A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Express, Rapid (1985-1998)

Express, Rapid 1.9D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pöcsköször?

Szöveges ítélet

Folytatván az el?z? okfejtéseim...
Az ajtóüvegek vízlehúzó gumijaiból elkezdett kirohadni a fém betét. Olyan, mint a "levélfodrosodást szenvedett barackfalevél". (Lehet hogy a Renault fert?zte meg a fáimat???)
Kényelmetlen. Nagyon fájt 60-70 km után a hátam.
Veszedelmes hátsó holttere van. Párszor majdnem sikerült az árokba löknöm jobb oldalt mögöttem haladókat. Hátra kell fordulni, mert a küls? és bels? tükrök nem elegend?ek!!! Nem is tudom, hogy a zárt dobozosból hogy lehet hátra kilátni??? A körablakosnál is a hátsó ajtók közepe, pontosan kitakarja a bels? tükör látóteréb?l a mögöttem haladókat. És aki személyautóhoz szokott, nehezen szokja meg ezt is.
Na, nem írok több rosszat, mert még a végén holnap reggel nem indul be nekem...

Hibalista

- MINDEN!
- Izzítógyertyák. Az olcsót hamar hazavágja a bizonytalan elektronika, a drágát nem próbáltam (még csak az kéne!)...
- M?anyag alkatrészek. Elég elmebeteg az a tervez?, aki ennyi m?anyagot használ egy autóban. A m?anyag három dolgot nem bír. A meleget, az olajat, és a napot. Valamelyik mindig éri, ezért ami m?anyagból van rajta, az tönkremegy. Mint a gázbowden végén a közdarab (adagolón a motortérben), a váltókaron a hátrameneti felhúzóbowden beakasztó kampója, és minden ami tönkremehet.
- Jelenleg az olaj két helyen folyik bel?le. "Orrán és száján". Azt mondják a paksi Renaultos múlttal bíró szerel?k, hogy ha egyszer elkezd folyni, olyan nincs hogy el lehessen állítani. Azt mondja a dunaújvárosi szerel? haverom, hogy ki kell venni a motort, és minden tömítést kicserélni. Ér ennyit az autó???
- A motor nálam (még) nem volt szétszedve. De az önindítót már generálozni kellett, most se tökéletes.
- A féltengelyek nagyon kopognak, a lengéscsillapítók nagyon széjjel vannak, az els? kerékcsapágyakat már cserélni kellett. A motortér ragad az olajtól, ahol megállok olajtócsa van alatta. A vízcs? vagy háromszor kilyukadt, a gyári kiszekusza elosztócs? helyett most bontóból összeszedegetett noname csövekb?l, és egy pár acélcs?b?l készült elosztórendszer kit?n?en üzemel.
- A légsz?r?ház egy hidegindítózás alkalmával felrobbant, a motor ennek ellenére kibírta azt is, hogy télen kicsit több benzint tankoltam a gázolajhoz, mint kellett volna.
- A kipufogórendszer az olajos fenéklemezt összekormolta. Ahol nem olajos, ott rohad (ismeri a fizikát). Az 1.9-es motor szerintem elég nagy abba a dobozba, persze csak áruszállításra, nem pedig versenyzésre. Szarásig meg lehet pakolni, és azt hiszem ez az egyetlen ok, ami miatt nem löktem még bele a Dunába. Volt már 1 tonnával megpakolt utánfutó is ráakasztva, volt már benne 600 kilónyi gyeprácsk?, a tet?re fabrikált csomagtartón meg fél köbméter 6 méteres gerenda. Persze nem így együtt, de rettenetes mennyiség? árut el lehet vele hurcolni.
- Az utastér afféle teherautós. Az el?rehajtott ülések mellett, beszállni még valahogy, de kiszállni... A gyerekeknek eleinte poén volt. Aztán kés?bb már ny?gös dologgá vált. Az ülés nagyon gyenge tákolmány, kikopnak a forgó-csúszó elemek, és onnantól kezdve életveszélyesen billeg. A hátsó ülés, csak azért nem fapados, mert valami szivacsot és kárpitot raktak rá a franciák. Ellenben lehajtott hátsó üléssel, félelmetesen megn? a csomagtér befogadóképessége!
- A m?szerfal nagyon szegényes. Én azért egy ilyen motornál, az üzemanyagszint mér? mellé, még egy h?mér?t, és egy olajnyomásmér?t is beraktam volna. Mert a kontrollámpák, enyhén szólva bizonytalanok. Attól függ, hogy a kocsi alja éppen olajos, vagy vizes. Ha vizes, minden m?ködik. Ha olajos, akkor bizonytalan.
- A karosszéria annak ellenére hogy a kocsi csak 10 éves, siralmas képet mutat. Szerintem a románok a Renault licencéért cserébe a franciáknak a rozsdásodás technológiájával fizettek. Borzalmas helyeken rohad!
- Az ajtózsanérok, az A oszlopra, és az ajtóra is hegesztve vannak. Mivel már nagyon lógott, nekiálltam 1mm-el nagyobb csapszegnek felfúrni a lyukat. Két napig tartott, mire olyan eszközt fabrikáltam, amivel hozzá lehet férni.
- A sebességváltó kar volt a legutóbbi mesterkedésem. Történt, hogy a hátrameneti felhúzóbovden, elrongyolódott. Három napig tartott, mire kitaláltam, hogy lehet azt a bovdent kiváltani. Ennek ellenére, a m?anyag kampót, ami a váltókaron van, sikerült letörnöm. Bár a mellette lév? er?sebb m?anyag átfúrásával, és a bovden ahhoz rögzítésével a bizonytalan pont kiküszöbölve, azt nem értem, hogy gyárilag miért nem lehetett így rögzíteni???
- Nem hiszem el, hogy a franciáknak közel 100 év tapasztalat nem volt elég, hogy autót építsenek...
- Ha Peter Sellers még élne, valószín?leg az egyik filmjében a Renault Express lenne a kifigurázandó poén, ahogyan minden szétesik rajta.
-

Ide hordtam szervizbe

Paulik Janitól vettem (szólhattál volna, mi fog rajta szétesni!)

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Fopdor Józsi (Dunaújváros). Általában úgy viszem oda, hogy letettem az autóról végleg. ? rendbeteszi, és egy kis lelket önt belém, hogy "nem olyan rossz ez". Ami azt illeti, a szerel?k nagyon jól járnak a francia autókkal...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1995
Kényelem (1) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Laurel C230 Következő autója? Nissan Laurel C31, megvan már, épp restaurálom!
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Express, Rapid 1985

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)