A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Fluence (2010)

Fluence 1.6 Limited 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

szerethető autó jó áron

Szöveges ítélet

2014 októberében vásároltam a Fluence-t, 1.6 benzines motorral és Limited felszereltséggel.
Eddig Diesel-es voltam és bár nem járok túl sokat (napi 50km) mégis rengeteg bajom volt vele, (márka nélkül). Ezért döntöttem a pénztárca kímélő benzines mellett. Eddig francia autóm nem volt, ezért úgy döntöttem, hogy itt az ideje kipróbálni. :-) Autóvásárláskor nem szabad hallgatni senkire sem, mert egyik ember így a másik meg úgy gondolja, és ember legyen a talpán aki eldönti kinek van igaza. Régebbi autóm egy német prémium márka jeles képviselőjének vásárlásakor mindenki azt mondta, hogy "nehogy megvegyem csak bajom lesz vele", miután el akartam adni, akkor meg "nehogy eladjam ennél jobb nincs". Na ezért döntöttem úgy, hogy nem olvasok semmit róla, nem hallgatok senkire, ezt most magam fogom eldönteni a saját szempontjaim és a pénztárcám mérete alapján. 2 hónapot töltöttem el azzal, hogy kiválasszam a márkát a típust, motort és a felszereltséget. (persze nem egész nap). Ezután bementem a Renault szalonba és azonnal meg is láttam, ott állt bent, készen nem hiányzott belőle semmi amire én is vágytam így nagyon gyorsan megkötöttem az üzletet és már hajtottam is a kicsikét. :-)

Eddig a napig 13.000km raktam bele, 2/3 részben autópályán és 1/3 részben közúton. Az autópályás menetben 7.2L/100km a fogyasztás, közüti forgalomban nagy átlagban 6,7-6,9L/100km. Normál közlekedés mellett 5,5L/100km is mutatott 80Km/h tempó mellett, tempomattal. Számomra elfogadható a motor/karosszéria párost figyelembe véve.
A motornak szép a hangja, engem kicsit zavar, hogy változtatja az alapjárati fordulatszámot, állítólag ez így van programozva és jó. Példa: Indulásnál amikor a kuplung pedált lenyomom, megemelkedik enyhén a fordulatszám.
Az ötsebességes váltó engem nem zavar nem terveztem, hogy versenyezni szeretnék vele, bár az áttétel lehetne kicsit jobb. A hátramenetet nehezen kapcsolja, kiderült, hogy egyenes állású a fogaskerék, nem szinkronizált, miután tudom ezt a tényt, ezért elviselem ezt az apró hibát.Példa: seb:90Km/h fordulat:2800; sb:110km/h fordulat:3000; 130km/h fordulat:3500. Úgy gondolom, hogy egészségesen 160km/h amit még elbírhat,(hosszab úton) bár nem próbáltam még ki soha. Menetzajra nem mondanám, hogy csendes, de még pont tűrhető. A kormányról vezérelhető két féle sebességtartó automatika van benne, a normál tempomat és a sebesség korlátozó. Na ez utóbbit nem javaslom, hogy bárki használja hosszú távon, mert előfordulhat olyan közúti helyzet, amikor gyorsan cselekedni kell és ha akkor limitálva van mondjuk 50, vagy 60km/h-ra akkor lehet, hogy nagybajban leszünk. Autópályán nagyobb sebességnél (130-140)az oldalszél jelentős hatást tud ránk gyakorolni, ez meglepő volt a számomra, meg kellett szokni, pedig nem egy tégla formája van a karosszériának és a gyári könnyűfémfelni és a 205-ös abroncsok sem rosszak.. A lengéscsillapítás is több mint elég, a nálunk található utakon meglepően csendesen veszi az akadályokat és nincs hajó érzésünk sem. A klíma kétzónás, 3 automatikus hűtési programmal. Itt aggódtam, hogy a motort erősen megfogja majd mint annó az 1.6 Astrám-nál, de tévedtem, szinte nem is érezni, és a fogyasztást sem növeli 1 literrel sem. Ez számomra érthetetlen, de elfogadom. Viszont az nem tetszik benne, hogy a homogén 130km/h monoton autókázás közben többször ki-be kapcsolgatja a kompresszort, és ettől olyan érzésem van, mintha fékeznék kicsit, majd megint gyorsítok és adott rendszerességgel ismétli is ezt, viszont csak éppen érezhető módon lesz lomhább. (Astrához képest) A Fluence nem zörög, nem nyikorognak a műanyagok benne, kényelmes és kellemes.(árához képest) minden és mindenki elfér benne kényelmesen egy adott méretig. :-) Édesapám a maga 190cm magasságával és 70 éves korával már nehezen tud beszálni a kocsiba, szerinte nagyon alacson, szerintem meg az 'A' oszlop nagyon döntött. Itt jegyezném meg, hogy még nem volt olyan kocsim aminek ha leengedem az ablakát és megyek 100km/h-val akkor a menetszél nem csapna be az ablakon, hát a Fluence-nél nem... nem bántja a fülem és nincs mini tornádó a kocsiban. (Jó tervezés).

A kilométeróra (digitális)több független mérés alapján 6km/h csal felfelé. 130km/h mutat, de valójában csak 124km/h. Értem, hogy ezek csak tájékoztató adatok, amiket a műszerfal mutat, de lehetne kicsit pontosabb tájékoztatás. :-) kb 70km/h-tól felfelé kezd elcsúszni a tényleges sebesség a mutatott sebességtől.
Maga a kocsi belülről meglepően tökéletes, kényelmes, tágas, nagyon jók a felhasznált anyagok, ha figyelembe vesszük az árat. Nekem fekete belső tér dominál, amit az üléseken, váltón és a kormányon fehér cérnával vartak, és kiegészítésként króm hatású kilincsek, váltógomb. Mintha egy komoly prémium lenne. És a látvány pont az is. A könyöktámaszból menet közben nagyon nehéz bármit is kivenni, nem nyílik ki eléggé. Nekem tetszik a digitális műszerfal, a középső kijelző körüli zöld csíkok jelentőségét nem értem, aki használ ilyet biztos érti. Jobb lett volna, ha például a fordulatszámot mutatja. Ennek ellenére nagyon informatív a műszerfal, jók a használt színek, nem fárasztó nézni őket, és meglepően sokat megmutat a kocsiról. A nappali fény kényelmes, nem kell kapcsolgatni a lámpát, viszont kicsit magasan van, mert a szembejövők közül páran rámvillognak. Azt gondolják, hogy ködlámpával megyek. Tény, hogy erős fénye van, nekem így jó is... az automata fényszóró és ablaktörlő kitűnően teszi a dolgát. A rádió nálam nagyon kellemes, BT telefon csatlakoztatható hozzá, így a hívásaim mellett, zenéket is a telefonról tudok hallgatni. E mellett még a NAVON GPS-em is megszólalt a kocsi hangszóróiban.. meglepő volt. Amikor hétvégén takarítom a kocsit, csak a telefonon elindítok egy zenét és a kocsiból szól, tökéletes tóparti zenedoboz lett belőle. :-) E mellett a kormánynál is van rádió kezelőszerv, és telefon gomb is. Tudja tárolni a teljes telefonkönyvet, lehet tárcsázni, és híváslistából is visszahívni bárkit. ezen kívül még sok apró extra rejlik a központi kijelzőben. Mind a négy oldalsó ablak elektromosan mozgatható, a visszapillantó tükrök is elektromosan állíthatók és behajthatók.

Kiránduláshoz, munkábajáráshoz tökéletes az egész család elfér benne. Eddigi hibái: az első fékbetéteket le kellett cserélni, ennek két oka volt. Az első, hogy hátramenetben fékezéskor koppant valami és kevésnek éreztem a fékerőt, mintha olajozva lenne a féktárcsa. Kiderült, hogy a fékbetét a helyén el tudott mozdulni előre-hátra, ez okozta a koppanást, és a betét anyaga sem volt tökéletes. Csere után megoldódott mindkét hibája. Az autó fényezése nem tökéletes, kicsit zavarosnak tűnik közelről, és kisebb kövektől is hamar lepattan a fényezés. Az első szélvédő mintha nem lenne elég masszív, egy apró kőtől is megrepedt, szerencsére javítható volt. A motortér rendezett, nincs kuszaság benne, és minden megtalálható könnyen. A motorvédő lemez kifejezetten jól eltalált, 13000km után és egy tél elteltével kisebb poron kívül semmi szennyeződés nincs rajta. Kiforrott technológiának köszönhetően gondolom nem is lesz komolyabb problémája. A műszerfal szerint először 2 éves korában kellene olyajat cserélni benne, na ebben nem hiszek. Szerintem nincs az az olaj, ami ennyit kibírna normálisan. Ezért le is cseréltettem az előírt 28.000km helyett 10.000Km-nél. Ez is érdekes volt. Eddig a megszokott olajcserés művelet az volt, hogy a szervízben vagy egyesével hozták a szükséges anyagokat, vagy egy nagy hordóból mérték ki a szükséges olajat, a Renault-nál átszóltak a raktárba, hogy "hozzatok egy fluence csomagot" MIT? És lám, egy szépen becsomagolt dobozt kaptam, amiben minden benne volt ami kellett, szűrők, tömítések, olaj, ablakmosó folyadék... stb. és mindent kicseréltek, a maradékot visszacsomagolva átadták nekem. Ilyen még létezik??? Ja és fizettem 18.000Ft-ot mindezért +borravaló, mert ezt jutalmaznom kellett.
Apró hibái ellenére ez a kocsi tök jó és nem csak az árával tud hódítani, de a felszereltség, helykínálat, szervíz..stb is többet ér mint amibe az autó került. Egy jobb diesel motorral szerintem verhetetlen lenne.

Összefoglalva:
kényelmes
árához képest minsőséget kapunk
benzines motor jó, de a váltó lehetne erősebb
nagyon megéri az árát
Renault szervíz *5, legalábbis ahová én vittem.

hibái, nem több mint akármelyik másik autónak
eddig nem tapasztaltam olyan hibát, amire azt mondhatnám, hogy ez nagy baj. Persze még korai is lenne. (Persze volt olyan új autóm, amivel 100m-re jutottam és elektronikát kellett benne cserélni.)
Szerintem ez az autó a mai világban megálja a helyét. Ebben a kategóriában 1-5 skálán egy jó 4-es, legalábbis az enyém. :-)

Hibalista

- - fékbetéteket cserélni kellett, rossz minőség -

Ide hordtam szervizbe

Renault szakszervíz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Fluence 2010 (2010)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)