A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Fluence (2010)

Fluence Expression 1.5 dCi 95 LE 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Black beauty

Szöveges ítélet

Egy tizenhárom éves Opel Astra Classic (F) leváltására kerestem megoldást. Az Astra egyébként hibamentesen tette a dolgát, új korától én használtam. Egy gond volt vele, annó 2000-ben klíma nélkül gördült ki a gyárból. Először használt autót kezdtem el keresni, Astra G, és H, Octavia I-II, és Passat B6 volt a célkeresztben. Sok szemét megnézése után úgy döntöttem, hogy valami olcsó, de új autót veszek. Akkoriban (2012 vége felé) harangozták be az új Dacia Logan érkezését, ami a képek alapján igen megtetszett, innentől kezdve rendszeresen bejártam a helyi Renault-Dacia kereskedésbe, és vártam a bemutató autó érkezését. Kipróbáltam még a Skoda Rapidot, a Seat Toledót, Fiat Lineát, de az ár/érték arány közelében sem volt a Loganénak. Mire megérkezett a tesztautó, már felröppent a hír a kombi (MCV) változat érkezéséről. Innentől a Logan MCV érkezését vártam a szalonba, de közben nézegettem a Dacia Dustert és a Renault Fluence-ot is. Majdnem egy év telt el, mire a Logan MCV tesztautó megérkezett a szalonba. Ekkor az egyik értékesítő azt mondta, hogy ad egy olyan ajánlatot a Fluence-ra, hogy úgyis azt fogom választani, nem a Daciát. Így is lett. A dízel Logan MCV és a 95 lovas dízel Fluence között csak néhány százezer forint volt az árkülönbség, így a kicsivel olcsóbb ár és a praktikus kombi kialakítás ellenében győzött a jobb kidolgozás, jobb felszereltség és nagyobb presztízs. Már csak a dízel kontra benzines kérdést kellett eldönteni. Mivel időközben került egy 10 éves, de klímás és automata váltós (na jó, Easytronic) Corsa a városi használatra, az új autó az országúti/autópályás utazóautó státuszát kellett, hogy betöltse. Így a viszonylag kis éves tervezett futásteljesítmény (12-15ekm) ellenére a 95 lóerős 1.5 dCi változat lett a befutó. Felszereltségben nekem pont elég volt az Expression felszereltség, csak pótkereket, automata klímát és LED nappali menetfényt kértem azon felül. Sajnos a tolótetőt ebbe a változatba nem lehetett rendelni egyedi kérelem ellenére sem, pedig azt régóta szerettem volna. Az autó 3 hónap várakozás után érkezett meg a kereskedésbe. Bő egy hét után át is lehetett venni, ez alatt felkerült az időközben megrendelt vonóhorog is. Mivel tél közepén vettem át, és éppen nagyon nem volt hova menni vele messzebbre, az autó sikeresen megúszta a garázsban az első tél sózott útjait. Már a kereskedésben megrendeltem rá a téli gumikat, ami meglepően nem volt drágább, mint az abroncskereskedésekben. A nyári gumikhoz rendeltem egy garnitúra Momo alufelnit, az autó gyári 15” méretű gumijai miatt sajnos ezt a méretet vettem meg, mert sajnáltam volna elkótyavetyélni az új gumikat, bár a 16”-os felni sokkal jobban mutatna rajta. De ez legalább kényelmesebb a rugózási komfort tekintetében. Nagyon tetszett az autó mérete, új szaga, nyomatékos motorja. Kényelmesnek elég kényelmes, de a reklám szlogen „valódi limuzin elérhető áron” nekem kissé túlzásnak tűnt már akkor, amikor a szalonban beleültem a kiállított autóba, a magamnak beállított első ülés mögé, még a fejem is kissé bevertem a tetőbe. De mivel én oda sose ülök, mert a helyem a bal első ülésen van, ezen hamar túltettem magam.
A bejáratás a kezelési szerint az első 6ekm táv alatt történik meg, ez alatt a megengedett maximális fordulatszám 2500 1/perc, ez 120 km/h sebességnek felel meg. Az első 1-2ekm alatt nem léptem át a 2000-2100 fordulatot sem, mivel már 1750 körül fel lehet kapcsolni a váltásjelző szerint is. Fél év alatt közel 10ekm került bele, zömében országúti ill. autópálya üzemmódban, bár én a pályán is sokszor csak 100-110 km/h sebességgel megyek, hogy tovább tartson az út, olyan jó benne ülni…  Olajfogyasztása nem mérhető, az üzemanyag fogyasztás igen baráti. Az eddigi legkisebb mért érték 3,84 l/100 km, ez egy hosszabb 90 km/h sebességgel teljesített út alatt született. Városban 5 és 6 liter között fogyaszthat a számítógép adatai szerint, de ezt nem tudtam teli tankos méréssel visszamérni, mivel alig megyek városi üzemben. A klíma nagyon jól hűt, alig dobja meg a fogyasztást a használata (2-3 deci lehet). Ez eddigi összesített fogyasztás átlaga 4,42 l/100 km. Bár 30ekm a szerviz intervalluma, én valószínűleg egy éves korában, 15ekm körül le fogom cseréltetni benne az olajat. Eddig maximálisan elégedett vagyok vele, azt kaptam, amit vártam ezért a pénzért. Az 5 év garancia megnyugtató, remélem annak lejárta után sem lesz vele sok gondom, mivel vigyázni szoktam az autóimra, és hosszú távra tervezek vele. (Az értékelés pontszámai az elvárásaimhoz vannak igazítva, nem pedig a csillagos éghez, tehát a teljesítmény nem a Ferrari Testarossa-hoz van viszonyítva…)

2015.03.31 - update
17.300 km - Az autó továbbra is kifogástalanul teszi a dolgát. 15.000 km-nél elvittem egy 1 éves átvizsgálásra a márkaszervizbe. Ekkor a gyári előírással szemben az olajat és olajszűrőt is lecseréltettem, mert a 30ekm-es periódust nem merném kivárni a cserével.

2016.04.05 - update 2
26.950 km - Az autó továbbra is kifogástalan. 26.200 km-nél idén január végén elvégeztettem a 2 éves szervizt az autón, motorolaj, olajszűrő és pollenszűrő lett cserélve. Az eddig megtett összes km-re 4,58 l/100 km az összesített átlagfogyasztás, ez szinte kizárólag országúti és időnként autópályás üzemet jelent.

Hibalista

- Semmi, remélem nem is fog.

Ide hordtam szervizbe

Renault Kalydi, Debrecen

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17300
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Astra Classic (F) Következő autója? Az még odébb van
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Fluence 2010 (2010)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)