A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Fluence (2010)

Fluence 1.5 dCi 110 EDC Privilege 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Franci a legjobb!!

Szöveges ítélet

Das Auto = Az Autó
Előre bocsátom, hogy itt és most nem a reklámszlogen szerinti, agyon-vissza ajnározott, Wolfsburgban készülő, német autóipar termékéről lesz szó, hanem az előbbit istenítő fanok által lesajnált, méltatlanul gyalázott, RENAULT névre hallgató francia járműről.

Az Autó = Renault Fluence
Igen, az én autóm ez! A gyötrelmek közt vajúdó autóipar szülte francia-török „válságszedán” amely rászolgált arra, hogy 5 év használat után véleményt mondjak róla és neve csupa nagybetűkkel jegyeztessék be az ítéletek könyvébe.

F mint Francia
L mint Limuzin
U mint Utazóautó
E mint Ergonomikus
N mint Nagyszerű
C mint Családi
E mint Elagáns

A fenti szavakból összerakott bővített mondat a Fluence-ról alkotott összegzett vélemény is lehetne:
Kelet-európai piacra gyártott elegáns francia limuzin, amely kiváló ár/érték arányú, gazdaságosan üzemeltethető, nagyszerű, ergonomikus, családi és utazóautó.

Még mielőtt bárki is megvádolna azzal, hogy francia fan vagyok, sietve leszögezem, hogy nekem még ezelőtt soha nem volt francia autóm, csak koreai és japán! ( Nem beszélve az 1996 előtti, használt KGST lomokról ) 1996-2011 között egy Daewoo Espero-t, majd két Toyota Corolla-t volt szerencsém tulajdonolni és hajtani ( Mindhárom új, nullkilométeres volt. ) Azonban 2011-ben elegem lett a „világ legmegbízhatóbb autója” címet birtokló Corollából . 3 évesen kezdett szabályosan széthullani, kárpitok estek le, váltó problémák voltak – megjegyzem már az előzővel is – egyébként meg fapados volt, örökké fájt benne a derekam, pedig még eredeti japánban készült kocsikról beszélünk!

Tehát új autót kell venni, a keret kb. 5-6 millió Forint, ebből vegyél egy jó autót jó áron, az alábbi szempontok maximális figyelembe vételével:
a.) legyen szedán karosszéria ( mert az a klasszikus és elegáns autóforma, főként hogy utálom a felnyíló ötödik ajtót, nem akarok a csomagtartóban hűtőszekrényt szállítani )
b.) dízelmotor + automata váltó ( mert fontos a gázolaj, a kis fogyasztással párosuló nagy nyomaték, a kényelem, és hát már ezt szoktam meg )
c.) bézs belső, magas felszereltség ( légkondi, tempomat, navigáció, jó Hi-Fi, stb.)

Hát nem is volt egyszerű, de szerencsére rátaláltunk a „ válságszedánra”. A 15 évnyi távol-keleti autóhasználat után bevallom kissé féltem azért a választástól, voltak kétségeim.
Szerencsére a szűk családunkban voltak már tapasztalatok a francia autókról ( párom és fiam együtt 7 db. PSA terméket és Renault-t használt el, amelyeket utasként magam is ismertem ) így meggyőztek, …….. és hát egyáltalán nem bántam meg, sőt!
A legjobb ár/érték arányú, számomra mindenben tökéletesen megfelelő, a márkáról elterjedt véleményeket megcáfoló, klasszisokkal jobb minőségű, a magasabb presztízsű modelleknek is dicséretére váló autót kaptunk a pénzünkért. ( Nyilván nem az akkori reklámok szerinti, 3,5 milliós belépő modellt, hanem az akkor kapható legmagasabb – Privilege - felszereltségű 5,5 milliós modellt választva. )

És most részleteiben a közvetlen tapasztalatok:
Kocsiszekrény:
- minden oldalról szép formájú, különösen a lekerekített idomai tetszenek. Kellően tágas, van hely elöl és hátul is bőven, a helykínálat egy kategóriával feljebb is megállja a helyét
- bár Törökországban készült, mégis kiválóan összerakott, nem nyikorog, nem zörög sem kárpit, sem műszerfal, még a hírhedt budapesti utakon sem.
- a beltérben felhasznált anyagok nyilván olcsóknak kell legyenek az alacsony költségszint miatt, de nem gagyik, és ott ahol látszik, oda jutott kárpit és bőr is.
- a bőr és műbőr kombinációval készült gerinctámaszos ülések szépek, kényelmesek, jól tartanak, 3 irányban állíthatóak. Több száz kilométeren keresztül sem fájdul meg a derekam és a hátam.
- a belső ergonómia számomra kiváló, minden kézre esik, a kapcsolók könnyen és jól működnek.
- a feláras Arkamis Hi-Fi kiváló hangminőségű, a 6 hangszóró bőven elég, a sebességfüggő automatikus hangerő szabályozás nagyszerű
- a beépített TOM-TOM navigáció arra bőven jó, hogy megtaláljak ismeretlen helyen egy címet, másra úgysem használom mert ismerjük az országot.
- külön tetszenek az első automata ablakemelők, és az automatán kinyíló-becsukódó külső tükrök
- a kétzónás automata klíma jól teszi a dolgát, hamar lehűti a belteret. Az üvegek nem párásodnak. Van befúvó a hátsó ülés felé is, amely prémium jellemző. Különösen hasznosak a hátsó szélvédőnél és az ajtók oldalablakain elhelyezett napellenző rolók.
- csomagtartó bőségesen elegendő nagybevásárláshoz, utazáshoz. Max. hárman vagyunk, így csomagjaink elférnek, könnyen pakolható.

Motor – váltó:
- az 1.5 dCi motor gyermekbetegségeit már rég orvosolták, a Bosch üzemanyag ellátó rendszer már tökéletes. Nyilván nem rakéta, ám a 110 LE és 240 Nm nyomaték bőven elegendő, akár szükség esetén dinamikus menethez is, szerény fogyasztás mellett. ( Országút: 4 liter, város: 6 liter, autópálya: 5 liter. Átlag fogyasztás: 4,9 -5,4 liter/100 km, évszaktól és úttól függően. )
Olajcsere periódusa gyárilag 30 ezer kilométer, de ez nevetséges, célszerű 15 ezrenként olajat cserélni, én legalábbis így teszek.
- az EDC névre keresztelt, száraz, duplakuplungos automata 6 sebességes, jó fokozat kiosztással. Takarékos, a fordulatot 1500 – 2500 között tartja. 130 km/h-nál 2250 a fordulatszám. Felfelé puhán vált, nem rángat – szemben a korábban használt robotizált vagy hidraulikus váltókkal – de visszafelé gondolkodóba tud esni. Ezzel együtt hibátlan.

Futómű - kormányzás:
- Közepesre hangolt futómű, jó úton szinte hangtalanul suhan, de rossz úton tud rázni. Japánoktól sokkal kényelmesebb.
- Elől és hátul jó tárcsafékek vannak, biztonságosan meg lehet állni.
- Kormány szervózottsága nekem megfelelő, az újságírók által forszírozott vezetési élmény meg visszajelzés duma engem nem érdekel.

Természetesen nincs tökéletes autó, így vannak hibák is ( bár kevés szerencsére ):
- az automata kártya tárolója rossz helyen van a rádió alatt, a váltó P pozíciójánál nehézkes kivenni vagy betenni.
- a navigáció menüje bonyolult, lehetne sokkal egyszerűbb is
- a hátsó csomagtér ajtóról hiányzik egy fogantyú, az alján levő nyitókával összekenem a kezem, főként lucskos időben
- a pollenszűrő a kesztyűtartó mögött van eldugva, cseréje nem egyszerű. ( Ezért nem is cserélték ki a márkaszervizben, csak felszámolták )
- a mások által is panaszolt kormánykerék bevonat idő előtti elkoszolódása nálam is jelentkezett, ez típushibának tekinthető
- a kesztyűtartó túl kicsi és lapos, szinte semmit sem lehet benne tárolni
- az első ajtókon levő könyöklők célszerűtlenül vannak elhelyezve
- a gyári szerelésű Bridgeston 205/55 R16 nyári gumikat leszereltettem, mert hangosak voltak. Helyette Vredestein tesztgyőztes négyévszakos gumikat kapott, amivel a gördülés sokkal csendesebb és a fogyasztás is javult kb. 3-4 deciliterrel.

Megkockáztatom, hogy a Fluence túl jól sikerült a Renault-nak, veszélyeztetve a Megane-III. testvérmodell pozícióit, ezért már a 3 éves ráncfelvarráskor elkezdték a butítását. Később kivezették a dízel-automata hajtásláncot, és jócskán felemelték az árakat. De ez már legyen a Renault baja, fő hogy én még jó autót vettem jó áron! ( A népítéletben 8-as átlag feletti értékelés magáért beszél! )

Összességében:
- 22 éve vezetek, eddig 6 kocsim volt. Kijelentem, hogy eddig számomra ez a legkedvesebb és legmegfelelőbb.
- az eddig együtt töltött 5 év alatt hibátlan és maradéktalanul elégedett vagyok vele, még akkor is hogy csak keveset használom. Úgy alakult, hogy a páromnak és fiamnak is külön autója van ( most mindkettőjüknek Renault ) én pedig háztartásbeli dolgozó lettem, így a Fluence-t csak én hajtom, átlag heti 2-3 alkalommal. Főként városban, megfűszerezve havi 1-2 vidéki úttal. Ebből kifolyólag évi 9-10 ezer kilométer megy bele, így cseréjét sem tervezem még legalább 5 évig.
Akkor majd update következik!

A HASONLÓ IGÉNYŰEK SZÁMÁRA ŐSZINTÉN AJÁNLOM!!

Hibalista

- Ha azt mondom hogy semmi, akkor igen közel járok az igazsághoz! - De: - - automata kártyában gombelem 2x ( Átlag 2 évet bír, Ára: kb. 600,- Ft/db - - akkumulátor 4,5 éves korában ( Új beszerzése kb.18.000,- Ft.

Ide hordtam szervizbe

Autócentrum Szabó Érd ( garancia alatt )

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Garancián túl privát szerelő a közelben.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2011
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corolla 1.4 D-4D aut. Következő autója? Egyenlőre nem tervezem a cserét!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Fluence 2010 (2010)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)