Családi Limó
Szöveges ítélet
Olyan autóra vágytam, amiben a család és a csomagok kényelmesen elférnek és kényelmesen tudunk utazni, akár hosszabb távra is. Kívántam a technikai extrákat is pl. tempomat....és ezt a Limited Fluence megadja. Nyilván, manapság rengeteg kényelmi extra belekerülhet az autókba, csak pénz kérdése. Amit a Fluence Limited ad, szerintem több, mint elég...nyilván, plusz forintért még lehetne fokozni, a kérdés csak az, kell-e.
Sok kritikai éri az autót a csomagtér zsanér miatt. Igen, igaz, valóbn szerencsétlen megoldás, figyelni kell pakoláskor, már amikor telerakjuk az 500 literes dobozt. Ez az én esetemben évente párszor történik meg, tehát engem a zsanér nem zavar...viszont többé nincs gondom vásárláskor vagy kiránduláskor, mit hova pakoljak. Az automata klíma nagyon jól teszi a dolgát, a fűtés jó, 0 fok körül már pár kilométer után érződik meleg az autóban.
Az első ülés kicsit lapos, jobban tarthatna oldalról, de kényelmes és egyáltalán nem olyan rossz, mint egyes tesztek állítják! A kesztyűtartó nagy, igaz, további pakolós rekeszek pl. padlóban néha hiányzik. Az MP3-as rádió szépen teszi a dolgát, a gyári BT-s kihangosító kifogástalan. Az automata fényszóró és ablaktörlő eddig szépen teszi a dolgát.
Nekem az automata kártya is bejön, oldalt és hátul érzékeli az autó, de pl. motor felől már nem, lezárnak az ajtók.
A hátsó radar viszont nagyon kell tolatáskor, az első nélkülözhető, pár nap után elég jól érezhető az autó eleje. Mondjuk, parkolóházban azért kell gépészkedni a méretek miatt.
A benzines motor valóban nem egy versenygép, de egy régi, jól bevált konstrukció és olcsón szervizelhető. Ha valaki nem akar az első lenni a következő piros lámpánál, bátran bevállalható motor.
6000 km után nekem hozza a gyári adatokat :). Városban, hidegben, lépésben a fogyasztás 9 l körül :(. Ha lehet haladni 50-60-as tempóval, akkor 5 liter körül a gyári kijelző szerint. Országúton 100-as tempó kb. 6.5 liter. Nyilván, a fogyasztás több mint egy dízel esetében, viszont olcsóbb sokkal az autó ezzel a motorral és mivel itt egy "régi" turbó nélküli konstrukcióról van szó, sokkal megbízhatóbb és olcsóbban szervizelhető is. Érdemes érdeklődni a szalonokban, mennyivel olcsóbb ennek a szervize, mint egy dízelesnek.
Nekem eddig bejött, a frissített változatban szerintem sok hibát kijavítottak (pl. csomagtér lezárásához van egy mélyedés a hátsó ajtón) az első sorozathoz képest, a korábbi tesztek és leírások alapján.
Aki "olcsón" keres egy nagy és kényelmes autót, annak bátran ajánlom. Az 5 év gari sem elhanyagolandó....főleg, ha majd probléma esetén a szerviz is így gondolja!
Hibalista
- Eddig még minden simán megy, egyedül az első fék nyikorgás jön elő, néha, kisebb fékezésekkor. A szerviz először elküldött, de megyek vissza, mert 4 millás új autónak ne csikorogjon a fékje. - - Friss infó: a csikorgás elmúlt....saját magától :) Remélem, marad is így. Úgy tűnik, valóban, lehetnek "nem tetsző" dolgok a fékbetétben, amik időnként idegesítik az embert. Időközben más márka autójában is tapasztaltam hasonlót.... :(
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ignis 1.3 | Következő autója? | Fluence |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
