A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Fluence (2010)

Fluence 1,5 dCi Privilége 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Optimális cégautó

Szöveges ítélet

Először is a motivációról pár szót:
2010-ben abba a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy kaphattam egy cégautót, amit magam választhattam ki. Akkor ez az oldal nagyon sok segítséget nyújtott a döntés meghozatalában, de már akkor is zavart, hogy a különböző konkurens lobbisták hogy akarják egymást lehúzni.
Gondoltam megnézem, hogy mások hogyan vélekednek az én "döntésemről", és ennek során szembesültem azzal, hogy -véleményem szerint más márka értékestői- próbálják lehúzni ezt a típust. Így végül az írás mellett döntöttem, hátha árnyalhatom a képet.
2010. nyarán született meg a döntés, hogy értékesítőként kaphatok egy cégautót. Sokáig használt autó vásárlásán gondolkodtunk, végül egy új jármű tartósbérlete mellett tettük le a voksunkat. A döntés szempontjai a cég oldaláról:
1., max. 100.000 Ft havi bérleti díj (3 év/ 90.000 km/ euró alapú finanszírozás esetén), és ami ehhez kell:
2., max. 1,6 literes motor a cégautó adó miatt (dízel a fogyasztási költségeket szem előtt tartva)
3., Olcsó kötelező szervíz, és hosszú periódusok
4., max. 4.500.000 Ft ár.
És ami nekem kellett: az alacsony árhoz viszonyítva relatív sok extra. Vagyis nem akartam egy fapados BMW-ben ülni, amiben sem tolatóradar, sem tempomat, sem GPS nincs, inkább egy kisebb presztizzsel, de több extrával rendelkező autó érdekelt. (Persze a BMW-t is megkérdeztem, hátha ;) )
El is kezdtem nézegetni, és kiválasztottam szívem hölgyeit, amik szóba jöhettek:
1., Skoda Octavia
2., Citroen C5
3., Volvo S40
4., Ford Focus volt az első négy nevezőm, amik árban szóba jöhettek, de a Skoda Octaviára akkor 2010. december 22 hetes (!!) várakozási idő volt, a Citroen C5-ből volt egy bemutató darab, amit az orrom előtt eladtak, másikat pedig nem tudtam a kívánt szintre lealkudni, a Volvo-t pedig sajnos egyáltalán nem lehetett. A Ford Focus pedig az általam fontosnak tartott extrákkal szaladt nagyon túl a limiten. Jöhettek az alternatívák. Renault Megane, Nissan Qashquai, Toyota Corolla, Opel Astra, Hyundai i30, Kia C'eed került terítékre, de egyik sem győzött meg. A Megane nem tetszett, és drága volt extrákkal, a Nissan drága volt, a Toyota fapados, az Opel pedig drága. A Kia és a Hyundai pedig próba alapján nem jött be valahogy, ráadásul az egyik Hyundai kereskedésben konkrétan levegőnek néztek, és ezen besértődtem! :P Már kezdtem azon gondolkodni, hogy az akkor még csak hírből ismert új Peugot 508-at, Citroen C4-et, illetve VW Jettát megvárom, hátha majd ott... De mivel nagyon kellett az autó, ezzel keltem ezzel feküdtem, és jártam a kereskedéseket, hátha valahol van extra akció. És akkor megláttam kiállítva egy Fluence-t. Az eleje nem tetszett, a feneke igen, és benne volt minden, ami kellett. Végül egy 1.5 dCi fekete Privilége-t vetettünk meg a bérbeadó céggel. Volt benne Bluetooth kihangosító-s extra hifi, egész Európás GPS, xenon fényszóró, metál fény, 17"-os nyári könnyűfém felni, mint plusz extra a legmagasabb felszereltségen túl, egyedül a napfénytető, és afűthető ülés hiányzott az autóból, amiket még igénybe lehetett venni, és extra akció keretében 4.540.000 Ft + üzembe helyezés volt, amire a havi bérleti díj akkor 93.400 Ft-ra jött ki, így teljesen optimális választásnak tűnt.
Életem eddigi legnagyobb döntése volt, de azt mondom, hogy nem bántam meg. A számomra azóta is használt, és hasznos extrái: Tempomat, tolatóradar (nagyon jól működik, aki tolatott már mondjuk Hyundai i30-al, az tudja, milyen a nem jó) itt nagyon pontos, kb. 15 cm-el a vég előtt kezd folymatosan sípolni, Dupla digitális klíma szintén jól teszi a dolgát. Bluetooth: Na ezzel már voltak gondjaim, nekem állandóan szétkapcsol, bár ez lehet a telefonom hibája is.
Elromlani semmi nem romlott el eddig az autón, egyedül a hátsó napvédő roló pöckei ugráltak ki állandóan, szóltam a szervízben az első (30.000 km-es) kötelező szervíznél, megcsinálták.
Ami zavar:
- ez a felszereltség csak világos kárpittal elérhető, évente egy tisztítás :(
- csomagtartó fedél tartókarjai tényleg csúnyán benyúlnak, a teleszkóp elfért volna ide, és nincs fogója sem
- motorháztető szintén nem teleszkópos, azért ez a XXI. században a támasztós megoldás elég gagyi
- ablakmosó folyadék betöltése szinte csak az egész autó motortér összemocskolásával lehetséges
- és tényleg nem mennek fel azok a rohadt ablakok maguktól, illetve ha nincs gyújtás
- kulcskártya (ami egyébként az egyik legkellemesebb dolog az autóban) néha megviccel, ilyenkor ízlésesen lepattanok a kilincsről. Szintén probléma, hogy más -általam vezetett- autókat meg rendszeresen nyitva felejtek! :D
- Bluetooth állandóan bontja a telefonnal a kapcsolatot
- a kormányról, illetve a váltóról egy kicsit elkezdett hámlani a "bőr" borítás
- nincs síalagút, csak az egész üléssort lehet 2/3 1/3 arányban dönteni, és akkor is elég szűk a nyílás.
- az ablaktörlő lapátot a motorháztetőtől nem lehet felhajtani (ez főleg télen zavaró)
- az 1.5 dCi motor az erejével nem fog senkit lehengerelni, bizony tudni kell, hogy mikor melyik sebességi fokozatba kell pakolni az optimális gyorsulás érdekében, de onnantól, hogy a turbó elkezd dolgozni, már szépen húz (méretéhez képest), és cserébe a 6 (!) fokozatú váltóval nagyon optimálisan tartható a fogyasztás.

Az autó az elmúlt két évben járt Olaszországban, Erdélyben, Görögországban, Franciaországban, a legkisebb hiba nélkül. A fogyasztása nekem autpályán 150-nél 5,8-6,3 liter, városban 4,8-5,6 liter, standard 110-nél 4,2-4,5 liter. Nem egy erőgép, de ettől függetlenül a közúton történő valamennyi problémát meg tudtam vele oldani. A felfüggesztése nem túl kemény, kényelmes, az úthibákat még a 17"-os kerekekkel is szépen elnyeli, kanyarban egész jól tart, stabilan fut (M0-ás híd 2/A felőli felhajtójában tempomattal minden gond nélkül átmegy 100-al) A belső kialakítása egyébként szép, mondhatni kategóriájához mérten igényes, az illesztések kicsit nyiszorgósak, de összességében nem zavaró. Nekem hosszú távon csomagokkal, négy személlyel is kényelmes volt, és más sem panaszkodott az utasok közül soha. Belső tér van, én elég magas vagyok, de mögöttem is elférnek, annak ellenére, hogy ez NEM egy FELSŐ KÖZÉPKATEGÓRIÁS autó. Ugyanakkor bárhol meg lehet vele jelenni, szerintem főleg fekete színben szép. Azt gondolom, hogy a lehetőségekhez mérten (vagyis a 4,5 milliós árküszöb) a legjobb döntést hoztuk meg. Nem mondom, hogy innentől minden autóm Renault lesz, (valószínűleg nem) de ez az autó nagyon megszolgálja az árát, és eddig hiba nélkül teljesít, nincs okom rá, hogy lehúzzam.

Remélem tudtam segíteni azoknak, akik hasonló cipőben járnak.

Hibalista

- Hátsó napvédő roló-tartó pöckök :D

Ide hordtam szervizbe

Autócentrum Szabó- Érd Eddig csak a 30.000-es kötelezőnél találkoztunk. Az egyeztetés kicsit nyögvenyelős volt, elfelejetettek visszahívni kétszer is. Aztán harmadjára megbeszéltünk egy időpontot, mindez télen volt, úgy vittem oda az autót, hogy égett a pofámról a bőr, olyan koszos volt. Kaptam csereautót, és délután már mehettem is vissza érte, szépen lemosva, belül kitakarítva, szóval összességében elégedett vagyok.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 61000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Fluence 2010 (2010)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)