Jó ár érték arányú autó de nem az aminek látszik......
Szöveges ítélet
2013.03.10.
Az autó tetszik mert egy kiváló ár-érték arányú családi gépkocsi amit a gyártónak sikerült megvalósíttania. Előző autóim is Renaultok ( Clio I. Twiongo, Clió III, Megan II Grandtour) voltak és semmi indokolatlan plusz költségeim soha nem voltak egyikkel sem ezért nem értem a negatív trollokat. A Fluance tudja azt amire kitalálták tágas kényelmes és gazdagon felszerelt ha már csak a Meganomat nézem ami 4,5 milláért nem adott ennyit annak idején (2008) már megérte az árát. Fogyasztása nem kirívó mint sokan írják, tudni és érezni kell vezetni és akkor rendben lesz minden. Az első 500 km-en 8,1 liter volt az átlagfogyasztásom ami egy nyers motortól kiváló, tudván, hogy ez 1-1,5 litert esni fog a km-ek haladtával. A spórolás azért látszik a csomatér környékén de én használni akarom és nem kritizálni mert minden tipusnál vannak negatívumok ezzel együtt kell élni. Tolatóradar nélkül kockázatos parkolni a nem látható farrész miatt, tehát az a + 30 000Ft hamar megtérül amibe kerül.A tempomat nagyon jó mert tudja mikor miből mennyit adagoljon az optimális működéshez. Az első ajtók található behúzók a Confort-nál egy kicsit gyengus, viszont a magasabb felszereltsénél meg túl elöl van így túl sok erőkifejtés kell a csukáshoz ( Pl.: Clio III. Dinamic Plusz) A fékek tudják amit a Megan II-ben is tudtak csak most van ESP hozzá csak ne kelljen működnie. Végre normálisan lehet cserélni fényszóró izzót mert a Megan-ban horror volt, én inkább 10 perc alatt levettem az első lököst és úgy csináltam, mert egyszer az izzó a foglalattal együtt jött ki a sok kinlódás miatt, na de ez már a múlt mert ezt már megoldották a tervezők.Ami feltünt, hogy a motor hangja elég érces 3000 f/min után na ezt szokni kell, mert az 1,4 16 V motornál ezt nem lehetett tapasztalni. Amúgy a a rácfelvart modell egy valamikori Confort most Expression felszereltséggel 4,2 milló listaáron tehát kb 1 milliót emeltek az áron és lényegében ugyanazt kapjuk némi sminkkel, persze az aktuális kedvezményekkel lejjebb lehet tornászni a vételárat és még valami, 5 azaz ŐT év vagy 100 000 km, a garancia na ehhez nincs mit hozzátenni mert ez már egy nem kis biztosíték egy autó életében :-) .
Egyenlőre ennyi és most jön a tartós teszt.
2013.06.02.
Az autó megbízhatóan teszi a dolgát, nem romlott el rajta semmi.
Átléptem a 3000 km-es futásteljesítményt, a motor kezd életre kelni, de még nem az igazi, mert nagyon tiltakozok a forgatás ellen, de javuló a tendencia.
A Megamon 1,4-es motorja sokkal jobban pörgött és fogyasztott pedig egy Grandtour-t mozgatott, remélem később jobb lesz ahogy gyarapodnak a kilométerek. Mondjuk nem akarok vele rohanni, abból már kinőttem és amire vettem azt tudja. A fogyasztásom átlagban 7.,5-8, hosszútávon 6-6,5 liter között mozog talán ez még lesz jobb is. Garanciában bal tükröt kellet cserélni mert nem a rá valót szerelték fel a kis törökök, na de ezt had ne részletezzem, ezen még a szerviz is csak kamillázott.
Összességében elégedett vagyok még most is azt mondom, hogy megérte az árát, főleg úgy , hogy a ráncfelvart verzió kb. 800 e forinttal kerül többe ezzel a felszereltségi szinttel és valójában a pofiján és a műszerfalon kívül változtatás nem történt, így ez az ár már nem annyira versenyképes a konkurenciával szemben.
2013.10.06.
Ajánlott olajcsere 3500 Km-nél megtörtént, azóta is teszi a dolgát szolid eleganciával. Fogyasztása jelentősen mérséklődött. vegyesben 7,5 l/100 km hosszútávon 6-6,5 l/100km persze nem száguldozva.
2014.04.08. 14000 km-nél járok semmi érdemleges nem történt az autóval, teszi a dolgát. Dinamikája sokkal jobb mint korábban persze megfelelő benzinnel, normál körülmények között max. 2 fő-vel akár 6.2-6,4 literes fogyasztás is előfordul ha nem taposom de nem ez a jellemző inkább a 6,6 liter tempomattal sík úton. Vegyesben 7,5 a fogyija ami nem rossz ekkora bódéhoz.
2015. decembere. Búcsút vettünk egymástól mert besokalltam a sorozatosan az összeszerelés és rossz anyag minőségből adódó hibák miatt. Olcsó húsnak híg a leve ez nem egy megan.... még ha azt is mondják, hogy annak a sedan változata...én nem ilyen Renaultokhoz voltam szokva.
Hibalista
- Kinyomó csapágy 22000-nél csere. Ajtóhatároló csere 10 000 km-nél. Testvezeték szakadás a kábelkötegben. Stabilizátor rúd silentek cseréje mert gyárilag szárazon rakták össze. Toronycsapágy csere. Kipufogó csövének körbehegesztése mert gyárilag mellé hegesztettek. Pedálgép nyikorgás, olajfolyás a szelepfedélnél. Csattogó első fékbetétek ....ennyi jutott eszembe. Ja és festéket koptatót csomagtér ajtó és hátsó ajtó.
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner Sopron Iniciál
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megan II. Grandtour 1,4 16V | Következő autója? | Renault Grand Scenic 1.6 Dci. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
