A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Espace (2015)

Espace tce 225 Magnetic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A tökéletes GT

Szöveges ítélet

Megszületett a harmadik gyermek, kellett egy olyan kocsi, ahol biztosan elfér majd 3 nagyobbacska gyermekülés egymás mellett, sőt akár a nagyi is beülhet a hátsó üléssorba.

Üléspróbát követően a legtöbb hétszemélyesnek csúfolt kocsi kihullott a sorból, de például a Kia Sorento / Hyundai i45 is, mert ezeknél a középső üléssort inkább 2 személyesre tervezték, az Isofix pontok ennek megfelelően személyautósan közel vannak egymáshoz.

Szóval maradt a VW Sharan (Alhambra), a Ford Galaxy, esetleg egy kicsit hunyorítva a Ford S-Max – és az Espace. Mondjon bárki bármit, de ezek közül a dizájnt és megjelenést tekintve a Renault fényévekkel kilóg, ebből a listából az egyetlen, amelyikkel nem ciki beparkolni egy üzleti megbeszélésre a BMW-k, Mercedesek közé.

A végső érv a jó ajánlat, illetve az 5 év / 150 ezer km garancia volt. Egy ennyire bonyolult műszaki megoldásokkal és elektronikával telezsúfolt kocsiból nemhogy franciát, de japánt sem mernék venni ennél rövidebb, teljes körű garanciával.

A dízel nem jött szóba a használati szokásaim miatt, az új, 1.8-as benzinmotor viszont jónak tűnt, és a Spritmonitor fogyasztási adatai sem vetítettek katasztrófát előre.

2018 augusztusában vettem át az autót, éppen egy éve van nálunk, eddig 15 ezer km gyűlt bele – és rendkívül meg vagyok elégedve vele.

A beltere gyönyörű, kényelmes, a kocsi halk és villámygyors.

A motor rendkívül dinamikus, dízelesen alacsony fordulatról húz és szinte olaszosan pörög fel leszabályzásig. A GETRAG gyártotta hétfokozatú duplakuplungos váltó nagyon jó partner a dinamikus közlekedésben, pillanatok alatt darálja át a fokozatokat – még egyszer sem éreztem szükségét, hogy a váltókarhoz nyúljak és felülbíráljam. Brutális a kocsi rugalmassága, kielőzöd a teherautót 70-nel, mire a manőver végén vagy, már 120-nál jársz; minden körülmények között bőven elég.

A fogyasztás egy ekkora, 1.8 tonnás kasztnihoz és 225 lóerőhöz képest kiváló – nem forszírozott országúti tempóban már csináltam vele 5,7 literes (!) fogyasztást 90 km-es távon. Autópálya 145 tempomat pedig 8,8 liter. De ha csak egy kicsit is odalépsz, azonnal felszalad a fogyasztás az égbe. Ha odalépsz neki a várostábla végén és vitorlázás helyett inkább a féket használod, akkor a 6 liter felszalad 8-9-re. A város inkább 10, de a budapesti dugóban 12-13 liter, ahogy a német autópályatempó mellett is az égbe szökik a fogyasztás – ha sokat autópályázol, akkor vegyél dízelt.

A gátlók dinamikus szabályzása nagyon jó extra, a komfort fokozat gyönyörűen elkeni a katasztrofális budapesti utcákat, de országúton már billegős – ekkor válthatsz normál vagy sport fokozatba és megint nem lesz gond.

A négykerék-kormányzásról normál sebesség mellett nem tudok nyilatkozni, de brutálisan kicsivé teszi a kocsi fordulókörét, körülbelül akkora helyen meg lehet fordulni, mint egy VW Poloval – ami nagyon jól jön parkolóházban vagy városban – egy szélesebb úton tolatás nélkül teljesen meg lehet fordulni.

Ami viszont nem jó, az a futómű. Nagy gáznál brutális a hajtási befolyás, rángatja ki a kezedből a kormányt. Nem élmény vele kanyarodni, a legkevésbé sem – egy jobb kompakt sportautó ehhez képest. Ilyenkor az egész suta, orrtolós módján azt ordítja a kocsi, hogy "neeee".

Összegezve, ez egy kényelmes GT, ha sokat mész országúton, akkor nagyon fogod szeretni. Ha sokat mész német autópályán, vagy kanyargós hegyi utakon, akkor ez nem a Te autód.

Az együtt eltöltött 13 hónap során alatt egyetlen meghibásodás sem jelentkezett a kocsin, csak pár apró és magától megoldódó elektronikus dolog:

1. az óracsoport egyszer csak átváltott lengyelre és hónapokon át hiába állítottam vissza, megint lengyelre váltott – aztán egyszer csak már újra magyar volt.
2. egyszer parkolófékhibát jelzett – újraindításra megszűnt.

Amit nem szeretek a kocsiban – szerencsére ezek csak apróságok:
– Az automata kuplung fogáspontja megszokást igényel. Ha centizni akarsz vagy egy kis lejtő bejátszik, akkor könnyen bakkecskézés a vége.
– A műszerfal fő levegőbeömlői kicsik, és csak fel vagy le állíthatók, oldalra nem - azaz nyáron a klíma vagy a felsőtestedre, vagy a fejedre huzatol, ami nagyon nem egészséges. Német fórumon erre nagyszerű házi hekkeléseket olvastam, kiszerelték a beömlők gumi határolóit.
– Az első ajtóknak nincs rendes fogantyúja, egy másfél centis vájatba kapaszkodva kell behúzni a vastag ajtót.
– iOS tükrözésekor (Apple Car) többször fagyott már le a központi egység, különösen ha több feladatot kellett egyszerre lekezelnie (Spotify + Maps navigáció + bejövő hívás).

Hibalista

- Lekopogom, semmi, csupán két, átmeneti apróság:
- 1. az óracsoport egyszer csak átváltott lengyelre és hónapokon át hiába állítottam vissza, megint lengyelre váltott – aztán egyszer csak már újra magyar volt.
- 2. egyszer parkolófékhibát jelzett – újraindításra megszűnt.

Ide hordtam szervizbe

Renault Dél-Pest – Triplex Kft.Szerencsére semmi kapcsolatom nem volt velük az első éves garanciális átvizsgáláson kívül – azt viszont más márkákkal összehasonlítva egészen kedvező áron végezték el.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 17300
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mazda 6 2.2 CDTE Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Espace 2015 (2015)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)