szerintem.

A 170.000 km ellenére továbbra sincsenek kopások, mattulások vagy ilyesmi, a bőr is nagyon jól bírja mindenhol.

Írtam korábban, hogy majd télen tesztelem az adaptiv Xenon kanyarfényszórókat. Nekem nagyon bejött, kötelezővé tenném szériában minden autóban. Hihetetlenül jó szolgálatot tett már többször is.

Összegzésképpen: ezt a modellt ajánlom mindenkinek, kiváló konstrukció !


Frissítés 2022.01.25

Az utolsó frissítés óta eltelt közel 5 év, de az autó még megvan és meg is marad, mert jó. Pont.

3 évvel ezelőtt volt a nejemnek egy kisebb kocc vele, hát az annyira nem volt olcsó. Ahogy fentebb is már írtam, ehhez a modellhez az alkatrészek nem olyan kedvezőek, mint a Megane-unknál. A legnagyobb gond az első lökhárító volt, a gyári horroráron volt, bontott meg nem volt, eltartott egy darabig amíg a szervíz szerezni tudott egyet. A kanyar Xenonlámpa viszont meglepően olcsó volt :)

5 év alatt belekerült kb 60.000 km, most már valahol 230.000 km környékén jár a mutató. Meghibásodása volt, cserélni kellett az önindítót (130 €), a klímahűtőt (90€), a kanyarstabilizátort (27€) bal elöl. Más nem volt.

Továbbra is nagyon meg vagyunk vele elégedve, nem kopog, nem zörög, teszi a dolgát :) Bőr még jól bírja, a fényezés is. Ezt a modellt mindenkinek merem ajánlani továbbra is, jó konstrukció.

Hibalista

- Klímahűtő, kanyarstabilizátor, önindító.

Ide hordtam szervizbe

Saját szerelő. :) Megbízható, gyors, olcsó.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 113000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Renault Megane II Grandtour 1,4i 16V Következő autója? Nincs tervezve
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Grand Scenic 2009 (2009)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)