Kényelmes igásló
Szöveges ítélet
Elég sokat vezetek autópályán, ezért olyan autót kerestem, ami kényelmes, keveset fogyaszt, és az ár/érték aránya is elfogadható. Mivel van egy ilyen ritka betegségem, hogy kifejezetten szeretem a Renault-kat, így csak ki kellett választani, hogy melyik modell felel meg a fenti kritériumoknak. Megmondom őszintén, hogy felállt a hátamon a szőr, amikor elöször megláttam a Fluence-t, aztán a számok, és a felszereltséglista meggyőztek.
A 105LE-s dci motor nem rossz, de alacsony fordulatszám-tartományban nagyon gyenge, így a gyakori elindulást/megállást nem szereti. Úgy általabán az autó egyetlen procikája se kivánja a városi használatot, hiszen a nagy fenék, vastag oszlopok miatt nem is lehet jól kilátni belőle. Autópályán viszont nagyon kellemes utitárs: egész halk, van némi erőtartaléka is, ha emelkedőn kell előzni, valamint az 1000 km feletti hatótávolsággal abban az országban tankolhatunk, ahol éppen olcsóbb a gázolaj.
Több, mint egy éve használom, és a formáját továbbra sem sikerült megszeretnem, de a belseje nagyon otthonos, kézre esnek a dolgok, a hátsó sor lábtere meglepően nagy, és úgy általában jól érzi magát benne az ember.
Amit szeretek benne:
- a fogyasztása
- a beépített gps (kár, hogy a távirányítós, és nem a joystickos vezérlésű)
- a tágas, kényelmes tér
- a rengeteg extra
- pár apró figyelmesseg: napellenző rolók, napszemüvegtartó, stb
- meg azt, hogy olyan igásló jellege van. A mindennapokhoz erre van szükségem, mert megérdemlem.
Amit nem szeretek benne:
- a tükröket behajtja, de ha a motort leállítod, és kinyitod az ajtót, akkor mar nem tudod felhúzni az ablakokat. Ehhez vagy újra be kell indítanod, vagy elő kell kotornod a zsebedből az automata kártyát, aminek így a léte értelmét veszti el.. irgalmatlan kreténség
- a csomagtérbe benyúló lágymányosi-híd pillér méretű zsanér igénytelen. Főleg, hogy a koreai tesó Samsung SM3 kapható olyan burkolattal, ami eltakarja, és igaz ugyan, hogy kisebb lesz tőle a csomagtér, de legalább nem tudod a tálca tojást fizikailag se a zsanér útjába tenni (soha többet 4 ajtóst)
- csomagtér ajtón nincs megfogó.. (az az érzésem, hogy a csomagtér ajtót péntek délután tervezték..)
- a fűtést/hűtést nem lehet úgy irányítani, hogy az ablakra, es a műszerfal rostélyain keresztül egyszerre fújja a levegőt. Én vagyok az egyetlen, aki így szereti? Biztos van erre valami logikus magyarázat, de nekem elképzelésem sincsen, hogy mi lehet az.
Bár a nemszeretem lista a karakterek számát tekintve hosszabb, én alapvetően nagyon szeretem ezt az autót, és egyáltalán nem bántam meg. Sőt, továbbmegyek, még ajánlanám is bárkinek.
Hibalista
- semmi (kippkippkopp)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mégane 3 | Következő autója? | Grand Scénic |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
