Szurke eminencias
Szöveges ítélet
10-est elvbol nem adok, mindig johet egy jobb, velemenyem szerint :) A pontokat ennek fuggvenyeben keretik ertelmezni.
Az auto kenyelmes, fontos szempont volt vasarlaskor is, hogy mogottem is el lehessen ferni benne (190 centi vagyok). Alsokozep kategoriashoz kepest szerintem hatalmas (majdnem akkora, mint az 5 ajtos Laguna). A formaja nekem bejon.
Csomagtarto oriasi, belterbol is hozza lehet ferni, ami hasznos, ha az ember keson jon ra, hogy legbelulre pakolta az innivalot :) A belogo karokat meg lehet szokni. Sot, ha keves cucc van a csomagtartoban, meg akar tartonak is hasznalhato (pl. laptoptaskat nagyszeruen megtartja :) )
Az 5.0 l-es fogyasztas, amit irtam legalabb fele varosi (bar a nagyobb dugokat probalom kerulni) meres. Parassapuszta - Budapest utan mar mutatott 4.2-t is a kijelzo. Erdekes modon nekem amikor utanaszamoltam (5-6 alkalom) az atlagfogyasztasmero mindig tobbet mutatott, mint a szamitasi eredmeny lett.
Menetdinamikaja megfelelo... Nem sportauto, de aki arra vagyik, valoszinuleg nem is ebben a kategoriaban nezelodik :) Autopalyan 140-nel meg lehet vele normalisan gyorsitani. 180 kore hajlando elmenni gond nelkul (termeszetesen Nemetorszagban ;) ). Ezek ora szerinti, nem GPS-es adatok. Erdekes modon palyan a 110-120 esek legjobban benne, pedig az elozo Astraval inkabb 140 korul utaztam (ora szerint, ami GPS szerint 130 volt!). Astra utan a 6. fokozat nekem kicsit rovid (120 km/h -> 2500 rpm), (Astraban emlekeim szerint 140 km/h -> 2500 rpm volt) tippem szerint ezert kezd el 120 folott gyorsan noni a fogyasztas. (persze a legellenallast is le kell gyurni, tudom)
A Bluetooth nekem megfeleloen mukodik (Nokia telefonnal tokeletesen mukodott, Androidos LG telefonnal a telefon operacios rendszeretol fuggoen, de a mostanival stabilan, mediat lejatszik rola, telefont kihangositja, ok(pl. telefon kikapcsolodas) nelkul nem szakad). Ezt kotelezove tennem minden autoban. Kezben tartott telefonos sofernel mindig eszembejut, hogy 40e Ft-ot sajnal a sajat, es a tobbiek biztonsagara, akkor mit keres az utakon. Telefonnal a kezben jol vezeto sofort meg nem lattam (tukorben sem ;) ).
A beepitett navigacio jo dolog, szerintem a taviranyitos megoldas jobb, mint az erintokepernyo, annak ellenere, hogy a hosszabb neveket macerasabb begepelni. (erintokepernyoseh hasznaltam mar, es a kis ujjaimmal amikor neha a betu melleutottem, akkor pont valami ilyen taviranyitoszeruseget hianyoltam) A TomTom program viszont nem lett szivem csucske. A ferfihang elfogadhato, a noi tenyleg annyira borzaszto, mint irjak a cikkekben is. Renault szervizek Ausztriaban is rajta vannak, pedig Kelet-Europa terkep van hozza :) - Ja, es az osztrak autopalyak is. Osztrak foutak, nyugatabbi utak egyaltalan nincsenek.
A kormany borboritasa nalam is elkezdett kopni, ezt mashol is olvastam mar. A bor-szovet ules szerintem jo kompromisszum: a bor adja a kenyelmet, a szovet pedig a kevesbe izzadast :)
Tolataserzekelo (ez a hivatalos neve, ha jol tudom) jol hasznalhato, meg semminek sem sikerult nekitolatnom.
A biztonsagi ov figyelmezteto hangja borzaszto, de legalabb 2 perc utan abbahagyja a nyivakolast :) - Altalaban bekotom magam, ennek ellenere idegesit. (amikor nem feltetlen: pl. ceges parkolon beluli kozlekedes, tolatashoz keszules) (Velemenyem: ha nem kotom be magam, az ram veszelyes. Ha a hang miatt nem tudok a kozlekedesre figyelni, az kozveszelyes. Es akkor a megkulonbozteto jelzesrol ne is beszeljunk!) Mondjuk a gyerekek ha nem kotik be magukat, az mar mas teszta, arrol egy finom figyelmeztetest jonak tartanek (idealis vilagomban allithato, melyik ulesen legyen bekapcsolva, viszonylag egyszeruen). - Masik adalek: ha ezek a figyelmeztetesek nem lennenek, nem is alakult volna ki az ov helyere bedughato csatlakozo uzletag...
Tempomat / sebesseghatarolo fokapcsolo a konyoklon kerdeskor: tenyleg meg kell szokni, hogy ott van. De altalaban velemenyem szerint az ember nem akar gyakran valtogatni, hogy melyiket hasznalja. Akkor pedig itt beallitja (felfele tempomat, lefele sebesseghatarolo), es nem kell hozzanyulni. A ki/be kapcsolas, ertek beallitasa a kormanyrol zajlik. (Szerintem a sebesseghatarolo legalabb annyira veszelyes, mint hasznos - buntetestol megovhat, de cserebe baleset lehet miatta...) Tempomat: beallitja az erteket az ember, es megy. Foleg palyan hasznos, de sokszor orszaguton is. Fontos tudnivalo hozza: fek, kuplung oldja (az auto nem kivanja megtartani a sebesseget), gaz viszont csak felulirja (ha a gazrol levesszul a labunkat gyorsitas utan, a kocsi visszaall a tempora, nem lassul le) - ezert ha valaki autopalyan tempomatozik, innen is kerem, inkabb gyorsitson egy kicsit, hogy a masiknak ne kelljen fekezni. Ez eddig altalam hasznalt tempomatokra igaz(Fluence + Astra), es szerintem mindegyiknel igy van, de meg nem probaltam az osszes letezo tempomatot :)
Kartyas ajtonyitassal meg nem volt gondom, elem lemerulesere a rendszer idoben figyelmeztet. Jotanacs: hosszabb utakra neha erdemes betenni a helyere, nem mindig a zsebben/taskaban tartani, allitolag noveli az elem elettartamat. Az inditassal az eddigi telek alatt nem voltak problemaim - itt is hasznos tanacs: kulcsot a helyere teve a kocsi elkezd izzitani, telen jol johet, ha nehezebben indulna a kocsi, bar mint irtam, eddig erre meg nem volt szukseg.
Osszvelemenyem: kenyelmes, olcson uzemeltetheto auto, maximum 4 ember kozlekedesere megfelelo, 5-nek mar szukos.
Remelem kesobb update-ek kovetkeznek meg.
A 7.9-es verdiktet (a rendszer azt josol) nem teljesen ertem, mivel az egyetlen 8 alatti ertek, amit beirtam, a fogyasztas...
------------------
Az autoval tovabbra is elegedett vagyok, a rendszeres szervizlatogatasokon, es lampacsereken kivul semmi problema nem volt a jarmuvel.
A hatso ulesekhez is fujt levego nagyon jo dolog :)
------------------
A fogyasztas tenyleg 5.0, azert modositottam, spritmonitor oldalon vezetem rendszeresen. (bar teny, hogy a tobbieknek ezzel a motorral tobbet fogyaszt a kocsijuk ott)
Elerkezett a csere ideje. Kisse nagyobbra csereltem. Mai napig csak ajanlani tudom.
Hibalista
- Rendes karbantartasokat megkapta. Ami elromlasnak tekintheto: - Kuplung pedal gumijat cserelni kellett, mert elkopott. - Ules bor resze elkopott. - Kormany borozese elkopott.
Ide hordtam szervizbe
Renault Bekesi GodolloSemmi problemam nem volt veluk, teljesen korrektek voltak mindig velem.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Renault Kelet PestMunkajukkal nem volt semmi problemam. Idopontot szerezni a kotelezo szervizhez nem egyszeru feladat.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra H 1.3 CDTI | Következő autója? | Citroen C4 Picasso |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
