Pöcsköször?
Szöveges ítélet
Folytatván az el?z? okfejtéseim...
Az ajtóüvegek vízlehúzó gumijaiból elkezdett kirohadni a fém betét. Olyan, mint a "levélfodrosodást szenvedett barackfalevél". (Lehet hogy a Renault fert?zte meg a fáimat???)
Kényelmetlen. Nagyon fájt 60-70 km után a hátam.
Veszedelmes hátsó holttere van. Párszor majdnem sikerült az árokba löknöm jobb oldalt mögöttem haladókat. Hátra kell fordulni, mert a küls? és bels? tükrök nem elegend?ek!!! Nem is tudom, hogy a zárt dobozosból hogy lehet hátra kilátni??? A körablakosnál is a hátsó ajtók közepe, pontosan kitakarja a bels? tükör látóteréb?l a mögöttem haladókat. És aki személyautóhoz szokott, nehezen szokja meg ezt is.
Na, nem írok több rosszat, mert még a végén holnap reggel nem indul be nekem...
Hibalista
- MINDEN!
- Izzítógyertyák. Az olcsót hamar hazavágja a bizonytalan elektronika, a drágát nem próbáltam (még csak az kéne!)...
- M?anyag alkatrészek. Elég elmebeteg az a tervez?, aki ennyi m?anyagot használ egy autóban. A m?anyag három dolgot nem bír. A meleget, az olajat, és a napot. Valamelyik mindig éri, ezért ami m?anyagból van rajta, az tönkremegy. Mint a gázbowden végén a közdarab (adagolón a motortérben), a váltókaron a hátrameneti felhúzóbowden beakasztó kampója, és minden ami tönkremehet.
- Jelenleg az olaj két helyen folyik bel?le. "Orrán és száján". Azt mondják a paksi Renaultos múlttal bíró szerel?k, hogy ha egyszer elkezd folyni, olyan nincs hogy el lehessen állítani. Azt mondja a dunaújvárosi szerel? haverom, hogy ki kell venni a motort, és minden tömítést kicserélni. Ér ennyit az autó???
- A motor nálam (még) nem volt szétszedve. De az önindítót már generálozni kellett, most se tökéletes.
- A féltengelyek nagyon kopognak, a lengéscsillapítók nagyon széjjel vannak, az els? kerékcsapágyakat már cserélni kellett. A motortér ragad az olajtól, ahol megállok olajtócsa van alatta. A vízcs? vagy háromszor kilyukadt, a gyári kiszekusza elosztócs? helyett most bontóból összeszedegetett noname csövekb?l, és egy pár acélcs?b?l készült elosztórendszer kit?n?en üzemel.
- A légsz?r?ház egy hidegindítózás alkalmával felrobbant, a motor ennek ellenére kibírta azt is, hogy télen kicsit több benzint tankoltam a gázolajhoz, mint kellett volna.
- A kipufogórendszer az olajos fenéklemezt összekormolta. Ahol nem olajos, ott rohad (ismeri a fizikát). Az 1.9-es motor szerintem elég nagy abba a dobozba, persze csak áruszállításra, nem pedig versenyzésre. Szarásig meg lehet pakolni, és azt hiszem ez az egyetlen ok, ami miatt nem löktem még bele a Dunába. Volt már 1 tonnával megpakolt utánfutó is ráakasztva, volt már benne 600 kilónyi gyeprácsk?, a tet?re fabrikált csomagtartón meg fél köbméter 6 méteres gerenda. Persze nem így együtt, de rettenetes mennyiség? árut el lehet vele hurcolni.
- Az utastér afféle teherautós. Az el?rehajtott ülések mellett, beszállni még valahogy, de kiszállni... A gyerekeknek eleinte poén volt. Aztán kés?bb már ny?gös dologgá vált. Az ülés nagyon gyenge tákolmány, kikopnak a forgó-csúszó elemek, és onnantól kezdve életveszélyesen billeg. A hátsó ülés, csak azért nem fapados, mert valami szivacsot és kárpitot raktak rá a franciák. Ellenben lehajtott hátsó üléssel, félelmetesen megn? a csomagtér befogadóképessége!
- A m?szerfal nagyon szegényes. Én azért egy ilyen motornál, az üzemanyagszint mér? mellé, még egy h?mér?t, és egy olajnyomásmér?t is beraktam volna. Mert a kontrollámpák, enyhén szólva bizonytalanok. Attól függ, hogy a kocsi alja éppen olajos, vagy vizes. Ha vizes, minden m?ködik. Ha olajos, akkor bizonytalan.
- A karosszéria annak ellenére hogy a kocsi csak 10 éves, siralmas képet mutat. Szerintem a románok a Renault licencéért cserébe a franciáknak a rozsdásodás technológiájával fizettek. Borzalmas helyeken rohad!
- Az ajtózsanérok, az A oszlopra, és az ajtóra is hegesztve vannak. Mivel már nagyon lógott, nekiálltam 1mm-el nagyobb csapszegnek felfúrni a lyukat. Két napig tartott, mire olyan eszközt fabrikáltam, amivel hozzá lehet férni.
- A sebességváltó kar volt a legutóbbi mesterkedésem. Történt, hogy a hátrameneti felhúzóbovden, elrongyolódott. Három napig tartott, mire kitaláltam, hogy lehet azt a bovdent kiváltani. Ennek ellenére, a m?anyag kampót, ami a váltókaron van, sikerült letörnöm. Bár a mellette lév? er?sebb m?anyag átfúrásával, és a bovden ahhoz rögzítésével a bizonytalan pont kiküszöbölve, azt nem értem, hogy gyárilag miért nem lehetett így rögzíteni???
- Nem hiszem el, hogy a franciáknak közel 100 év tapasztalat nem volt elég, hogy autót építsenek...
- Ha Peter Sellers még élne, valószín?leg az egyik filmjében a Renault Express lenne a kifigurázandó poén, ahogyan minden szétesik rajta.
-
Ide hordtam szervizbe
Paulik Janitól vettem (szólhattál volna, mi fog rajta szétesni!)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Fopdor Józsi (Dunaújváros). Általában úgy viszem oda, hogy letettem az autóról végleg. ? rendbeteszi, és egy kis lelket önt belém, hogy "nem olyan rossz ez". Ami azt illeti, a szerel?k nagyon jól járnak a francia autókkal...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Laurel C230 | Következő autója? | Nissan Laurel C31, megvan már, épp restaurálom! |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
