Családi Bálna rakéta hajtással.
Szöveges ítélet
Szeretünk volna egy nagy családi autót, amiben a három gyerekünk biztonságos izofix ülésekben is kényelmesen elférnek. Hátul is teljes értékű üléssel felszerelt kategória jöhetett számításba. A legszebb eben a kategóriában Chrysler Grand vojager ,de a szép küldő meglehetősen gyenge műszaki tartalmat takart. Sajnos-sajnos. A piacon legtöbbször előforduló trió az egy kaptafára készült Galaxi-Alhambra-Sharan volt. Az ék alak forma nekünk nagyon nem tetszett. Ezen gyártók új autói már szépek ,de a harmadik sor ülés elrendezéseit rossz irányba módosították. Vagyis már nem kivehetőek, nem csúsztathatóak. A rostán egy típus maradt ami minden más kategória társát felül múlja praktikusságban, variálhatóságban. Bár a kacsacsőrű forma nekem sem a szívem csücske ,de nem olyan csúnya mint a többi. Szóval a Renault grand espace maradt a talonba.
Sikerült egy 2.0 tdi /láncos/ motoros, Iniciálé felszereltségűt, három éveset találni. A motorja fantasztikusan jó bődületesen erős, nagyon rugalmas és csendes.
A futóművei finom lágyak /francia/. Viszont a nagyobb úthibákat hangosan jelzi. Egyébként stabil, precíz nem annyira alul kormányzott mind az elődei /Espace 1-2 /. Az utastérben prémium kategóriás csend. Óriási kényelmes fotelok elől. Ezeknek köszönhetően az ember egy 500-700 km kanyar után úgy száll ki az autóból mind ha csak a szomszéd településre ment volna. A műszerek nem a kormány mögött vannak , hanem a műszerfal közepén. Szokni kell ,de nagyon jó megoldás.A kijelző franciául kommunikál rákényszerít egy kis tanulásra. Tele van pakolható polcokkal szekrényekkel. A hátsó ülések kivehetők, előre- hátra csúsztathatóak, beljebb tehetőek,asztallá hajthatóak.Vagy ha kiszedem mind akkor francia ágy lesz hátul. Mindezt pillanatok alatt, igények szerint. Fantasztikusan jó dolog ! A méretekről nem is beszélve. A középső sorban három teljes ülés. Elfér három felnőtt vagy három izofixes ülés és még az öveket is betudjuk csatolni utána. Két felnőtt három nagy gyerek társaságában és a nyaraláshoz szükséges dolgokkal nem sikerült tele rakni még.
Nézzük a hibákat. Az az átkozott elektronika ugye. A tempómatt kezelése túl bonyolított. Az esőérzékelő szenzor meglehetősen szeszélyes. Hiába lehet az érzékenységét manuálisan is állítani. Nem nagyon tudja mi az ideális törlési sebesség. Automata klímán beállított hőfokot menet közben csak úgy "módosítja". A tető kárpitban lévő lámpák burkolatait már nem kísérelem vissza rakni mert úgy is leesnek. A karosszéria illesztési hézagai, csúnyák.Első stabilizátor szilentek közül csak a jobb oldalit tudtuk kicserélni.A másikhoz nem férni hozzá. Nagyon eszi a gumikat,jó nagy a súlya és brutálisan jó fék van rajta. Igaz mi szeretünk gyorsan menni.
Összegzés:
Egy nagyon jól fejlesztett autó modern és szép belső kialakítás. Rengeteg praktikus dologgal ötlettel a család igényeire hangolva. Nagyon dinamikus menettulajdonságok. A bohókás elektronikát pedig szerintem szándékosan tervezték ilyenre a francia mérnökök , hogy megtörjék néha az utazás egyhangúságát.
Hibalista
- EGR szelep, - Ablakemelő szerkezetek, - Fényszóró mosó, - Első stabilizátor szilentek,
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Opei Zafira | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
