Mókusz
Szöveges ítélet
Második autónak vettük, két kisiskolás gyerek mellé. Korábban Scénic-ünk volt ebben a szerepben, szerettük az egyterűségét, a praktikusságát, nem szerettük az 1.6-os benzines lomhaságát. Amikor új autót kerestünk, megnéztünk egy Grand Modust, és szerelem első látásra.
Ugyan valamivel keskenyebb, mint a Scénic, de abszolút értékben mégsem az. Az utastere vagy a csomagtartója is akkora - a mondatban a "vagy" szócskán van a hangsúly. A tologatható hátsó üléspad azt jelenti, hogy tudunk választani, mire van szükségünk. Amúgy teljesen hátratolt ülésnél, amikor a legnagyobb a lábtér, akkor is bőven elég hely marad a csomagtartóban a hétvégi nagybevásárláshoz.
A kidolgozása ezen a felszereltségi szinten kifejezetten jó, finom, jó tapintású anyagok mindenhol. Megvannak a Scénic fontos, praktikus dolgai (rengeteg tároló, üreg, variációs lehetőség az utastérben), de nincsenek meg a Scénic idegesítő (mert gyakran elromló) dolgai, az indítókártya és az elektromos kézifék. Az egyetlen, ami hiányzik a régi autóból, az a hátsó oldalsó ablakok felhúzható sötétítő függönye. És a panoráma napfénytető. Helyette kaptunk egy belső tetőboxot: nem használjuk semmire, nem szép, és ez az egyetlen alkatrész az utastérben, ami hajlamos zörögni.
Fontos, hogy megvan a 6 légzsák, a menetstabilizátor, a négy tárcsafék. Ezen kívül is járt ezzel a felszereltséggel néhány hasznos, nem-kisautós extra, a hátsó elektromos ablakoktól a digit klímán át a tempomatig. A kormánytávos hifit csak azért nem említem, mert a kormánytáv ugyan remek, de a hangminőség borzasztóan bödönszerű.
Mi komoly lopásgátló rendszerrel, bluetoothos telefon kihangosítóval és tolatóradarral egészítettük ki a felszereltséget.
Külön bekezdést érdemel a motor: a kis turbós benzines motor városban tökéletes. Fürge és mozgékony az autó, miközben simán és finoman jár. Nem is lehet egy lapon említeni a Scénic-ben lévő, névlegesen bő 10 százalékkal erősebb (113 LE) szívó benzinessel. (Igaz, a két autó között kb 200 kg súlykülönbség van.) A fogyasztás sokkal alacsonyabb: az 1.6-os Scénic hosszú távú átlaga 7.6 - 7.8 liter volt, pontosan ugyanazokon az utakon a Modus 7.0 - 7.2-t fogyaszt. Mondjuk igazából ennél még kisebb fogyasztásra számítottunk, de úgy veszem észre, hogy a feleségem igazából élvezi a turbós motort, és sokkal dinamikusabban hajtja, mint annak idején a Scénic bocit.
A Modus egyetlen igazi baja, hogy rendkívül ritka autó. Új korában túl drága volt, a potenciális vásárlók vagy vettek egy Cliót, Clio Grandourt valamivel olcsóbban, vagy egy Mégane kombit vagy Scénicet valamivel drágábban. Igazából nagy szerencsénk volt, hogy pont akkor találtunk egy szép autót, amikor időszerű volt, mert azóta is figyelemmel kísérve a kínálatot, nincs nagy választék.
Az alkatrész-beszerzés amúgy nem probléma, a karbantartáshoz szükséges alkatrészek és a kopó-fogyó alkatrészek minden autós boltban kaphatóak - hiszen nagy százalékban a sima Clio alkatrészei...
Tipikus Grand Modus élmény, hogy ismerősök rácsodálkoznak, milyen jópofa autónk van. Aki megnézi alaposabban, kipróbálja, beleül, esetlege gy kört is megy, az egészen biztosan beleszeret.
Hibalista
- jobb hátsó ablakemelő
Ide hordtam szervizbe
saját, Renault-ra szakosodott szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Scénic II 1.6 16V Dynamique Plus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
