Kellemes, józan autó
Szöveges ítélet
2016 nyarán határoztuk el 14 éves Toyota Avensis-ünk lecserélését. Először használt, 3-4 éves japán, vagy német autóban gondolkoztunk, aztán új autó megvásárlasa mellett döntöttük. Tágasat, megbízhatót szerettünk volna, főleg hosszútávú használatra. Az anyagi lehetőségeink és az igényeink végül ebben a modellben találkoztak. Leelőlegeztünk egy 1.6-os, benzines Fluence-t Siófokon, azonban elolvasva sok kritikát, tapasztalatot ennek a motorjáról és ötfokozatú váltójáról, módosítottuk a megrendelésünket a végül kiválasztott 1.5-ös, 110 lovas Diesel motorra. A választás jónak bizonyult, 8 hónap alatt belekerült 30.000km, ez a futásteljesítmény bőven indokolja a gázolajos motort. 2016-ban be is fejezték a Fluence gyártását, emiatt már a 130LE-s Diesel blokkot már sajnos nem lehetetett választani. Legszívesebben arra szavaztam volna, automata váltóval.
Eddig kifejezetten szeretem az autót. Felszereltsége az ún. Limited szint, ami elég sok mindent tartalmaz, nagyjából: automata, kétzónás klíma, szintén automata ablaktörlő és világítás, ledes nappali fény, elektromos tükrök, indítókáryta, tempomat, parkolóradar, 4 elektromos ablak, telefon-kihangosító, alufelni. Rendeltünk még az első ülésekhez ülésfűtést és egy garnitúra téli gumit is.
Meghbásodás eddig nem fordult elő. Felezve a kötelező szervíz idejét, 15.000km-nél is lecseréltettem az olajat, ezentúl is 15 ezrenként tervezem elvégeztetni.
A motor teljesítménye számomra elég, a közlekedésben néha zavaró, hogy 2000-es fordulat alatt nin ereje, 2000-nél tud csak meglódulni. A használat 4/5-e során autópályán, tempomattal megyek 130-134-gyel, így az átlagfogyasztás 5.2-5.3 l/100km. Elöl-hátul van hely bőven, a csomagtartó jó nagy, a nyílása azonban kicsi. A két, csomagtérbe belógó zsanér engem egyáltalán nem zavar, a csomagtető megelehetősen primitív mozgatószerkezete sem - legalább nem tűnik sebezhetőnek. Ebben a krémfehér színben, az alufelnikkel szerintem elegáns is az autó.
Összegezve: teljesen elégedett vagyok! Amit hiányolok, arról nem tehet az autó: egy automata váltó, egy praktikusabb (nem szedán) kialakítás, kicsit fürgébb, gyorsabban reagáló motor.
A siófoki márkakereskedés és szervíz pedig dícséretet érdemel: a vételnél korrekek, kedvesek voltak, a szervizesek előzékenyek, korrektek, udvariasak.
Hibalista
- Bocsánat, eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Renault Fodor, Siófok
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Avensis 1.6 | Következő autója? | Megane, Kadjar, vagy Talisman |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
