Troli beépített elsőbbséggel
Szöveges ítélet
Saját akkumulátoros 4 éves példányt sikerült megvásárolni tavaly külföldről, az első 1000km-en vagyunk túl hibamentesen. Mivel kisvároson belül vagy max. szomszéd városig, esetleg Budapestig használjuk, a hatótáv-para nem fenyeget, kéthetente 1x dugjuk be tölteni (16A töltőkábel, effektív 3,6A-t vesz fel). Télen a fűtés, páramentesítés és egyéb fogyasztók miatt 80-90km, nyáron 120-130km a hatótáv, sima konnektoros töltéssel egy éjszaka alatt "teli a tank". Beltér félbőr-textil, egész minőségi anyagokból, fej-és lábtér szuper 5 főnek is, nem véletlenül ez hosszabb mint a széria benzines, dízel változat, 4,75m, az akkupakk külön hűtéssel a csomagtérből vesz el helyet (Leaf1-ben úgy tudom ilyen nincs). Vezetési élményben nem hasonlítható semmihez, azonnal jön a nyomaték és a kipörgésgátló száraz úton is megfogja a kerekeket, kb. 70-ig beleprésel az ülésbe, nem egy kanyarvadász, de nem is ez a cél, hanem a csöndes cruising. Az úthibákat is jól tűri ez a nagy hajó, felhúzott ablakokkal tényleg csak a gumi súrlódási hangját és a halk troli-effektet hallani, féket alig használva szépen tölti vissza a rendszer az elektronokat az akksiba piros-lámpás kigurulásnál. A kocsi méretei alapján és talán a zöld rendszámnak köszönhetően, senki sem akar letolni, előzékenyen kiengedik az embert, mintha beépített elsőbbséget kapott volna szériában. Télen töltés közben beállítható 2 időpont is a hőszivattyús fűtéssel, ilyenkor 1 órával a megadott időpont előtt felfűti az utasteret és meleg autóba ülünk be, az aksi pedig így teli állapotban áll útra készen. Gyorstöltés nincs benne, de ilyen felhasználás mellett nem is kell, a villanyszámlát sem dobja meg annyira, hogy ne lenne költséghatékony ingázós vagy városon belüli opció a tömegközlekedés helyett.
Hibalista
- belső tükör ragasztás elhagyta magát, ezen kívül semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Octavia 1,6 dízel DSG | Következő autója? | valószínűleg elektromos lesz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
