Always Coca Cola
Szöveges ítélet
Igazából apám vette munkáskocsinak. ? hajtotta elég sokáig, én csak nemrégiben oroztam el t?le. Amikor egyik haver el?ször meglátta szentül megfogadta, hogy ha ujra akarnánk festeni, akkor elintézi, h rákerüljön a Coca Cola embléma.
Legnagyobb baja az, hogy igazából jópár évig nem volt takritva, ugyhogy amikor elkezdtem használni els? utam után mindjárt vittem nagytakaritani. Utána már egész pofás volt belülr?l. Kívülr?l eléggé meglátszik rajta az id?. F?leg, hogy anno karambolosan került az országba. Néhol repedezik rajta a festékréteg, meg néhol már a rozsda ia meglátszik, de igazából egy 15 éves kocsinál ez nem meglep?.
M?szaki felszereltségén eléggé meglep?dtem. Fékkopás visszajelz?, meg egy csomo kütyü. Arra még nem jöttem rá, hogy miért van a m?szerfalon a dizel kocsiknál használt visszajelz?k. (izzitás, stb). Lehet igy sporoltak a modell gyártásánál, igy minden tipusnál egyforma a m?szerfal.
Ha már a m?szerfalnál tartuk! Alapjában elég szegényes. Kilóméteróra, megtett kilométer, napi megtett km. A benzinmutató elég kicsi, de aránylag pontosan jelzi a 35 literes tank állapotát. A mutatók ennyib?l ki is merültek. Minden egyéb jelz?lámpával van megoldva. Szerencsére eddig üzembiztosnak bizonyult a kocsi, igy nem is igen kellett mit jelezniük a visszajelz?knek. Ami nagyon hiányzik az a m?szerfal rendes megvilágitása. A beépitett óra és a kilóméteróra+benzinmutató kivételésvel semmi nincs kivilágitva. Ezért éjszaka elég mókás pl a f?tést, vészvillogót, ködlámpát kapcsolni. Mellesleg ezek mind a kilóméteróra körül vannak elhelyezve. Még a ventillátor kapcsolója is.
A pedálok kellemesen távol vannak egymástól, a vezet?nek elég nagy helyet hagytak. 186 centimmel még egyszer sem szálltam ki bel?le fájós háttal.
A hátsó ülésre a klasszikus ülés el?rebillent, ember beprésel, ülés visszabillent módszerrel lehet beszálni. Egyes ismer?seim szerint sokkal könnyebb a raktéren keresztül beülni hátra. Én még nem próbáltam, de állitólag ha már bent ülsz, akkor marha jó.
Még néhány szót kéne a vezetésr?l irni. Meglep?en kis kormánykerék van benne. A pedálok kicsit nehezek, viszont a váltót elég könnyen lehet löködni. A mai hasonló kategóriás kocsikhoz képest kicsit nagy ivben fordul, de meg lehet szokni. Most már fel sem t?nik.
A motor maga elég hangos, de kellemesen kompenzálják az utastérben keletkez? hangok. (Vivát magyar utak!) Amugy ezt hanvonta 1X egy csavarhuzóval orvosolni tanácsos, mert különben leesik a tet?kárpit.
A rugozása kellemes, néha mármár olyan érzés, mintha egy nagyobb kategóriás kocsiban ülnék.
A kasztni maga 850 kg, ami az 1390 ccm-es motor könnyen visz. Terhelhet?sége 500 kg. Igazából 5 ember+200 kg csomaggal is elmegy 110-et. Ennél többet nem is igen érdemes vele menni, mivel a kasztni formája inkább hasonlit egy dobozhoz, mint forma 1es kocsihoz. Totál üresen, lejt?vel, er?s hátszéllel talán elmenne 150-et, de eddig 130nál többet nem tudtam kihozni bel?le. A 6os úton egy-egy nagyobb kamion légárama akár 5-10 km/h-t is vissza tud venni a sebességéb?l 110 felett.
Egy másik hiba, amivel nem számoltak a tervez?k az a hátsó ajtó. Pontosabban az, ahol a két szárny találkozik. Na az pont középen van. Igy viszont pont belelóg a bels? tükörbe, szinte használhatatlanná téve vezetés közben. Eddig leginkább akkor láttam hasznát, amikor az öreg nénik pont a kocsi mögött akarták megtartani a heti pletykapartijukat.
Még a road appearance-ról egy pár szót. Nem tudom miért van, de mindenki úgy érzi, hogy kötelessége, hogy megel?zzön. Viszont városban általában megadják az els?bbésget. Lehet csak a külseje miatt. Valszeg azt gondolják, hogy inkább az ? kocsijukba keletkezne kár.
A fogyazstásról annyit, hogy Bp-re autópályán 6.5l/100km aránnyal szoktunk fordulni 2 személlyel, 200 kg cuccal.
Városba kisit torkosabb, hajlamos átbillenni a 7 literes fogyasztáson.
Összefoglalva és összehasonlitva az hasonló koru expressekkel, egy megbizható, alacsony fenntartási költség? járm?.
A 7en került sor egy nagyobb kimozdulásra. Hódmez?vásárhelyre kellett mennem 400 kiló árúért. Ez kb 380 km-es út oda-vissza. Éppen hazaértem a városba, amikor elszakadt a kuplung bowdenje. Kicsit kellemetlen volt, de szép lassan hazagurultam egyesbe. Holnap megyek alkatrészért, és szerel? ismer?söm be is szereli.
Agyamat eldobom! 2 hete volt beszeleve a kuplungbowden, de már megint behalt valami. Most speciel a kuplungbowdent feszít? racsni (vagy valami ilyesmi) kopott szét. Csere. Szerencsére jó az alkatrészellátás.
Hibalista
- Kipuffogó rendszer
- Injektor
- Kilóméteróra spirálja 2500 HUF
- Kuplung bowden 3200HUF
- Kupungpedál+bowdenfeszít? racsni (csak egyben cserélhet?) 15000HUF
-
Ide hordtam szervizbe
Egy ismer?s
Nagyon jó szerel?, min?ségi alkatrészellátással és reális munkadijjal.
Egyetlen nagy baj van, hogy a gyári alkatrész drága, bontókba pedig csak elvétve lehet találni. Szerencsére nagyon sok alkatrésze megegyezik az expressel, amit már könnyebb találni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
