Renó: kényelmes és megbízható
Szöveges ítélet
2013 elején céges autót választhattam magamnak. Elég nagy lista volt, bejártuk a várost, próbálgattuk a kocsikat:
- Citroen C4 nem tetszett
- Seat Toledo fapad
- Skoda Rapid fapad
- Skoda Octavia, extrákkal már túl drága, meg nem is kényelmes
- VW Jetta, akkoriban a barna szín volt a menő, erősen gondolkoztam rajta
- Opel Astra: több opelem is volt, legyen másmilyen most
- Ford B-max, c-max kicsi csomagtér
- Ford Focus: ez nagyon tetszett, de nyomta a térdemet a középkonzol :(
Nem tudtam dönteni... mindegyikhez kompromisszum kellett.
És a Ford kereskedés mellett volt egy Renault szalon. A kirakatban láttam egy oldtimer sárga raliautót, menjünk be nézzük meg!
És volt ott egy nagy fekete kocsi, gyönyörű orral. A Fluence! Kívülről is tetszett nagyon, de a belseje egyenesen magával ragadott. Beültünk és ott el is dőlt, hogy ez kell!
Aztán otthon ment a számolgatás, mi fér bele a keretbe. És itt jött a Renault nagy előnye (szemben pl a VW csoport fenti autóihoz képest): csomó extra benne van szériában.
2013-ban 4 felszereltségi szinten kínálták a Fluence-t, a 3. szintet választottam. (a 3. fekete ülésekkel, a 4. bézs ülésekkel kínálta ugyanazt). Tetszett a fekete bőr/szövet ülés fehér varrással. A kereskedésben a dízelt ajánlották. Legyen.
+ extraként jöhetett: navi, érintőképernyő, aut. klíma, ülésfűtés, árnyékoló roló a hátsó ablakokon/szélvédőn, tolatóradar.
Ha jól emléxem, minden rendelhető extra benne volt, kivéve: tetőablak, vonóhorog.
Ja igen, az autó presztízse. A kollégák persze "francia autót ne kérj", "főleg ne rönót", "ott fog hagyni, el fog romlani".
Nem lett igazuk :)
Nagyon jó döntés volt. Kényelmes, puha, hatalmas ülések (185 cm vagyok). Mögém bárki befért. A kölkök imádták a kocsit, nekik "Renó" volt.
Fogyasztás: 95e km; 5,60 liter/100km. Excelben vezettem, ha kéred átküldöm.
90-es tempó: 3,5 liter
Bp: kb 6 liter
110-120km/h: 5,5 liter
145-150 km/h: 6,5 liter
Nyáron kevesebbet fogyasztott, télen téligumival kicsit többet.
Fura, de a fedélzeti computer kb 10%-kal nagyobb fogyasztást számolt mindig.
1100 km-t bírt egy tankkal (60 liter).
110 LE-s motor; 240 Nm nyomaték. Nekem bőven elég volt, nem vagyok Fittipaldi, de könnyedén lehetett előzni vele.
Nagy csomagtartó (510 liter - ha jól tudom), bár a 2 zsanér belóg rendesen - jól tudtuk pakolni.
A cégnél több ilyen autó is volt/van. Mindegyik megbízható, nincs hibalistájuk.
A lízingcég értékesíti, ha látod valahol, vedd meg bátran. Megéri a pénzét.
Eltelt 4 év, car policy alapján cserélni kellett. Sajnos most nem kérhettem Renault-t, pedig az új Megane még jobban tetszik.
Sebaj, megjött az új Hyundai i30 - majd írok erről is.
Hibalista
- 2016 ősz: lemerült az akksi. Mivel kártyakulcsos, ez mozdíthatatlanná tette az autót. Tréler vitte szervizbe, gariban cserélték. - 2016 ősz: jobb hátsó defekt. 2 hátsó gumit párban cserélni kellett. - - Tényleg nem tudok ide mit írni. - Ezen az autón soha semmi nem romlott el :)
Ide hordtam szervizbe
Renault márkaszerviz - Autó Triplex Bp. IX. ker (Lurdy házzal szemben)Gyorsan megcsinálták a kötelező szervizeket, meg az akksi cserét. Más ügyben nem találkoztunk.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Opel Astra G 1.4 | Következő autója? | i30 kombi 2017 1.0 TGDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
