Igénytelen igavonó
Szöveges ítélet
A történet 2004-ben kezdődött amikor egy Peugeot Partner kombiba beszámítottam a vevő 1994-es Renault Express 1,2 kombiját.
Az első úton sikerült csapágyassá tennem mivel mint kiderült kevés volt benne az olaj.
Ekkor sikeresen megcsapágyaztuk mivel mással mint Dacia csapágysorral majd mentünk vele 5-6 ezer km-t problémamentesen.
Lassú,zajos de jól pakolható és megbízható kis autó volt.
Amikor megjött a már megrendelt új furgonom megváltam a kis Expresstől.
Aztán tavaly úgy hozta a sors,hogy a vállakozásomnak szüksége volt egy olcsó de megbízható kis munkaautóra a meglévő új kocsi mellé.
Egy pécsi Peugeot kereskedésben bukkantam rá egy 1997-es 1.2-es benzines ex vízműves Express tgk-ra.
Bár a karosszéria erősen rozsdásodik a küszöböknél és a jobb hátulján de műszakilag jó kondícióban lévő autóról volt szó.
A karosszériától eltekintve a gumik fék és a futómű is renben volt.
Meg is vettem 200 ezer Ft-ért( 97-es !) lejárt műszakival a kereskedőtől.
Egy kis lakatolás, olajcsere,ékszíj és gyertyacsere egy vonóhorog és már ment is műszakira amit sikeresen teljesített.
Azóta mindennapos használatban van kb. 10ezer km-t tettem meg vele eddig problémamentesen.
Kinnt 100-nál jobban nem terelve 5,5 liter utánfutóval 6,5 liter városban 7 liter a fogyasztása.
Olajat nem fogyaszt.
Mivel az autó majdnem egy évet állt a kereskedőnél eleinte el-eltűnt az alapjárat hidegen amit egy üzemanyagszűrő és egy rendszertisztítóadalék segítségével sikerült orvosolnom.
A vezetőoldali ablak már a vásárláskor sem lehetett leengedni mert aztán nem jött vissza.
A hátsó ajtózár időközben felmondta a szolgálatot amit ideiglenesen két fém füllel és agy lakattal helyettesítettünk.
Ezeket a dolgokat bontóban kerestem már de sajnos nem sikerült még beszereznem mert minden Exprerssből hiányzott eddig amit megnéztem.
Ezek szerint típushibája lehet a modellnek.
Bár nem egy gyors autó de 60-70 km-es körzetben használom így bőven elegendő a teljesítménye.
Dieselt semmi esetre sem akartam venni a típusból mert sokkal több a meghibásodási lehetőség és drágább a javítása.
Ezen kívül nem szeretném ha meglepetést okozna a téli hajnalokon.
Öreg dízelem volt és elég is volt belőle egy életre...
Ezért döntöttem a benzines mellett.
Mindenkinek tudom ajánlani aki olcsó,praktikus,igénytelen kis furgont keres és nem ad a külsőségekre.
Akinek a külső is számít az vegyen hasonló évjáratú Kangót vagy Berlingót több mint kétszer ennyiért.
Hibalista
- Ablakemelő,hátsó ajtózár,
Ide hordtam szervizbe
Saját magunk szereljük:)))
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 182000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Peugeot Partner | Következő autója? | ??? talán egy Renault Express |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
