Vaspina
Szöveges ítélet
Vegyes. Mit lehet mondani egy olyan autóról, ami az elsö Bécs-Bp. útján kileheli a lelkét? Nyilván nem az autó tehet róla, hogy szilveszterkor, egyéves gyerekkel, feleséggel és úgy megpakolva szart be, hogy sógorék két Astra kombival jöttek menteni.
Persze ez a tény már jelzi, hogy állat sok hely van benne. Jó a koncepció is, csak a korabeli müanyag karosszériás kisbuszból egy akkora dög lett, amire csak 101-es súlyindexü gumit lehet tenni.
Automata váltóval kellemes, csak hát kellene a megfelelö motor is hozzá. Az enyémben a hajtókar csapágy adta meg magát, ami a netes fórumok szerint nem egyedi eset a 2.2-es dízelnél. Sebaj, mert a 3 literes dízelnek meg hütési problémákkal küzd a hátsó hengersora, az azért fekszik ki.
Talán a 3.5 V6 lenne az igazi, de olyat épeszü osztrák cég nem vesz a tizenöt literes fogyasztásával.
Így hát dízelezünk. Vibrál, morog, kerreg, de momentán megy. Egy távozó kollégától vettem az autót, tavaly év végén tombolt a válság, nadrágszíj, nem veszünk új autót. Az elsö kétszáz kilométeren élveztem is, üveg panorámatetö, hoppá, hagyjad csak. Jó, nyikorog, de majd leápoltatjuk a szervízben. Ahol azt mondták, hogy a görgöit kellene cserélni. Pfff.
Januárban szép csendesen álldogált a mélygarázsban és annyira unatkozhatott, hogy berobbant a hátsó ablak. Nem baj, éljen a casco.
Aztán a motorcsere után egy hónappal leállt a masina, ismét Bicskénél, hogy vicces legyen. Befecskendezési hibát közölt a fed. comp., amiböl annyi volt igaz, hogy meglazult az üzemanyag nyomócsö, klassz, hogy helyben lehetett orvosolni. Aztán elfosta magát a navi antennája, csere.
Néha produkál rejtélyes hibákat: jobb hátsó ablak nem reagál, nem lehet felhúzni. Naná, hogy esöben. Kiszáll, eltávolodik, bezáródik, vár. Utána jó. Olajszint hiszti, megnéz, pálcán jó. Hibaüzenet törlése, hurrá. Mostanában is képes félig tele meg teljesen tele olajszintet mutatni iduláskor, amit lezseren le kell szarni.
Szeretem a helykínálat és a szellös, világos belsö miatt.
Szeretem az ezer tárolórekesz miatt.
Nem szeretem, mert nem látom az elejét és csak hátul csipog. Nem szeretem, mert igazából hosszú távon nem tudja hova tenni az ember a bal lábát. Nem kényelmes a vezetöülés. Kopnak rajta a kárpitok, a kezelöszervek, gagyi minden, amihez hozzányúl az ember. Ja, hogy hobbira két Mercedest tartok és azok mások? Én kérek elnézést.
Kíváncsi vagyok, mi romlik el legközelebb. Az nagyon valószínü, hogy Bicskénél fog megtörténni az M1-esen.
Update 2012. május
Két év telt el az ítélet megírása óta és momentán 207.000 km-t mutat a számláló. Ez érzödik az egész autón, kivéve a motoron, mert abban ugyebár csak 57 ezer van. Mivel idén megválok töle, talán érdemes még pár szót írni róla.
A mai napig csak márkaszervízt látott, legutóbb márciusban, amikor egy stuttgarti út elött az amúgy is esedékes szervízre és müszaki vizsgára vittem. Olaj, ezazamaz, meg ha már ott van, kicserélték a vízpumpát is, mert a végét járta. A számla összegét borítsa a feledés jótékony homálya.
Vicces lett volna, ha hat személlyel az autópályán kempingezünk, mert megföztem a motort. Jól bírta az utat, most nem hisztizett, hogy túlmelegedett a váltóolaj, mint a legutóbbi nyélgázas Autobahnos úton.
Apropó hat személy. Ilyenkor jön az Espace szerethetösége. Hat felnött férfiember viszonylagos kényelemben utazott 1600 kilométert 2-2-2 üléskonfigurációban, lényegretörö csomagmennyiséggel. A stuttgartiakat néha szórakoztattuk a nyitáskor hangosan és sokáig nyikorgó panorámatetövel. A kettövel ezelötti szervíznél ugyan volt görgöcsere meg kenés is, de ez ilyen. Talán hömérsékletfüggö lehet, mert nyáron jobban nyikorog.
Az alja felöl jön valami bádoghang, ezt állítólag orvosolták valami kipufogó védölemez rögzítésével, úgyhogy már csak kicsit zörög :)
Indulás után a szellözöböl gyakran jön valami eszméletlen porszagú, dohos ájer, ami utána elviselhetö lesz. Ezen egyik klímatisztítás meg klímaszervíz sem segített, csak pár napig volt elviselhetö. No meg kell neki vagy egy fél perc, amíg egyáltalán el kezd fújni.
A beltér öregszik, a rádió kezelése botrányos, a hangja rémgagyi, a család viszont imád hátul terpeszkedni és összességében jól szolgál. Idén nyáron még levisz minket Riminibe és majd áldozunk valami francia szentélyben, hogy hibamentes legyen az út.
Mivel rém korrekt vagyok, emeltem a megbízhatóság pontszámán, de a motorhalált akkor sem felejtem el neki.
A következö tulaj (gyaníthatóan egy balkáni nagycsalád feje) mindenesetre egy végig márkaszervízben gondozott pszeudo-ürhajónak örülhet majd.
Hibalista
- Muhaha, a motor. 10.000,- euró listaáron a csere. A Renault 38%-ot átvállalt. - - Hátsó ablak berobbant - - Navi antenna - - 2012: - - Vízpumpa, biszbaszok a futómüben (205.000 km-nél) - - Folyadékok, fékek, szürök, klímafeltöltés, wunderbaumok, blablabla
Ide hordtam szervizbe
Renault Schönbrunn, Renault Währing.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A6 2.7 TDI Avant - Visszasírom, de nagyon. | Következő autója? | Passz |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.1/10) |
